Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:33
Hallo een collega van mij heeft een probleem.
Ze had toevallig een laptop gevonden die ze al jaren niet meer aangezet had. Van daar dat er een hele rij aan updates stonden te wachten in vista. Maar bij SP2 houd hij op en wil hij niet meer verder installeren. Nu vroeg ze of ze ondanks dit gewoon kan blijven internetten. Ik had als advies nee gezegd omdat dit in mijn ogen het zelfde is als dat je met xp zou werken er komen namelijk totaal geen updates meer binnen ook niet voor window's defender. Heb ik gelijk of kan ze toch gewoon blijven internetten.
Let op het gaat niet om de oplossing van sp2 maar om het feit of ze in deze situatie gewoon verder kan internetten. Ze heeft wel Avast free 2015 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Ligt er aan wat ze er op gaat doen maar ik zou het niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/lifecycle

Er is nog wel ondersteuning. Maar het gaat rap richting EOL en EOS zeg maar.
En hoewel een ouder OS niet meteen gevaarlijk hoeft te zijn, is het wel verstandig om zo up to date te zijn.
Misschien kan je er nog win10 op draaien?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vista kan je gewoon nog prima gebruiken tot 11 april 2017

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dus SP2 wilt niet installeren? Volgens mij mis je dan een hele serie updates en ook toekomstige updates zullen niet geinstalleerd worden. Al geprobeerd om SP2 als standalone-installatiepakket te downloaden en te installeren? Als dat ook niet lukt zou ik deze laptop alleen nog maar gebruiken voor multimedia consumptie en surfen. Dus geen bankzaken regelen of winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Niks mis mee tot de security updates gestopt worden, maar natuurlijk wel updaten. Als daar een probleem mee is dat oplossen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je IE niet gebruikt (als die geen updates meer krijgt) en wel een firewall aan hebt staan die updates krijgt dan zit je redelijk safe.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:33
@ croxz: dit dacht ik dus al ze heeft geen updates meer omdat sp2 niet wil installeren. Ik zal het haar doorgenen. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Dat gebeurd natuurlijk niet zomaar. Dat is iets dat opgelost moet worden. Misschien is een verse install/herstel het snelst.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Komt heel vaak voor de SP2 of de updates onder Vista niet geinstalleerd kan worden. Er zijn zeer veel oplossingen, ik heb het zelfs weleens opgelost door Windows Defender te updaten. Maar eerst moet je SP2 maar eens los installeren. Het slagingspercentage gaat flink omhoog als je de laptop eerst flink opruimt, en alle verouderde software eraf haalt.

Hoewel een schone installatie een veel betere/makkelijkere optie is.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik zou zo'n ding gewoon recoveren dan offline alle updates installeren.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ook eens gehad. Bleek dat de update niet meer verder kamen omdat er geen ruimte meer vrij was vooreen systeemherstelpunt. En die punten kun je niet weghalen want er draait een update die graag een systeemherstelpunt wil maken enzo :z

Uiteindelijk gewoon een verse install gedaan. Als op een PC Vista kan draaien, draait Windows 7 er beter en stabieler op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1