Toon posts:

svchoke.exe eet mijn CPU op!

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: svchost, exe
Ik heb nu 2 dagen win2k, en ik vind het allemaal zo lang duren. Soms duurt het aan paar seconden voor bv. Startmenu reageert.

Ik ging maar eens kijken bij taskmanager wat er aan de hand was (eigenlijk dacht ik dat ik te weinig RAM had ofzow, 128). Daar staat dat svchost.exe de hele tijd 96/98 van mijn CPU power eet..

Zo blijft er natuurlijk niets over voor }:O, en (minder belangrijk :)) andere programma's..

Weet iemand iets van wat svchoke.exe doet en hoe het uit kan evt?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 00:16
Ik heb wel een svchost.exe maar niet wat jij zegt.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Geen matches
is het geen virus?

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Matched: svchost
http://www.jsiinc.com/SUBE/tip2000/rh2060.htm

svchost is een progje dat "host" is voor een of meerdere services....

Zie ook: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q250/3/20.ASP

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

bloasfist

Slot-A Crew

Matched: exe
geen idee, ik heb hetzelfde probleem gehad met outlook2000. Ben toen maar overgestapt op outlook express (is toch veel relaxter).
Kun je niet gewoon end task doen bij die nvchost.exe?
Ik heb geen nvchost btw. Het begint met nv->Wilde gok: een of ander videokaartproggie?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Waarschijnlijk vreet een van de services die onder svchost draaien je CPU-tijd op... :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Als je gereboot hebt, schiet je CPU dan meteen naar de 95-98% door svchost.exe??

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Danki Devster, maarreh.. Wat staat er eigenlijk op die site?

Ik maak iets op van dat het opstart en dat komt omdat het in de reg staat? Wat gebeurt er als ik het gewoon uit zet?

Het begint met sv bdw, dus videokaart zal het wel niet zijn bloasfist.. :Z

Verwijderd

Geen matches
lol..... misschien is het upc wel >:) want chello is aardig verbeterd...

llama

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik kan het niet Terminaten in Task Manager, dan zegt íe Access Denied..

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

SVCHOST groepeert dus services... waarschijnlijk ligt een van de services uit het groepje dus dwars.... alleen welke????

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

bloasfist

Slot-A Crew

Geen matches
sorry, net wakker. Ik heb er zelf 2 :?.
Allebei 4mb ofzo. Verder niks aan het handje.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
is dit niet stiekem toch je }:O service?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hmmm.. Op die Microsoft page zeggen ze dat je met Tlist -s (:?) kan zien welke dingen íe aan het hosten is toch? Alleen dat is volgens mijn pctje een unrecognized command..

*zucht*

• razor-x
  • Laatst online: 02-03 20:59
Geen matches
Heb ik ook gehad maar dan met mijn g6server , kwam ik er achter dat hij bij een 80 mb grote txt bestand (logfile) steeds zijn log wou schrijven :P

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Geen matches
ik heb er eentje van 6 mb en eentje van 3mb in taskmanager

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen matches
Op dinsdag 19 juni 2001 11:33 schreef mboogie2 het volgende:

[..]

is dit niet stiekem toch je }:O service?
Is makkelijk te controleren... ff de }:O service stoppen en je cpu load in de gaten houden :)

Verwijderd

Geen matches
Op die Microsoft page zeggen ze dat je met Tlist -s (:?) kan zien welke dingen íe aan het hosten is toch? Alleen dat is volgens mijn pctje een unrecognized command..
Tlist staat op je Win2K CD, in de directory /support/tools, in support.cab

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen matches
Op dinsdag 19 juni 2001 11:45 schreef ml1 het volgende:

[..]

Tlist staat op je Win2K CD, in de directory /support/tools, in support.cab
Gewoon ff de support tools installeren dus :)

Verwijderd

Topicstarter
mmkay.. Bedankt voor de tip dudes, ik type zo mooi mogelijk uit wat ie nou weer zegt, want zo kan ík niet zien welk progje alles opeet..

0 System Process
8 System
144 smss.exe
168 csrss.exe Title:
164 winlogon.exe Title: NetDDE Agent
216 services.exe Svcs: Browser,Dhcp,Dnscache,Eventlog,lanmanserver, lanmanworkstation,LmHosts,Messenger,PlugPlay,ProtectedStorage,seclogon,TrkWks,Wmi
228 lsass.exe Svcs: PolicyAgent,SaSs
396 svchost.exe Svcs: RpcSc
436 spoolsv.exe Svcs: Spooler
468 svchost.exe Svcs: EventSystem,Netman,NtmsSvc,SENS,TapiSrv
508 regsvc.exe Svcs: RemoteRegistry
524 MSTask.exe Svcs: Schedule
556 WinMgmt.exe Svcs: WinMgmt
604 mspmspsv.exe Svcs: WDM PMSP Service
712 DNETC.EXE Svcs: dnetc
768 Explorer.EXE Title: Program Manager
912 devldr32.exe Title: DEVLDR
764 internat.exe Title:
824 msmsgs.exe Title:
648 WGDM.EXE Title: WinGate Dailup Monitor
652 Icq.exe Title: 62205278
1040 IEXPLORE.EXE Title: svchoke eer mijn CPU op!
860 GETRIGHT.EXE Title:
1120 CDM.exe Title: C:\WINNT\System32\CMD.exe - tlist -s
840 tlist.exe

:( en op dit moment bedenk ik me dat ik een screenshot had kunnen nemen..

Verwijderd

Dan kijk je nu in je Taskmanager wel ProcessID je CPU op eet, en dan zie je met TList welk PID welke svchost.exe is.
en op dit moment bedenk ik me dat ik een screenshot had kunnen nemen..
Copy-Paste vanuit je DOS-BOX werkt ook gewoon

Verwijderd

Topicstarter
In mijn task manager staat alleen maar svchoke.exe dingen te doen.. 98/99 nu. Soms mag koetje 1 procentje gebruiken..

Verwijderd

svchoke.exe?? Hmm kan helemaal niks over dit bestand vinden. Zoek eens in je registry waar dit bestand bij hoort? Misschien staat in de eigenschappen van dat bestandje wat bruikbare info.

Verwijderd

Topicstarter
LOL
svchoke.exe is waar deze hele draad over gaat :P (Lees de titel ff)
http://www.jsiinc.com/SUBE/tip2000/rh2060.htm

Zie ook: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q250/3/20.ASP
Dat ding dat ik dus helemaal heb overgetyped is alle progjes die hij aan het hosten is denkik.. Helaas zijn we Devster kwijt

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen matches
Ik ben er nog, maar druk bezig :)

Ff On Topic... probeer eens wat zaken af te sluiten (ICQ etc.) en kijk wat voor effect dat heeft...???

Dit wordt echt trial & error (8>

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Als ik reboot en het eerste wat ik doe is Task Manager, is het meteen 98%.. Dus ik zie niet zo goed in wat er te trial'en valt? Moet ik progjes uitzetten, zodat ze niet meteen opstarten met windows?

Mijn systray is helemaal leeg als 'ie geboot is, alleen komt er een NeroChecker ff voorbijvliegen steeds.. Ik zet die ff uit..

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nope.. NeroChecker heeft geen invloed..
Verder valt er geloof ik weinig uit te zetten.. Alleen zie ik koetje niet staan in de reg? Kijk ik wel goed?

HKLM\Software\Microsoft\Windows\Run is het toch?

Verwijderd

Geen matches
Kijk eens bij: Windows 2000 service tweaks
Hiermee kun je een aantal services uitzetten die je eigenlijk niet nodig hebt......
Dat scheelt processor-gebruik.
probeer maar eens of het helpt
Zelf heb ik die tweaks nu nog niet ingesteld omdat ik net opnieuw Win2k geinstalleerd heb maar merk geen verschil met de keer dat ik ze wel had gedaan. Misschien bij jou wel

Verwijderd

Even een pas op de plaats:

svchost is een proces wat andere processen beheert die ind e vorm van dll's zijn geimplementeerd. Met wat gezoek kun je dit uit de registry afleiden of je kunt tlist gebruiken (support tools/reskit) om het te achterhalen.
Om uit te vinden welke het is kan nog een heel gedoe zijn, als het effect plots gekomen is kan enig logisch nadenken vaak ook tot de oplossing leiden.
Bedenk wat je de laatste tijd hebt verandert en waar dit effecten kan hebben

Wim

Verwijderd

En waar het dus niet over gaat is svchost maar svchoke.exe >:)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... Kleine vaudje van mij geloof ik.. Het gaat dus over svchost.exe (service host denkik)

Ik heb pas 2 dagen Win2k. Nauwelijks iets geinstalleerd.. (Office, icq, msn, winamp, dnet)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:35 schreef Premo het volgende:
LOL
svchoke.exe is waar deze hele draad over gaat :P (Lees de titel ff)
Ok, ik lees en lees...en blijkt het dan toch over svchost.exe te gaan. :9
ok. Doe je nu tlist -s en kijk je in je taskmanager welke svchost PID een hoge CPU heeft. Deze vergelijk je met de de output die Tlist -s geeft en dan zie je voor welke services svchost.exe een 'host' is. Wat je dan zou kunnen doen is die services uitschakelen als je ze niet nodig hebt. Kost wel wat tijd...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah.. Ik heb al dat tlist -s gedaan. Het resultaat heb ik prachtig overgetyped, maar ik heb er zo weinig aan. Ik weet niet welke het probleem is van dat lijstje..

Het enige programma wat cpu opeet is svchost.exe volgens mijn task manager. En ik kan eigenlijk toch ook niet zo veel uitzetten? (Op icq, msn en IE na dan, maar die hebben geen invloed)

Verwijderd

svchost.exe eet je CPU op zoals blijkt uit je taskmanager...Welk PID heeft ie dan? Dat kun je daar ook zien! Deze komt vervolgens ook voor in je tlist lijst. En daar zie je dus welke services door die svchost met dat PID worden gebruikt (of gehost). En die moet je eens 1 voor 1 uitzetten (tenzij ze belangrijk zijn voor Win2K).

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Come again?
PID?

Ik ben maar een simpel WinMe gebruikertje.. :?

Verwijderd

Geen matches
Op dinsdag 19 juni 2001 14:19 schreef Premo het volgende:
Come again?
PID?
Process ID.

Verwijderd

Hier zie je de processen die svchost aanstuurt. Daar moet je dus kijken naar het probleem

Wim

Verwijderd

Geen matches
heb je toevallig een hp printer? Zoja, probeer eens nieuwe drivers te downloaden.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 17:46 schreef wverveen het volgende:

Hier zie je de processen die svchost aanstuurt. Daar moet je dus kijken naar het probleem

Wim
Inderdaad. Je zei zelf al (icq) dat PID 396 de boosdoener is, dus moet je RpcSc zien uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Op de website die michielk postte (http://www.3dspotlight.com/tweaks/win2k_services/index.shtml) zeggen ze ditte:
Remote Procedure Call (RPC). Provides the endpoint mapper & other miscellaneous RPC services. Set this Service to Automatic. Setting it to Manual/Disable can cause problems, in my experience at least it will stop any Internet activity from occurring.

Remote Procedure Call (RPC) Locator. Manages the RPC name service database. Much like the Remote Procedure Call (RPC) Service above you should also leave this set to Automatic if available.
Deze hebben te maken dat dat RpcSc neem ik aan, maar ik heb nog niet helemaal door wat ze nou doen. En het is eng om zomaar uit te doen geloof ik :). Iemand een idee? :?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
<update>
Ik heb die onderste uitgezet, maar zonder resultaat. Die andere is nodig om zo'n beetje alle andere services te kunnen runnen dus die kan ik gewoonweg niet uit zetten.. kutkutkut
Pagina: 1