Nieuwe receiver voor Philips HTS5520

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05 21:19
Hallo,

Ik ben Stefan en ik ben 16 jaar.

Na 4 jaar elke dag plezier te hebben gehad van mijn philips hts5520 home cinema set, is vandaag helaas de reciever overleden.

Met de speakers is niks mis en ik vond het toch altijd best wel mooi geluid, zeker met DTS. Daarom vroeg ik mij af of ik gewoon een andere reciever zou kunnen kopen om daar vervolgens mijn speakers weer op aan te sluiten.

Ik kwam in de pricewatch deze tegen als een van de goedkoopste:
pricewatch: Pioneer VSX-329-K

Is dit wat, en kan ik daar alles zomaar op aansluiten?
Ik ga het gebruiken om te gamen, films te kijken en gewoon radio/muziek te luisteren.

Als laatste heb ik nog een vraagje; zou het mogelijk zijn om via normale 3,5 jacks de boxen direct op het moederbord aan te sluiten, of is het geluid dan heel zacht. Moederbord is een Maximus VII Ranger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Stefan_99 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:37:
Als laatste heb ik nog een vraagje; zou het mogelijk zijn om via normale 3,5 jacks de boxen direct op het moederbord aan te sluiten, of is het geluid dan heel zacht. Moederbord is een Maximus VII Ranger
De speakers zijn passief en hebben een versterker nodig, direct aansluiten op het moederbord gaat niet.

Voor de andere vragen zie wat ik heb gepost op Hardware.info:

Algemeen:
De speakers kan je zo aansluiten als je de speciale connector er van af knipt. Je houdt dan namelijk (heel dun) draad over wat in de terminals van een receiver past. Wel even opletten dat je de speakers in fase aansluit (dus rood en zwart uit elkaar houden). Kan lastig zijn als de kabels helemaal zwart zijn zoals op de foto. Op vermogen en dergelijke hoef je niet te letten, dat maakt het onnodig lastig en een receiver is in 99% van de gevallen al beter dan een kant en klare home cinema.

Enige waar je mee zit is de subwoofer. Die is in deze Philips-set passief en een receiver verwacht een actief exemplaar. Nu kan je een losse versterker kopen en de passieve subwoofer actief maken, maar persoonlijk zou ik niet investeren in dergelijke subwoofers. Optie die je hebt is een VSX-S510 kopen van Pioneer, die heeft de mogelijkheid een passieve subwoofer aan te sluiten. Andere optie is om de subwoofer weg te doen en naast een receiver ook een subwoofer te kopen.
Subwoofer vervangen:
Prijzen zijn binnen de audio altijd lastig. Als je een subwoofer wilt die alleen met films lekker moet bonken ben je voor 100 euro al klaar. Zoek je een subwoofer die ook netjes met muziek aan kan vullen en dus ook subtieler zijn werk kan doen zit je toch snel op een vier of vijfvoud van dat bedrag (en dat zijn dan nog instappers). De subwoofer die bij de Philips zat is er eentje uit de eerste categorie, dus veel zal je niet kwijt zijn.

Goedkoopste is misschien nog wel een geheel nieuwe set kopen. Als je eisen niet heel hoog zijn en 5.1 met DTS genoeg is dan heb je aan de meest basic home cinema in a box al genoeg. De huidige Philips is ook niet heel spannend: alleen HDMI Out voor naar de TV en een extra digitale ingang.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met een Pioneer VSX S510 kun je je huidige speakers (en woofer) blijven gebruiken en daarna upgraden. Met andere receivers moet je ook een losse sub meerekenen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep