Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:33
Ik ben opzoek naar een gamepad voor de PC.
Wat ik vooral wil spelen is FIFA, en evt racespellen.
Ik eb op het moment nog een thrustmaster analog 2 en die heeft de thumbsticks allebei in het midden zitten. Ik zou dus graag dezelfde indeling van de knoppen willen behouden.

Budget is rond de 30-40 euro.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Is die indeling een harde eis? Niet alleen qua comfort maar ook qua compatibiliteit is de Xbox 360 (of Xbox One als je iets over je budget heen wil gaan) controller erg prettig. Maar dat is natuurlijk ook maar mijn mening. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Xbox ONE controller geeft voor mij problemen op de PC.
Als ik race games speel, dan is het echt 100% naar rechts of naar links.
Dus bij race games is het onmogelijk om te sturen.

Zelf gebruik ik de Logitech Rumblepad 2, zeer fijne controller die ik gebruik om te racen.
Verder gebruik ik de controller nooit.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Gebruik altijd een 360 controller. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:51:
Gebruik altijd een 360 controller. Werkt perfect.
Yep, hier ook. Meeste games op de PC met gamepad ondersteuning zijn ook gemaakt op basis van de x360 controller. Dwz, de icoontjes ingame komen overeen met de icoontjes op de gamepad.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:42
xbox 360 controller beste keuze!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ik zou ook zeggen Xbox 360 controller. Speel inmiddels bijna al mijn PC games ermee en dat gaat best goed als je het eenmaal gewend bent.

Als je perse 2 sticks in het midden wilt kun je nog een PS4 controller proberen, al vereist dat geloof ik wat meer omwegen qua drivers/software.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:08:
wilt kun je nog een PS4 controller proberen, al vereist dat geloof ik wat meer omwegen qua drivers/software.
Ps4 valt mee, ps3 was lastiger aan de praat te krijgen. Daar moest je een soort gekraakte 360 drivers voor gebruiken. Sommige games ondersteunen de ps4 controler, zoals Batman Arkham Knight, maar verreweg de meeste games ondersteunen de One en 360 pad. Mede door de goede controler support van de vorige generatie en makkelijker omzetten zonder touchpad van de ps4 controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Oke, ik ga dan toch maar een Xbox 360 controller proberen. Misschien zijn die ook nog wel goedkoop 2e hands te verkrijgen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
+1 voor Xbox 360 controller als je moderne games wil spelen. Voor retro games minder geschikt omdat de vierpunts toets op een erg ongelukkige plaats zit: levert bij mij kramp op in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
kevtim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:34:
Oke, ik ga dan toch maar een Xbox 360 controller proberen. Misschien zijn die ook nog wel goedkoop 2e hands te verkrijgen ;D
Dat kan, en je kan ook kiezen voor de Playstation variant. De Logitech Rumblepad 2 als ik het goed heb. Je hoeft dus zeker niet een PS3 of PS4 controller te kopen als je dat zoekt.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1245748510.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 15-09-2015 20:23 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Luxicon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:20:
[...]

Dat kan, en je kan ook kiezen voor de Playstation variant. De Logitech Rumblepad 2 als ik het goed heb. Je hoeft dus zeker niet een PS3 of PS4 controller te kopen als je dat zoekt.

[afbeelding]
En speelt die goed met alle spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevtim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:43:
[...]

Tenzij je moeilijk wilt doen met drivers en niet de juiste buttons promts wilt niet. 360 controler is al jaren de standaard, ook voor pc, kijk alleen maar naar de lijst met x-input games, en die is bij lange na niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
kevtim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:43:
[...]

Jazeker, ik heb deze vooral voor FIFA gebruikt, en dat werkt perfect.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:46:
[...]

Tenzij je moeilijk wilt doen met drivers en niet de juiste buttons promts wilt niet. 360 controler is al jaren de standaard, ook voor pc, kijk alleen maar naar de lijst met x-input games, en die is bij lange na niet compleet.
Moeilijk wilt doen met drivers en bottom prompts? Ik weet niet wat je allemaal denkt, maar die Logitech controller is speciaal voor PC gemaakt en werkt ook perfect.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:23:
[...]

Ps4 valt mee, ps3 was lastiger aan de praat te krijgen. Daar moest je een soort gekraakte 360 drivers voor gebruiken. Sommige games ondersteunen de ps4 controler, zoals Batman Arkham Knight, maar verreweg de meeste games ondersteunen de One en 360 pad. Mede door de goede controler support van de vorige generatie en makkelijker omzetten zonder touchpad van de ps4 controler.
Als ik dit verhaal zo lees, heb je naar mijn idee geen idee dat er nog een Rumleplad 2 bestaat. Misschien Xbox fanboy? >:)

[ Voor 82% gewijzigd door Luxicon op 15-09-2015 20:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:46:

[...]

Ik weet niet wat je allemaal denkt, maar die Logitech controller is speciaal voor PC gemaakt en werkt ook perfect.
Behalve dat vrijwel geen enkele game dat ding ondersteunt en er honderden games zijn die de 360 controller ondersteunen zonder moeilijk te hoeven doen. Zie ook dat games standaard de A B X en Y knop laten zien in plaats van 1 2 3 4. De Steam controller ondersteunt al meer games en dat ding is nog niet eens officieel uit.
Luxicon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:46:
Als ik dit verhaal zo lees, heb je naar mijn idee geen idee dat er nog een Rumleplad 2 bestaat. Misschien Xbox fanboy? >:)
Er bestaan zat andere controllers, maar vrijwel geen een die zo veel games native ondersteunt (met juiste button prompt) en een goede bouwkwaliteit heeft. Maar tuurlijk, ik ben een xbox fanboy terwijl ik hem zelfs nog vertel dat de ps4 controller al beter ondersteunt word. ;)

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:46
Ik heb een logitech F310 en eigenlijk nog nooit iets moeten instellen (NBA 2K games, F1 race stars, fifa demo nu).
Pagina: 1