Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:04
Ik zit in dubio.

Ik heb een Galaxy Tab 3 10.1 (GT-P5210) welke bij een kleine schok compleet uit valt.

Op diverse fora lees ik dat dit een bekend probleem is en te maken heeft met een connector die niet goed zit. De oplossing die wordt gegeven is om deze goed vast te zetten met een stukje tape.

De tablet is van juni 2014 en dus nog binnen de garantie en kan dus gewoon opgestuurd worden ter reparatie (webshop).

De tablet wordt iedere dag gebruikt en reparatie zal wel enkele weken duren verwacht ik. Los daarvan ben ik een beetje bang dat ik mijn tablet terug krijg na een paar weken met de opmerking "firmware update" en dat er verder niets aan gedaan is omdat het probleem wel vaak, maar niet altijd aanwezig is. Of erger; dat het beschadigd retour komt (is nu als nieuw).

Ik kan hem zelf open maken (ben handig genoeg), maar dan verspeel ik natuurlijk wel mijn garantie.

Wat zouden jullie doen, laten maken of zelf fixen ?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
Laten maken.

Simpelweg omdat je daar voor betaald hebt (garantie). Ik zou het alleen zelf doen als er geen garantie meer zit.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

GioStyle schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:23:
Laten maken.

Simpelweg omdat je daar voor betaald hebt (garantie). Ik zou het alleen zelf doen als er geen garantie meer zit.
No-brainer inderdaad.
Laten maken.

• Noppesnada
Okay,

Ik snap de no-brainer.

Mijn overwegingen om het zelf te doen:

-mijn tablet geen weken kwijt (wordt dagelijks gebruikt)
-risico om onderzoekskosten in rekening gebracht te krijgen (€ 35,00 als het artikel niet defect is) Defect doet zich niet continue voor, dus dat kan lastig worden.
-verzendkosten en risico zijn voor mijn rekening
-tablet terug te krijgen met een "update" (het is GEEN softwareprobleem, zeker weten) of schade door reparatie.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Noppesnada schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:54:
Okay,

Ik snap de no-brainer.

Mijn overwegingen om het zelf te doen:

-mijn tablet geen weken kwijt (wordt dagelijks gebruikt)
-risico om onderzoekskosten in rekening gebracht te krijgen (€ 35,00 als het artikel niet defect is) Defect doet zich niet continue voor, dus dat kan lastig worden.
-verzendkosten en risico zijn voor mijn rekening
-tablet terug te krijgen met een "update" (het is GEEN softwareprobleem, zeker weten) of schade door reparatie.
Is het probleem niet vast te leggen op video? Kan misschien even duren, maar helpt met de bewijslast.
De afweging van het kwijt zijn is een lastige ja. Die afweging is erg lastig te maken voor ons. Het lijkt dat je alle punten meeneemt in de afweging, maar voor jou weegt punt X zwaarder dan Y, voor mij zou dat anders zijn.

• Noppesnada
Ik heb het uitvallen al vastgelegd op video.

Ik zal er nog eens over nadenken wat ik ga doen.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:37
Je maakt de tablet open en het blijkt niet aan de connector te zitten. Garantie verspeeld en alsnog extra kosten om het te laten maken.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Noppesnada
Mandrake466 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:03:
Je maakt de tablet open en het blijkt niet aan de connector te zitten. Garantie verspeeld en alsnog extra kosten om het te laten maken.
Goed argument. Daar zat ik ook mee.

• Noppesnada
Okay,

De tablet is 20/9 ter reparatie ingestuurd. Eerst een filmpje gemaakt van het probleem en een aantal foto's van de huidige staat van de tablet.

Ik wacht in spanning af ......

• Noppesnada
Even een update:

20/9 verstuurd naar de betreffende webshop en 30/9 retour ontvangen.

Voor zover ik kan zien is hij netjes gerepareerd door Dynafix, maar er zat wel een kaartje van Samsung bij.

De reparatieomschrijving was een beetje vaag, maar er zat wel een sticker op de verpakking van een "ic" die vervangen was met een nummer (niet bij de hand).

Vooralsnog lijkt alles naar behoren te werken _/-\o_

• Noppesnada
Even een update,

Aangezien de tablet weer continue uit bleef vallen zelf maar een accu besteld in China.

Zojuist de tablet open gemaakt en wat blijkt ?

De oude accu zit gewoon los in de behuizing en zit helemaal niet vast met schroeven ?? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is van een "reparatie" bij Dynafix ?

Volgend probleem, welke schroefjes moeten er in ? het zijn wel hele kleine. Ik heb nog een oude "China" tablet liggen. die maar eens uit elkaar trekken om te kijken of daar passen schroeven in zitten.

Toch wel slordig.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:15

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Kan je eens een foto daarvan hier plaatsen? Zoiets is toch wel heel erg slordig. Probleem is wel dat als je ze er mee confronteert ze weten dat je hem hebt geopend. :/

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• Noppesnada
KofjeKoppie schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Kan je eens een foto daarvan hier plaatsen? Zoiets is toch wel heel erg slordig. Probleem is wel dat als je ze er mee confronteert ze weten dat je hem hebt geopend. :/
Ik heb oude schroeven uit een oude telefoon gehaald en daarmee de ontbrekende schroeven vervangen. Die pasten prima. De accu zat met geen enkele schroef vast !

Ik heb er verder geen foto van gemaakt omdat ik hem toch al zelf open had gemaakt (dus garantie op reparatie en artikel is dan vervallen).

Het open maken van de behuizing en het vervangen van de batterij was ook simpel.

De nieuwe batterij werkt overigens uitstekend. Tablet valt niet meer uit !
Pagina: 1