Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 20:12
hallo beste tweakers

ik heb een probleem.

een half jaar geleden is er een grijs blokje onder de heatsink van mijn mobo in brandt gevlogen. :(
dus ik mobo teruggestuurd. 3 weken later een nieuwe ontvangen van alternate/asrock. toen bleek dat mijn cpu ook naar de knoppen was door dat blokje. dus ik nieuwe cpu kopen. werkt prima.

maar gisteren is weer precies hetzelfde gebeurt met mijn mobo. en ik vrees dat mijn cpu weer kapot is.
nu wil ik echter geen nieuw mobo maar mijn geld terug voor het mobo en de cpu. ik zie asrock aansprakelijk voor de kapotte cpu. en volgens de wet productaansprakelijkheid moeten zij voor de kosten opdraaien.

het gaat om een asrock 970 performance en een amd fx 8350

hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

http://imgur.com/05FLy8k foto van mobo
http://imgur.com/EiylAsB foto van pc
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX 8350 Tray€ 184,50€ 184,50
1ASRock Fatal1ty 970 Performance€ 102,95€ 102,95
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5€ 395,-€ 395,-
1NZXT H440 Zwart€ 111,95€ 111,95
1HP Compaq LA2405x Aluminium, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H80i€ 104,90€ 104,90
1Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown€ 169,50€ 169,50
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 62,95€ 62,95
1Corsair RM750€ 123,50€ 123,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.255,25

groet jaap heijmenberg :)

[ Voor 72% gewijzigd door Heijmenberg99 op 15-09-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit soort topics past beter in Shopping Forum. Schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt niets van Asrock gekocht, ze zijn dus niet aansprakelijk, je moet bij je leverancier zijn.

"Een grijs blokje" Veel te summier, foto's graag.
Post je hele systeem erbij graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Contact opnemen met Alternate en het verhaal uitleggen. Mogelijk dat zij coulant zijn wat betreft je processor. Asrock heeft geen zaken gedaan met jou, dat heeft Alternate.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Daarbij moet je ook kunnen aantonen dat jij niet eea foutief gemonteerd hebt lijkt me.
Tenzij er legio verhalen op internet staan dat deze combi niet goed werkt lijkt het me lastig om aan te tonen dat je recht hebt op geldteruggave omdat het product ondeugdelijk is.

Dat betekend dus idd dat je je verhaal aan Alternate moet uitleggen.
Vermelden dat je iig weet hoe je eea aan computer spullen in elkaar moet zetten.
En dan hopen op coulance.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat grijze blokje is zo'n ding wat bij je stroomfases hoort, kan even niet op de naam komen.

Dat bord hoort gewoon die FX-8350 makkelijk aan te kunnen, voldoende fases + een heatsink, alleen een zeer zware overclock kan dan nog roet in het eten gooien, of een voeding die zo slecht is dat hij dat onderdeel overbelastte met bijv. ripple, maar dan zou je zeggen dat er een bescherming in werking moet treden voordat je mobo ploef zegt.

Hij staat jammer genoeg niet in http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
RobinHood schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:40:
Dat grijze blokje is zo'n ding wat bij je stroomfases hoort, kan even niet op de naam komen.

Dat bord hoort gewoon die FX-8350 makkelijk aan te kunnen, voldoende fases + een heatsink, alleen een zeer zware overclock kan dan nog roet in het eten gooien, of een

voeding die zo slecht is dat hij dat onderdeel overbelastte met bijv. ripple, maar dan zou je zeggen dat er een bescherming in werking moet treden voordat je mobo ploef zegt.

Hij staat jammer genoeg niet in http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database
Het is inderdaad een fase ofzoiets
De voeding is een corsair Rm 750
Er was geen overklok aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Hou oud is die RM? Het is namelijk niet de meest toffe voeding, maar, hij hoort dit normaliter niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
RobinHood schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:46:
Hou oud is die RM? Het is namelijk niet de meest toffe voeding, maar, hij hoort dit normaliter niet te doen.
De Rm is een half jaartje oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 16:35
RM750 is een stuk betere kwaliteit dan de RM650/550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even los van de voeding zou ik in ieder geval z.s.m. even contact zoeken met Alternate. Misschien dat ze je systeem daar nog willen nakijken oid?

Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten (of je moet nog een x tal pc's hebben staan)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Frostbite schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:05:
Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten (of je moet nog een x tal pc's hebben staan)
Dan nog zou ik er niet al te lang mee wachten, ivm bewijslast als het nog binnen het eerste half jaar zit (volgens factuurdatum).

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
lijstje en fotos zijn toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lekt de watercooling niet? Zo te zien heb je namelijk een Corsair waterkoeling setje boven je CPU en GPU zitten.

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
CptChaos schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:23:
Lekt de watercooling niet? Zo te zien heb je namelijk een Corsair waterkoeling setje boven je CPU en GPU zitten.
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dat heb je uitgesloten door...? Het zou mij iig niet verbazen als het waterschade (en dus kortsluiting) is.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Met de winkel zal dit waarschijnlijk een wellus nietus verhaal worden, en dus zorg dat je het goed kunt uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
CptChaos schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:26:
En dat heb je uitgesloten door...? Het zou mij iig niet verbazen als het waterschade (en dus kortsluiting) is.
hij is nergens nat/vochtig en er zitten geen vochtplekken op de gpu /cpu en op der plek waar het kapotte blokje zit daar hangt de koeler niet boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heijmenberg99 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:31:
hij is nergens nat/vochtig en er zitten geen vochtplekken op de gpu /cpu en op der plek waar het kapotte blokje zit daar hangt de koeler niet boven
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je PC testen op waterschade. Controleer dan ook de loop van de waterkoeling, zodat je weet waar het lek zit, als het lek is en dat je dat oplossen kan en niet aan de gang blijft. Daarnaast heeft je waterkoeling wel meer onderdelen dan het blokje natuurlijk. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
CptChaos schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:48:
[...]
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je PC testen op waterschade. Controleer dan ook de loop van de waterkoeling, zodat je weet waar het lek zit, als het lek is en dat je dat oplossen kan en niet aan de gang blijft. Daarnaast heeft je waterkoeling wel meer onderdelen dan het blokje natuurlijk. ;)
ik heb de hele loop gecontroleerd en echt nergens zijn vochtplekken te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, VRM's worden warmer als je geen luchtkoeler op de cpu zet, maar een stock FX-83xx hoort zo'n plankje dan echt niet te slopen.

Klinkt inderdaad als gewoon een slecht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gezien het ontwerp kán die niet eens gekoeld worden door een aircooler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Ik heb Alternate gebeld en die zeggen terugsturen. Maar mijn moeder is allemaal wat beter met die regels en die belt morgen met Alternate wat er mogelijk is.

Alternate klantenservice slaat trouwens helemaal nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Modbreak:Dit is geen Aankoopadviesforum, en al helemaal niet voor dergelijke "is deze goed?" vraagjes.

Dit topic is alleen voor de eventuele schade-afwikkeling.

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 30-09-2015 18:59 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat dacht je zelf van even een review opzoeken en dit mobo met je oude vergelijken ?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal in dit soort configuraties closed loop waterkoelers van harte afraden; er is een reden dat de goede waterkoelers namelijk VRMs vaak gewoon meenemen met een apart blok... en dit is er één van. Door voor zo'n setup te kiezen, beroof je je moederbord van luchtkoeling over de VRM's en andere onderdelen in het spanningscircuit van je moederbord. Weet 100% zeker dat er niet staat dat dit niet kan.mag bij dit moederbord, anders ben jij gewoon aansprakelijk voor de schade. Als er staat: "luchtkoeling rondom het CPU socket is verplicht", dan ben jij degene die nu een probleem heeft.

Hoeveel mensen ook zeggen dat deze mobo/CPU combo qua hoeveelheid VRMs/hitte kunnen, closed loop blijft wel een enorm risico namelijk en dit is niet de eerste keer dat ik dit hoor (naast natuurlijk alle andere bezwaren rondom closed loop).

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik ben het helemaal met je eens dat het vragen om problemen is (want > 99% van de gebruikers heeft wel airflow over de VRMs, maar aan de andere kant is de (indirecte) airflow van een CPU-koeler niet gespecificeerd (lijkt me).

Kun je er als moederbordfabrikant maar beter voor zorgen dat je je hardware zelf fatsoenlijk koelt, of er tenminste voor zorgt dat de boel zichzelf niet opblaast als het allemaal wat wam wordt.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 19:27

immetjes

HIER is BERN-E

Hier een overclocked 970 waarbij de VRM naast de socket ook plofte ondanks de airflow.

http://www.overclock.net/...-motherboard/reviews/7102
Pagina: 1