Retourrecht/garantieregeling Alternate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 19:51
Vraagje.

2 Weken geleden heb ik een latop gekocht bij Alternate. Deze had bij upgrade van Windows 8.1 al vreemde problemen, duurde ruim 6 uur om te upgraden naar Windows 10. Geen foutmelding, zonder dat vanaf fabriek hier het e.e.a. op geinstalleerd was. Ook nog vastloper zonder duidelijke reden bij instaleren Skype. Afgelopen dag 3x vastloper met melding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Netwbw02.sys Buiten deze storing om draait de laptop ook perfect, snel en zonder problemen Autocad en Inventor. Helaas is deze dus niet betrouwbaar.
Zoekend op het www naar de foutmelding, zou het zowel hardware als software probleem kunnen zijn.

Binnen retourrecht van 2 weken, die Alternate zelf hanteert, aangeven dat laptop problemen blijft geven en dus in mijn ogen niet voldoet. Vervangen is voor mij bespreekbaar, in pricipe is dit een laptop die de juiste specs heeft. In uiterste geval zou ook geld terug een oplossing zijn.
Alternate geeft aan dat dit een defect betreft en dat dit dan valt onder garantie. Alleen bij defect die niet herstelbaar is zal laptop worden vervangen. Dit onderzoek wordt niet door Alternate zelf gedaan, maar deze wordt doorgestuurd naar de importeur/leverancier. Reparatie en verwerking zal ongeveer 3 weken duren, vervangend toestel niet mogelijk. Fijn als de laptop een wezenlijk stuk gereedschap is tijdens de studie.

Buiten dat dit in mijn ogen niet erg service gericht is, lijkt mij dat hun retourvoorwaarden hiermee dus ook onduidelijk zijn. Je koopt dus ondeugdelijk product of een product dat niet voldoet, maar kan hier dus niet van af binnen de opzegtermijn van 2 weken. Sterker nog, je moet je schikken naar de matige oplossing die Alternate biedt.

Is dit anderen ook overkomen of is dit een normaal beleid bij deze bedrijven? Is hier nog wat aan te veranderen?

Suggesties welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

Retour doen onder Wet van koop op afstand.

Dan zijn ze verplicht om het aan te nemen (als je nu nog binnen de twee weken zit)

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helaas staat Alternate hier in hun recht en moet je ze de kans geven het defect te repareren. Ik heb dit met mijn telefoon gehad, die moest 3x terug; de eerste 3 maanden is hij langer bij de leverancier geweest dan bij mij. Erg balen en ik vind het ook niet klantvriendelijk. Zeker als een product als DOA aankomt, zou ik willen dat ze hem gewoon omruilen en in hun eigen tijd de reparatie met hun leverancier regelen.

Helaas zijn dit prijsvechters en geen servicebedrijven. Misschien een eye-opener voor de volgende aankoop.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Buiten deze foutmelding draait de laptop perfect zeg je.
Maar hij is niet betrouwbaar? Waarom zou hij niet betrouwbaar zijn?
Wordt je er constant uit gegooid? Kan je echt niet meer werken?
Heb je al zelf alle benodigde drivers geupdate voor win10?
Heb je al een clean install gedaan van win10?

Een update kan wel eens fout gaan. Zelf hier ook een laptop waarvan de update niet lekker ging.
Na een clean install echter een heerlijk werkende laptop.

Daarbij vraag ik me af of je deze problemen ook onder win8.1 had (daar is de latop mee uitgeleverd en zit er service op). Anders kan je ook eerst terug naar win8.
Niemand heeft vermeld dat de laptop ook win10 goed kan draaien nl (al verwacht ik geen problemen).
Maar voor het onderzoeken naar een defect gaat het er wel om hoe de laptop is uitgeleverd en dat is met win8.1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt WKOA , echter vraag ik mij wel af of dit ook geldt als je de W10 upgrade doet (WKOA is om te testen of het bevalt zoals in de winkel, maar het volledig in gebruik nemen van 2 weken kan een twijfel zijn, helemaal als nu ineens een mogelijk defect aanwezig is)

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 15-09-2015 13:52 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

2 seconde google
http://answers.microsoft....-bd79-64aec3c5f250?auth=1
Blijkbaar je wireless nic

Probeer eens de driver te updaten en/of te verwijden of disable anders de wifi eens een keer om zeker te zijn dat het je wifi is.

Zie niet in je tekst dat je geprobeerd om het probleem op te lossen

[ Voor 33% gewijzigd door brid op 15-09-2015 14:05 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
DarkSide schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:49:
Buiten deze foutmelding draait de laptop perfect zeg je.
Maar hij is niet betrouwbaar? Waarom zou hij niet betrouwbaar zijn?
Wordt je er constant uit gegooid? Kan je echt niet meer werken?
Heb je al zelf alle benodigde drivers geupdate voor win10?
Heb je al een clean install gedaan van win10?

Een update kan wel eens fout gaan. Zelf hier ook een laptop waarvan de update niet lekker ging.
Na een clean install echter een heerlijk werkende laptop.

Daarbij vraag ik me af of je deze problemen ook onder win8.1 had (daar is de latop mee uitgeleverd en zit er service op). Anders kan je ook eerst terug naar win8.
Niemand heeft vermeld dat de laptop ook win10 goed kan draaien nl (al verwacht ik geen problemen).
Maar voor het onderzoeken naar een defect gaat het er wel om hoe de laptop is uitgeleverd en dat is met win8.1
Updates die er zijn er op gezet, dit zijn updates nog voor Windows 8.1. Wel de Windows 10 Nvidia en Realtek drivers er op gezet.
Na vastlopen bij installeren Skype bij reset via herstelfunctie teruggegaan naar volledige fabrieksintstelling. Laptop gaat dan naar basis Windows 10. Opnieuw drivers die voorhanden zijn er op gezet. Programma's opnieuw installeren en vervolgens 4 dagen op school zonder problemen vlot mee gewerkt.
Gisteren, laatste dag van retourvoorwaarden, totdat 3x PC opnieuw opstart met gemelde foutmelding. Was niet meer in de les te gebruiken (vanwege tijd). Thuis start laptop zonder problemen op, niets op aan te merken. Ook vandaag geen enkel probleem, niet te reproduceren.
Aangezien de laptop een wezenlijk stuk gereedschap is voor de opleiding is de behoefte dat deze ook daadwerkelijk goed functioneert.

Ik kan nu wachten totdat probleem zich weer voordoet, maar ik heb nu niet echt meer vertrouwen in deze laptop. Zeker nu op het www staat dat dit ook een technisch probleem kan zijn. Nu kan ik zelf veel tijd en energie stoppen in een mogelijk onderzoek/oplossing, maar ik vind dat de laptop niet de betrouwbaarheid heeft die ik verwacht van een nieuw apparaat. Ik sta nog steeds achter de keuze voor deze laptop, deze bezit precies wat ik zoek in een laptop. Komt bij dat het retourrecht spreekt van 2 weken. Uiteraard heb ik de melding exact binnen de 2 weken gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Blijkbaar voldoet de laptop niet voor de software waar jij hem voor wilt gebruiken, en leidt dat (wellicht dus in combinatie met jouw wifi(??) ), tot problemen.

Die problemen oplossen gaat je veel energie kosten, en dan ben je voorbij de 2 weken. Je kunt zonder reden geld terug vragen.

Dus geld terug vragen. Onderzoek kan er immers ook tot leiden dat ze niks vinden (en misschien in rekening brengen).

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 15-09-2015 14:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
brid schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:56:
2 seconde google
http://answers.microsoft....-bd79-64aec3c5f250?auth=1
Blijkbaar je wireless nic

Probeer eens de driver te updaten en/of te verwijden of disable anders de wifi eens een keer om zeker te zijn dat het je wifi is.

Zie niet in je tekst dat je geprobeerd om het probleem op te lossen
Deze mogelijkheid zou best kunnen. Mijn zoon(de gebruiker) meldde ook dat er problemen waren met het WIFI netwerk. Alleen zijn laptp knalde er uit. Ik heb het Utility programma gisteren ook er op gezet, echter stond er wel iets over Bluetooth en wat andere drivers (VGA), maar niets over de WIFI drivers. Ik heb dus de Bluetooth aangevinkt, echter kreeg ik Time-out en werd er niets geinstalleerd. Kan ik dit nogmaals proberen en kan ik alles dan aanvinken en proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Ik lees nog steeds niet of het probleem zich ook voordoet onder windows 8.1.
je hebt het over installeren van Updates onder win81. Dan installeer je wat drivers voor win10 (waarom?).
Dan installeer je skype (gaat niet goed). En dat doe je een reset en zit je in windows 10 (wanneer ben je dan geupgrade naar win10).

Het is een vervelend iets. Zeker als je iets nodig hebt voor werk/school en hij klapt er continu uit.

Echter je koopt een apparaat met win8.1. De fabrikant heeft dan ook een certificering gegeven voor win8.1
En zij zullen hem dan ook testen onder win8.1. Als daar alles goed werkt. Dan heb je een goed werkende laptop die niet als onbetrouwbaar of defect gemarkeerd zal worden.

Jij zet er zelf win10 op. En dat kan bij sommige HW/SW nog wat issues geven.
Dus stel anders gewoon om terug te gaan naar het image van de fabrikant met win8.1.

En dan later eventueel weer te kijken of win10 met updates draait.

Nogmaals snap je frustratie. Maar het zal lastig worden om aan te tonen dat de laptop ondeugelijk is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt een defect gerapporteerd dus je kunt niet meer onder WKOA terugsturen...
Je zult dus het garantietraject moeten ingaan. Kan je echter wel aanraden om zelf eerst vast te stellen dat het hierbij niet om een software issue gaat.
Dus ga terug naar W8.1 via de recovery partitie/disks en kijk of de laptop wél stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Klopt, heb direct na levering de upgrade naar Windows 10 gedaan. Weet dus niet of dit onder 8.1 ook voorkomt.

Zal nu thuis kijken of ik de juiste WIFI drivers kan vinden en controleren of het opnieuw voorkomt. Bij opnieuw ontstaan probleem, vervolgens terug naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Ik heb het Utility programma gisteren ook er op gezet, echter stond er wel iets over Bluetooth en wat andere drivers (VGA), maar niets over de WIFI drivers. Ik heb dus de Bluetooth aangevinkt, echter kreeg ik Time-out en werd er niets geinstalleerd. Kan ik dit nogmaals proberen en kan ik alles dan aanvinken en proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Ken het program verder niet in de basis kan het geen kwaad.
Verwijder anders eerst via apparaat beheer de driver.
Grappig dat hij trouwens ook een melding geeft over de bluetooth, deze zit bij intel meestal op de wifi kaart

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Ga het vanavond proberen, bedankt.

• brid

brid

En gelukt?

DIY NAS, Hoofd PC

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Fresno schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:44:

Buiten dat dit in mijn ogen niet erg service gericht is, lijkt mij dat hun retourvoorwaarden hiermee dus ook onduidelijk zijn. Je koopt dus ondeugdelijk product of een product dat niet voldoet, maar kan hier dus niet van af binnen de opzegtermijn van 2 weken.
Zo onduidelijk zijn ze niet hoor. op hun site staat exact het 'wat en hoe' omschreven. Ik vind het onredelijk van jou om te denken dat je door alles wat je al gedaan hebt op de laptop nog denken recht te hebben op het retour sturen.
Mocht het dus een hardware probleem zijn, dan is reparatie the way to go. Helaas zijn ze daar inderdaad niet echt klantvriendelijk in bij Alternate.
Pagina: 1