Toon posts:

sanity check pc i76700k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop (heavy), light games (wot), development (web/sql/ML)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu op 1700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit oude systeem:
2x Crucial M4 120GB in raid (photoshop work space)
3TB WD sata-600 backup
CM 690 II kast
CM M600 Silent Pro voeding
Dell U2713H monitor + 23" samsung
muis, kb, headset, audioset

Nieuw:
Intel Skylake Core i7 6700K
Asus Z170-DELUXE
Samsung SSD 256GB, M.2, PCI Express, SM951 OS/applicatie drive
Hitachi Deskstar 4TB, SATA600, 7200rpm, 64MBl
Corsair 2x8GB, DDR4, PC24000, CL15, Vengeance LPX
Corsair Water Koeler Hydro H100i GTX
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX970 Gaming 4GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Memory is nog wat laag, ik draai al 4 jaar met 16GB (redelijk tegen de max) maar wil liever even wachten tot de DDR4 markt beter is

Grote vraag... ben ik nog iets vergeten :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus deluxe mobo is een must, heb al 2 goedkope mobo's moeten vervangen in het verleden

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
it needs to be awesome, evt nog een 951 in raid, al lijkt dat wat overkill

Ga je overklokken?
iets, maar geen stretch, hoop deze pc ca 4 jaar te draaien (net als mijn huidige 2600k)

Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity check, zit er iets erg doms/verspillend tussen (behalve de water koeler, die wil ik voor mezelf onbekende redenen al erg lang, nerd factor :) )

Muchas Gracias!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:48
[b]blacktip schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:39:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus deluxe mobo is een must, heb al 2 goedkope mobo's moeten vervangen in het verleden
Duurder moederbord zegt niet meteen alles hé. Toevallig heeft Asus bij dit moederbord raargenoeg ook nog gebruik gemaakt van 5k caps ipv 10k of 12k caps dat tegenwoordig op higher-end moederborden aanwezig is. Dit terwijl de rest van het bord en de features wel top-notch is. Nou is het verschil tussen die 5k en 10k uren natuurlijk discutabel, maar voor die prijs verwacht je het wel. Want goedkopere bordjes (zelfs van asus) hebben het wel. Zelf ben ik niet te spreken over dit moederbord, heatsinks werden stervens heet door al die toegevoegde chips en had rare issues met mijn 6700k.

Inhoudelijk zal ik niet te ver ingaan op de build, mooi bedrag om iets leuks in elkaar te zetten imho. :)

• Qarion
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 06:09
Was je van plan de samsung SM951 in ahci of nvme variant te nemen? zijn toevallig vandaag ongeveer dezelfde prijs geworden. (als je dr 2 in raid wil nemen wel even goed opletten dat dat goed werkt met je moederbord)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goeie, wil eigenlijk de nvme, maar ik wil ook dit weekend bouwen en die zijn nog niet direct leverbaar zie ik (huidige pc is defect, raid controller klapt er steeds uit),
De raid van de 951 lijkt me toch overbodig op dit moment maar word wel ondersteund, dus de optie is open met deze mobo.

@MusicAddict, kan zeker zijn dat ik net geluk heb gehad met m'n deluxe en pech met die andere twee idd, maar het geeft toch een beter gevoel, en die 6 usb 3.1 zijn ook handig. Geen idee wat die 5k inhoud en hoe belangrijk dat is, ik heb niet vaak last gehad van kapotte caps, in geen van m'n apparatuur (alleen als ik ze zelf opblies :) )

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:34
Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk duur voor de prestatiewinst die je hiermee haalt.

Een i7-6700K is ca. 25% sneller dan je huidige cpu.

moederbord is al genoeg over gezegd.

Een Samsung SM951 is leuk voor benchmarks. Of je in praktijk het verschil gaat merken tussen deze ssd en je huidige Crucial M4 vraag ik me af: http://nl.hardware.info/r...zwaaid-pcmark8-deelscores
En met 256GB is die ook niet zo heel groot.

in plaats van de GTX970 kun je beter een R9-390, R9-380X (komt binnenkort uit) of 2e hands R9-290 (goedkoper) kopen.
AMD is wat sterker op hogere resoluties en met DirectX 12.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Performance winst ten opzichte van m'n huidige systeem is oneindig, die is namelijk overleden :), maar het viel me inderdaad tegen hoe weinig winst er de afgelopen 4 jaar is geboekt (ik ben van 8088, 386sx, AMD Athlon XP, nog een AMD, i7 2600k naar deze gegaan, dit is de kleinste stap)

Die Crucials blijf ik gewoon gebruiken, de samsung word de OS/applicatie schijf, voor photoshop heb ik zo'n 120-150GB werk ruimte nodig dus met die M4's in raid0 heb ik de extra ruimte die nodig is.

Goeie suggestie voor de R9-390, zit wel op bijna het dubbele stroom verbruik maar verbazingwekkend dat die 970's niet goedkoper zijn geworden naast die 390.
Pagina: 1