Finesse schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:52:
Naar verluid kan je foutcorrectie wel in of uitschakelen, bij inschakelen duurt de rip langer.
Maar ik vraag me af in welke maten een CD mag beschadigd zijn om alsnog een foutcorrectie te kunnen uitvoeren..
Liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar dat is jammer genoeg niet altijd mogelijk.
In noodgevallen kun je zwaar beschadigde stukjes laten skippen, dat is beter dan dat de naald eindeloos blijft hangen, om in analoge terminologie te blijven.
Wat ook helpt is betere hardware, ik gebruik voor beschadigde, of moeilijk uitleesbare cd's nog steeds twee oldschool Plexwriter Premiums (
ide Plextor cd branders), iets beters is bij mijn weten nooit meer gemaakt.
Zij doen het rippen in moeilijke gevallen in ieder geval een stuk beter dan mijn DVD en BR branders en dat scheelt nabewerking.
Exact Audio Copy is dacht ik ook met een Duitse gui te downloaden mocht je daar vrolijker van worden.
Lang geleden ben ik voor mijn Engelstalige grafische programma's maar helemaal overgestapt op US, zodat je tenminste met uniforme termen had te maken en intussen weet ik niet beter en is alle software Engelstalig.
Je moet gewoon de eerste stap durven zetten en nooit meer omkijken, het went zó snel.