Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

ntp.tweakers.net afwijking?

Pagina: 1
Acties:

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-11 23:13
Zou het kunnen zijn dat er een afwijking zit in de ntp van tweakers.net?

De computer die ik synchroniseer via ntp.tweakers.net heeft een andere tijd dan meerdere telefoons.
Het verschil is zelfs bijna 2 minuten.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:29 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:59
Wist het ook niet, vanwaar het gebruik van deze NTP boven standaard als die JCE beschrijft.

AdGuard Home

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-11 23:13
Eerlijk gezegd staat ntp.tweakers.net ingesteld op het netwerk van een klant.

Een jaar geleden maakten we voor dezelfde klant gebruik van pool.ntp.org. Deze bron had destijds een keer een storing waardoor veel gebruikers niet meer konden inloggen op hun computer / remote desktop omgeving.

Daarom hadden we destijds de ntp.tweakers.net ingesteld als tijdserver. Voor mij persoonlijk vind ik de afwijking niet erg, maar een gebruiker klaagt dat ze de trein heeft gemist hierdoor :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, daar hebben ze nou die pool servers voor bedacht. 4 pools van elk een aantal machines (4 geloof ik, dus totaal 16) die je kan aanroepen. Wat is 't probleem? Alle systemen moeten toch met de domain controller babbelen voor de tijd, alleen de DC zelf checkt dan weer het internet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
JCE schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:17:
Ik wist niet eens dat Tweakers een ntp had.

Waarom pak je niet gewoon de pool?

server 0.nl.pool.ntp.org
server 1.nl.pool.ntp.org
server 2.nl.pool.ntp.org
server 3.nl.pool.ntp.org
Omdat die server ook in die pool zit? ;)
http://www.pool.ntp.org/scores/213.239.154.12
joenevd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:14:
Zou het kunnen zijn dat er een afwijking zit in de ntp van tweakers.net?

De computer die ik synchroniseer via ntp.tweakers.net heeft een andere tijd dan meerdere telefoons.
Het verschil is zelfs bijna 2 minuten.
Volgens de ntp.org stats loopt hij niet achter, anders zou hij ook uit de pool zijn gegooit. De computer die je synced, is dat eoa windows bak die het maar eens per week synced? En wat zegt een handmatige sync?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:28 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
JCE schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:19:
[...]

Ik ging er wel vanuit dat jullie in de pool zaten ja, maar dat bedoelde ik niet :P
Je hebt gelijk, het is ook netter om inderdaad de pools te gebruiken (en dan gebruik je onze server ook afentoe :P)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:28 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JCE schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:26:
[...]

Ik vond mezelf vroeger een leet haxxor omdat ik die pools gebruikte ipv time.windows.com B-)
Alleen al omdat time.windows.com het vaak gewoon niet deed.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1