Je hebt er ook wel wat aan, maar het is geen reden om voor 300 euro een dik 2,1 kilo wegend powerpack te kopen. Ik heb even de specs opgezocht:
http://www.jbl.nl/tl_file...%20Xtreme%20(English).pdf
Daaruit blijkt dat die 10.000 mAh wel degelijk is omgerekend naar 3.7V, want er staat ook 37Wh.
De lader is 19Volt en de accu's zijn LiPo's, dus zullen er 5 LiPo's van 2000 mAh of 4 van 2500mAh in serie geschakeld zijn. 37Wh heb je ook met 3 stuks NCR18650B's die tesamen nog geen 15 euro kosten. Nu zijn Lipo's over het algemeen wel ietsje beter en ietsje duurder dan Li-ion, maar 37Wh is niet echt een enorm powerpack: je kunt er 3x je smartphone mee opladen, maar dan kun je geen muziek afspelen.
Heb jij die JBL geluisterd op batterij-voeding of zat deze aan de oplader? Volgens de specs maakt dat namelijk verschil (2x20W op AC). Er wordt gezegd dat ze flink veel bas hebben en dat bi-Amping was ik zelf ook al mee bezig. Volgens een test springt de DSP er op hogere volumes te veel in, maar dat kan ik niet beoordelen, want ik heb 'm niet beluisterd.
Wat ik een nadeel vind is dat je altijd een 19V lader nodig hebt om 'm op te laden. Liever zou ik de 5V usb-lader van mijn smartphone gebruiken. Gewoon 1 lader voor alle apparaten die ik mee sleep en liefst 1 extern powerpack waarmee ik alles kan opladen en desnoods nog 1 lader in de auto waarmee ik alle apparaten kan opladen. Ik zou dus eerder denken aan tri-Amping of tetra-Amping met meer speakers en PAM8403- of PAM8406-versterkers die prima werken op 3-4,1V.
@Wicked-Game:
De Marshall Kilburn schijnt op het gebied van geluidskwaliteit enorm goed te zijn. Hij is vnl. ontworpen om van kamer-naar-kamer te dragen, niet waterdicht, heeft een verwisselbare batterij, is vrij fors en weegt 3 kg. Prijs rond 260 euro. Je moet wel van de retro-look houden. Mij lijken fysieke draaiknoppen en een fysieke aan/uit knop ook wel handig als je hem van kamer naar kamer verhuist en je BT-speler misschien wel ergens anders hebt laten liggen. Tijdens een lange wandeling is hij echt te groot en te zwaar. Hij is wel goed verplaatsbaar, maar super-portable zou ik 'm niet noemen.

Vind ik net een directe vergelijking van de Kilburn met de JBL X-treme:
https://www.youtube.com/watch?v=sF2Db_0UjE0
Het ligt aan je smaak en soort muziek, de Kilburn heeft mijn voorkeur. Speakers of radiators aan de zijkant vind ik ook niet zo handig (de JBL werd te dicht bij de Kilburn gezet waardoor een radiator wat werd afgedekt).
[
Voor 22% gewijzigd door
Anoniem: 176232 op 15-10-2015 01:07
]