iPhone gestolen tijdens verzending

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beste medetweakers,

Een kleine 2 maanden geleden heb ik bij Apple een reparatie opgezet voor mijn iPhone 6 Plus. Dit gaat online heel makkelijk en eenmaal bevestigd komt een medewerker van een koeriersdienst langs om het toestel op te halen. Je hoeft als klant geen zorg te dragen voor een doos, dat regelt het koeriersbedrijf zelf. Om een reparatie op te zetten moet de Find my iPhone service gedeactiveerd worden. Het toestel zelf is niet volledig gewist toen ik hem opstuurde (back-up had ik wel).

Ik had in gedachte dat ik het toestel binnen 3 dagen terug zou hebben. Toevallig controleerde ik de dag erna track and trace nummer en zag dat het apparaat niet geleverd was de volgende dag. Ik vond dit wel vreemd aangezien de service die zij (koeriersbedrijf) bieden staat dat het toestel de volgende dag geleverd is. Nou goed, ik contact opnemen met Apple.. maar daar werken ook niet de slimste. Ze hielden me aan het lijntje en constant vertellen dat het altijd wel wat langer kan duren etc.. Uiteindelijk 4 keer gebeld en na de 4de keer heb ik iemand wakker kunnen schudden. Diegene heeft mij in contact gebracht met een "senior advisor". Alles zou geregeld worden en dat is ook gebeurd. Ik heb een andere iPhone in ontvangst mogen nemen. Dit heeft wel 2 weken mogen duren. End of story, right?

Nu komt het, het toestel wat ik opgestuurd hebt is nooit bij het reparatiecentrum aangekomen. De "zoek mijn iPhone" functie van het toestel is nu weer actief. Dit betekent dus dat iemand anders mijn toestel gebruikt. Ik heb al meerdere keren met Apple Support NL contact opgenomen, maar ze doen daar echt alsof ze nooit van het woord gestolen gehoord hebben. Ze kunnen hem ook niet op een blacklist of iets dergelijks zetten, aangezien die helemaal niet bij hun bestaat. Ze kunnen ook niet bekijken wie het toestel daarna geactiveerd heeft. Mijn gegevens stonden er wel op.

Mijn vraag is nu, wat kan ik hieraan doen? Ik vind het idee dat iemand anders "gratis" een hele dure iPhone nu gebruikt, wel vervelend. Daarnaast zaten er zeker nog enkele gegevens, en ja het is stom dat ik deze niet gewist hebt, maar uit haast heb ik dat niet kunnen doen. Is de iPhone nog wel van mij? Kan ik hierom aangifte doen? Apple zelf doet er niks aan, vandaag nog gebeld: Beste meneer stuurde me zelf een support pagina hoe ik een verloren iPhone terug kon vinden met "zoek mijn iPhone" :+ .

Ik ben in bezit van het aankoopbewijs met hetzelfde serienummer..

Iemand enig idee of moet ik dit gewoon laten varen?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik zou hem gewoon blokkeren. Verder is het niet jouw probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan de iPhone door een ander in gebruik genomen worden zonder hem eerst te resetten (en daarmee jouw data te verwijderen)? Zo ja, dan zou je je evt. nog druk kunnen maken om de mogelijkheid dat iemand nu toegang heeft tot jouw gegevens op het toestel. Zo nee, dan is er weinig meer om je druk om te maken lijkt me.

Mocht je je er nog steeds druk om maken en Apple wil niet meewerken, dan rest weinig anders dan aangifte doen. Al wordt dat ook wel een lastig verhaal om de politie duidelijk te maken waarom je aangifte wilt doen van een gestolen telefoon, terwijl je het vervangende toestel al thuis hebt liggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44

Arjan A

Cenosillicafoob

Er stonden op het moment van verdwijnen nog privégegevens op die telefoon. Dat geeft jou een reden om aangifte te doen.
Bovendien, als je iemand anders ergens iets ziet stelen, zou je daarvan aangifte doen? Waarschijnlijk wel, alleen in dit geval weet je niet wie het heeft gedaan. Maar er loopt iemand met een iphone rond met een serienummer, waarvan jij weet dat hij/zij daar geen recht op heeft. Als je dat dwars zit, kan je daar toch aangifte van doen? Sowieso aangifte doen van het stelen van jouw privébestanden.

[ Voor 1% gewijzigd door Arjan A op 15-09-2015 12:03 . Reden: Laatste zin verduidelijkt ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Aangifte doen en toestel blokkeren. Daarna door Apple/politie verder uit laten zoeken, voor jou is de kous nu af immers, jij hebt waar je recht op had (vervangend toestel).
Al zou jij eigenlijk niet eens de persoon moeten zijn die aangifte doet, het is Apple z'n probleem (zij hebben op hun kosten jou nu een ander toestel moeten geven) dus zij zouden aangifte moeten doen lijkt mij.

En natuurlijk wachtwoorden van je Apple-account, mailaccount, Twitter, Facebook e.d. aanpassen zodat er op de telefoon niet meer gebruikt kan worden gemaakt van die services. Uiteraard wel pas doen na het blokkeren van het toestel, anders kun je het toestel ook niet meer blokkeren omdat je je iCloud wachtwoord al gewijzigd hebt :+

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 15-09-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 109% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:29 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

Volgens mij ben je officieel niet meer de eigenaar van het toestel nadat Apple jou een andere iPhone toegestuurd heeft. In dat geval kan je dus ook geen aangifte meer doen.
Ik denk dat je er zelf helemaal niets meer aan kan doen. Laat het rusten. Apple is het toestel kwijt geraakt, en heeft het verlies geïncasseerd, en heeft jou een nieuw toestel gegeven. Dat er nog gegevens op het toestel stonden is jouw eigen fout. Dan had je het toestel maar moeten wissen voordat je hem opstuurde.

Heb je ooit officieel van Apple te horen gekregen dat het toestel gestolen is? Zo nee dan heb je helemaal geen poot om op te staan. Apple heeft dan jouw defecte iPhone gewoon omgewisseld voor een werkende. Apple mag daarna doen met jouw oude telefoon wat ze willen aangezien ze daar de eigenaar van zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je toestel is opgehaald door UPS. Wat zegt hun klanten service hiervan?

Beetje mosterd na de maaltijd maar Hoe kan je nou je toestel opsturen zonder te wissen. Wissen is maar iets van 3 klikken in het menu 8)7

Wachtwoorden veranderen en jezelf erbij neerleggen. Toestel is niet meer van jou sinds je de swap ontvangen hebt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Dank voor alle reacties.. :)
418O2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:57:
Ik zou hem gewoon blokkeren. Verder is het niet jouw probleem toch?
Blokkeren gaat niet aangezien het toestel met een ander account is aangemeld. Als het wel kon had ik dit ook zeker gedaan.
Orion84 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:00:
Kan de iPhone door een ander in gebruik genomen worden zonder hem eerst te resetten (en daarmee jouw data te verwijderen)? Zo ja, dan zou je je evt. nog druk kunnen maken om de mogelijkheid dat iemand nu toegang heeft tot jouw gegevens op het toestel. Zo nee, dan is er weinig meer om je druk om te maken lijkt me.

Mocht je je er nog steeds druk om maken en Apple wil niet meewerken, dan rest weinig anders dan aangifte doen. Al wordt dat ook wel een lastig verhaal om de politie duidelijk te maken waarom je aangifte wilt doen van een gestolen telefoon, terwijl je het vervangende toestel al thuis hebt liggen.
Ja, het toestel kon door iemand anders in gebruik genomen worden aangezien je de find my iPhone functie moet uitschakelen voordat je de reparatie kan opzetten en het toestel de volgende dag wordt opgehaald. Dit is dus vrij spel voor mensen met wat lossere handjes..
E-Vix schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:25:
Heb je ooit officieel van Apple te horen gekregen dat het toestel gestolen is? Zo nee dan heb je helemaal geen poot om op te staan. Apple heeft dan jouw defecte iPhone gewoon omgewisseld voor een werkende. Apple mag daarna doen met jouw oude telefoon wat ze willen aangezien ze daar de eigenaar van zijn.
Nee, heb dat niet gehoord. Wel is bevestigd via de track and trace dat het pakketje verloren is..
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:48:
Ik neem aan dat je toestel is opgehaald door UPS. Wat zegt hun klanten service hiervan?

Beetje mosterd na de maaltijd maar Hoe kan je nou je toestel opsturen zonder te wissen. Wissen is maar iets van 3 klikken in het menu 8)7
Klopt, wissen is maar 3 klikken, zal er de volgende keer aan denken :P
Ik heb nog geen contact opgenomen met UPS, maar na jullie reacties lijkt het me zinloos. Ik zal morgen wel kijken of ik een belletje kan doen. Heb wel een 0900 nummer van Apple gekregen..

Nogmaals dank voor de reacties, ik zal het maar laten gaan. Ik zal nog wel marktplaats in de gaten houden want ik weet hoe mijn 6+ eruit zag (qua beschadiging etc). Het punt is gewoon dat nu iemand met een dikke 128GB 6+ aan het genieten is.. Dat idee al.. :(

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 19:57
Maar er is dus wel wat mis met die "dikke" iphone 6+ aangezien je hem ter reparatie aangeboden hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
lotfiej schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:34:
Maar er is dus wel wat mis met die "dikke" iphone 6+ aangezien je hem ter reparatie aangeboden hebt:)
Dat klopt, maar er zijn talloze reparateurs die dat heel makkelijk kunnen fixen, niet waar? En dan heb je alsnog een dikke iPhone 6+..

hi!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35
Ik heb het ooit gehad met 2!! Xbox 360 consoles, beiden gestift op weg terug van repair centre..... Wel nieuwe consoles gehad en daarmee was het klaar.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
E-Vix schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:25:
Volgens mij ben je officieel niet meer de eigenaar van het toestel nadat Apple jou een andere iPhone toegestuurd heeft. In dat geval kan je dus ook geen aangifte meer doen.
Artikel 161, Wetboek van Strafvordering:
Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.
Pagina: 1