Ik heb Netflix al vanaf het begin (betaal dus nu €7,99 per maand), en sinds niet al te lang ook HBO (gratis met Telfort combo-deal).
Waar ik me verschrikkelijk aan erger bij HBO is dat van een heleboel series alleen maar de laatste een of twee seizoenen van een serie beschikbaar zijn. Er staan wel een paar interessante series tussen die ik wel graag zou willen zien, maar dan zitten de eerste seizoenen er niet bij.

Zo af en toe kijk ik eens een film via HBO, maar eigenlijk heb ik het alleen vanwege Game of Thrones. Als ik eens zin heb om iets op HBO te kijken dan is het meestal een ellenlange zoektocht om überhaupt iets te vinden dat het kijken waard is. Familie-aanbod is ook om te huilen, maar ja, HBO is natuurlijk ook een volwassenenzender dus dat is niet zo vreemd eigenlijk. Het is dat ik het "gratis" krijg, anders zou ik het abonnement direct opzeggen en Game of Thrones dan maar op een andere manier kijken.
Over Netflix ben ik veel meer tevreden. Geweldig serie-aanbod en het enige waaraan het me de laatste tijd mankeert om series te bingen is de tijd om dat te doen. Mijn watch list is onderhand gegroeid tot epische proporties, wat dus inhoudt dat er meer dan voldoende aanbod is. Mijn dochter en bonusdochter zitten ook vaak op Netflix kinderseries te kijken op hun tablets (My Little Pony, Littlest Petshop, De Gelaarsde Kat, etc etc etc) ; zeer uitgebreid familie-aanbod. Alleen daarom zou Netflix al de moeite waard zijn als je kinderen hebt. De app van Netflix werkt ook nog eens vele malen beter dan die van HBO.
Om het in een tabelletje te gooien:
| Netflix | HBO |
Hoeveelheid films | - | ++ |
Hoeveelheid series | +++ | + |
Recentheid films | - - | ++ |
Recentheid series | - | +++ |
Compleetheid series | +++ | - - - |
Familie-aanbod | +++ | - - |
Gebruiksgemak app | +++ | - |
Prijs/kwaliteit | ++ | - - |
Oftewel, als je vooral recent filmaanbod wil en een aantal specifieke recente series, dan is HBO voor jou. Als je vooral een compleet serie-aanbod wil en ook altijd iets leuks voor de kinderen, dan is Netflix het antwoord.
Maar ja, dat is mijn mening. Your mileage may vary.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mx. Alba op 16-09-2015 13:42
]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.