Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 10 PC maakt USB Devices onbruikbaar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ervaar een zeer onwel probleem. Ik heb een Gaming Systeem van 2011.

Inhoud:
Motherboard: EVGA X58 SLI 3
Processor: i7-960
PSU: BeQuiet 1000W
RAM: Corsair vengeance 16gb
Videocard: EVGA GTX 670 ti
Optic Drive: CD-ROM Drive
Case: XPredator

Probleem:
Sinds gisteren herkent mijn computer geen enkel USB apparaat. Eerste instantie kwam er een melding dat het niet herkent werd. Kort daarna probeerde ik op een andere poort aan te sluiten en bleek echter geen melding te zien. Geen geluid, niets. Daarna op alle USB poorten gekoppeld en niets. Ik zie gewoon niets en hoor niets. Toen heb ik een andere USB stick gekoppeld. Dat het zelfde probleem. Toen heb ik besloten om die twee USB sticks op een andere PC te koppelen. Ook geen effect. Toen dacht ik dat het aan de USB sticks lag. Kort daarna heb ik een andere USB gepakt en op mijn laptop aangesloten. Het deed prima. Ik kon makkelijk koppelen. Dus ging ik vanuit dat die USB stick wel werkte en heb het vervolgens op mijn PC aangesloten. En weer niets! Weer geen melding of iets. Heel gauw heb ik het terug op mijn laptop aangesloten.. en raad eens. Het doet het weer niet!

Ik snap het niet. Mijn PC heeft nog 3 USB aansluitingen waarvan 1x muis 1x keyboard en 1x externe geluidskaart die wel perfect werken. Maar elke keer als ik een USB Stick of een Externe HDD aansluit worden die onbruikbaar!

Ik heb Windows 10 op mijn PC en is zeer stabiel. Behalve dat USB geval.

Iemand enig idee of het nu een virus is of niet? Want ik heb vorige week een hoop virussen ontvangen en verwijderd. Maar of ze nu daadwerkelijk zijn verwijderd is mij ook niet echt bekend. Wel heb ik de virussen met Malwarebytes en Kaspersky Anti Virus 2014 verwijderd met succes.

Is het mijn moederbord die veel Voltages aanstuurt? En als dat wel het geval is, waarom werken dan mijn andere USB apparaten? Op verschillende poorten? Maar alleen USB Devices werken niet.

Ik vermoed dat dit een virus is en geen hardware defect.

Kan iemand me hiermee helpen? ;(

Alvast bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie je iets in Apparaatbeheer veranderen als je een stick erin steekt? Sowieso, als je een bak virussen/malware hebt gehad is het wellicht verstandiger om een compleet nieuwe, verse installatie te doen en dan pas verder zoeken als 't dan nog steeds niet goed werkt. Er is altijd een mogelijkheid dat een van die virussen/malware je USB stack heeft gesloopt, of iig de mass storage, of bij het verwijderen ervan wat mis is gegaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zie geen enkel beweging in Apparaatbeheer. Geen meldingen. Mij is ook verteld dat ik de USB Root Hub(s) moest verwijderen. Dat heb ik gedaan. Opnieuw opgestart en nog hetzelfde probleem. Ik ben inderdaad van plan om mijn PC opnieuw te installeren. Maar ik vraag me af, stel dat het een virus is, hoe kan het zijn dat de virus een USB Device compleet onbruikbaar maakt voor alle PC's? Ik denk dat als het een virus is dat Encryptie toepast op de apparaten en ontoegankelijk maakt voor alle PC's. Want de USB Sticks en mijn Externe HDD werken niet meer. Ook niet op andere PC's en laptops. :(

Maar ik dank je voor je tijd en hulp. Ik ga vandaag even mijn PC opnieuw installeren. Dan moet ik een USB stick hebben die wel werkt om te testen. :/

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:57

BoAC

Memento mori

Ik zou eerst gaan testen met bijvoorbeeld een Live Ubuntu CD om uit te sluiten dat het een hardware probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op een idee gekomen. Ik heb nog een HDD liggen die ik niet gebruik. Ik ga de HDD opnieuw installeren om te kijken of het inderdaad een hardware probleem is of een software probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, het is weer allemaal in orde. Het lag dus aan de OS zelf. Ik heb een clean install gedaan en alles werkt nu!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09
:o 8)7 Of aan de virussen

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1