Accu Macbook Pro (mid 2015)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05:57
Beste tweakers,

Ik ben nieuw op tweakers en ik heb een vraag over mijn MBP.
Onlangs geleden heb ik een Macbook Pro (mid 2015) aangeschaft en ben tot zo ver tevreden :) .
Alleen als ik mijn MBP in sluimerstand zet en de volgende dag opstart, dan zie ik dat mijn accu met een klein percentage (1-5%, hangt van af hoelang ik niet gebruik) gezakt is. Tot zover ik weet, had ik altijd gedacht dat als je sluimerstand gebruikt, dat de accu langer mee gaat. Aangezien ik nooit een MBP heb gehad, kan het eventueel aan mijn instellingen liggen. Zijn er bepaalde zaken waarmee ik rekening mee moet houden? Zelf zie ik niets bijzonderheden aan de instellingen van mijn MPB.

Bijvoorbeeld met mijn energiestand heb ik als volgt aangevinkt:
- Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk
Voor de rest heb ik niets aangevinkt.

Ik hoop dat ik jullie voldoende heb geïnformeerd, bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Calvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dit is normaal gedrag. Sluimerstand is namelijk niet hetzelfde als helemaal uit, er wordt dus ook nog steeds een (heel klein beetje) energie verbruikt. Wil je dit niet, zul je je Mac moeten afsluiten voordat je de klep dicht doet.

Voor zover ik weet, geldt dit overigens voor alle laptops dus ook de Windows- en Linux varianten. Het hele idee achter de sluimerstand is namelijk dat 'ie snel weer up and running is, en dat kan alleen als bepaalde processen door blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 23:42

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

In een sluimerstand worden bepaalde zaken opgeslagen in het geheugen. Dit kost stroom, maar zorgt wel dat de Macbook sneller opstart :)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9
Okey, bedankt voor jullie reactie, weer wat nieuws geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Heb je soms 'powernap' aanstaan voor de batterij? Powernap zorgt ervoor dat je macbook af en toe even wakker wordt om mailtjes op te halen en dingen te synchroniseren. Als je dat uitzet scheelt het vast al. Met mijn macbook pro 15 inch (ook 2015) heb in namelijk vrijwel geen battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9
Powernap staat bij uit
Pagina: 1