Toon posts:

Kijklimiet bij video's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bij het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met een nieuw project waarbij we regelmatig video's online zetten. We zitten echter met een klein probleempje. De video's, zoals ze op dit moment worden geüpload, kunnen onbeperkt worden gedeeld d.m.v. een link. Dit zou in theorie dus betekenen dat een groot bedrijf zich maar één maal in hoeft te schrijven om met zijn allen te kunnen kijken.

Om deze reden willen we graag een kijklimiet op de video's zetten. We moeten nog zien wat voor limiet we precies willen neerzetten, maar laten we voor nu uitgaan van vijf keer. Ik heb rondgekeken naar videodiensten die deze mogelijkheid bieden, maar tevergeefs. Op dit moment uploaden we op YouTube en daar kan ik er ook weinig over zien. Een andere grote speler, Vimeo, lijkt deze mogelijkheid ook niet te ondersteunen.

Nu is mijn vraag: is deze kijklimietoptie ergens beschikbaar? en zo ja,, ook bij YT of Vimeo?

Mijn dank is groot! _/-\o_ _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ben geen expert, maar het lijkt me dat de enige optie is om de video achter een inlog+wachtwoord te zetten waarbij iedere gebruiker slechts 1x tegelijkertijd ingelogd kan zijn.

Misschien is het voor de oplossing wel handig om te weten waarom je dit wilt? Wat is het nadeel aan het delen van de video's onderling? Als het om geld gaat, zou je misschien kunnen denken aan een abonnementsvorm op basis van grootte van het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het snelle antwoord. We geven live webinars. Soms gratis en soms betaald. Bij de betaalde versie willen we dat mensen nog de mogelijkheid hebben om terug te kijken (omdat ze misschien dingetjes hebben gemist o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 19:18
Is http://wistia.com/ niet een service die je daar bij kan helpen?