Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696877

Topicstarter
Hi Tweakers,

ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. De prijs mag max. €250 zijn.
Ik heb nu nog een Samsung Galaxy S2.
Mijn musthaves bij een nieuwe tel. zijn:
Android Lollipop, 4G, min. 13 MP camera, min. 1,5Gb ram, 1280*720 scherm

Ik ben geen intensieve gebruiker, vooral nieuwsapps (NOS, IGN), browsen, spelletjes en Facebook.

Daarom heb ik nu 3 telefoons op het oog:

Moto G (3dgen)
nadeel=slechts 8gb opslag en 1 gb ram (16/2 Gb versie nog steeds niet beschikbaar in NL, door het ontbreken van Motomaker)
voordelen: stock android lollipop, waterdicht

Huawei P8 Lite:
nadeel=camera maakt geen geweldige video's, batterij is zwak en niet vervangbaar
voordeel: octacore 1,2 Ghz is sneller dan de anderen

Samsung Galaxy J5:
nadeel=quadcore 1,2 Ghz processor is niet erg snel.
voordeel=goede ervaring met Samsung-toestellen, S2 al 4 jaar in bezit zonder grote problemen

Ik hoor graag jullie meningen

Grtz Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:46

EnnaN

Toys in the attic

Wat dacht je van een honor 4x? octacore 1,2ghz, 2g ram, dikke accu...

https://www.belsimpel.nl/honor/honor-4x-black/specificaties

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus Zenfone 2 (ZE500KL), heeft 2 GB RAM, 13 mpx camera, Snapdragon 410 SoC, Lollipop en ook nog eens dual sim.

De 16 GB versie is 199 euro, de 8 GB versie is nu verlaagd naar 157 euro op Amazon (Frankrijk): http://www.amazon.fr/Asus-ZenFone-Smartphone-débloqué-Ecran/dp/B011IP4BFK/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1442485373&sr=8-1&keywords=ZE500KL

Andere optie is de Sony Xperia M4 Aqua, de 16 GB versie (incl dualsim) versie zit op 278 euro:
http://www.amazon.fr/Sony-Mobile-M4-Smartphone-débloqué/dp/B00VTF66JE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1442485621&sr=8-1&keywords=xperia+m4+aqua

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 17-09-2015 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Moto G maakt ook geen geweldige foto's/video's (ga je ook niet vinden voor dit budget). Huawei, batterij is altijd vervangbaar (overigens is het bij de G ook niet makkelijk). Ik heb zelf een Huawei G700, reeds 1,5 jaar, met nog Android Jellybean en hoef nog steeds geen andere. Mijn kids hebben een G en met name mijn zoon klaagt nogal over het kleine interne geheugen waar je met Huawei weer geen last van hebt. Overigens heb je Huawei wel Lollipop maar zet je daar waarschijnlijk Nova of een andere launcher overheen (net als ik) want de Huawei schil is helemaal niks. Ik bestel waarschijnlijk binnenkort voor mijn vrouw een P8 Lite omdat ik deze toch wat chiquer vindt eruit zien dan een G en omdat geheugen meer is. Geen gedonder met verplaatsen van apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
je hebt eventueel ook de moto g 16 gb 3 generation met 2 gb ram voor 250 euro. die kun je ook nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
ZTE blade S6
Heeft naast een 615 qualcomm processor en een goede camera ook nog dual sim en 16Gb opslag.

Honor 4x is ook een goede ja, al is die wel erg groot en heeft maar 8Gb.

Beiden onder de 200 euro, da's ook niet gek.

[ Voor 10% gewijzigd door ASW1 op 18-09-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Tweakers,
ik zie nu vandaag voor het eerst idd de Moto G (3d gen) 2gb/16gb versie op belsimpel.nl.
Dat is nu toch wel een serieuze kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag bij Bol.com: de Moto X 2014 voor € 244,-. Een buitenkansje!

https://m.bol.com/nl/p/mo...NLTWE002015-J2D33EKVRXD4S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 698113

Anoniem: 696877 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:35:
Hi Tweakers,
ik zie nu vandaag voor het eerst idd de Moto G (3d gen) 2gb/16gb versie op belsimpel.nl.
Dat is nu toch wel een serieuze kandidaat.
Ja, maar dat is hellaas al sinds 22 aug en er is nog steeds niets bekend van een release datum in nederland. Ik hoop echt dat hij binnen een maand in Nederland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.Pronk
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-01-2023
http://www.amazon.fr/Moto...sr=8-1&keywords=moto+g+g3

Via Amazon Frankrijk is deze al te bestellen en goedkoper dan belsimpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb inmiddels de Moto G 3d gen 2/16Gb aangeschaft.
Prima telefoon, werkt tot nu toe prima, ook de camera.

Enige issue is de headphone jack. Mijn oortjes met ingebouwde microfoon hebben namelijk een te lange stekker (met 3 ringen, 1 voor elke speaker, 1 voor microfoon). Hierdoor maakt de stekker soms wel soms geen verbinding met het toestel. Het schijnt dat de oplossing een verloopstukje is (met 2 ringen). Ga ik zsm uitproberen want dit is geen doen met radio luisteren.

Bedankt voor de adviezen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadTinus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-03-2024
Kan iemand mij vertellen wat je maximaal aan geheugen erbij kan prikken (in de vorm van een micro sd) in de Moto G g3 (2GB/16GB versie)? Ik hoop meer dan 32, liefst 64 of 128.

Bvd!

[ Voor 5% gewijzigd door MadTinus op 29-10-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 10:27
De eerste hit op google zegt dat 128 gb SDkaart gewoon werkt.
Super phone (mijn vrouw heeft de G g3 1gb/8gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadTinus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-03-2024
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Anoniem: 696877 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:51:
Beste tweakers,

ik heb inmiddels de Moto G 3d gen 2/16Gb aangeschaft.
Prima telefoon, werkt tot nu toe prima, ook de camera.

Enige issue is de headphone jack. Mijn oortjes met ingebouwde microfoon hebben namelijk een te lange stekker (met 3 ringen, 1 voor elke speaker, 1 voor microfoon). Hierdoor maakt de stekker soms wel soms geen verbinding met het toestel. Het schijnt dat de oplossing een verloopstukje is (met 2 ringen). Ga ik zsm uitproberen want dit is geen doen met radio luisteren.

Bedankt voor de adviezen allemaal.
Waar heb je hem zo snel gekocht?
camera beetje oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb elke dag de prijsvermeldingen hier op tweakers in de gaten gehouden. Zodra coolblue m had, heb ik m besteld. De camera werkt prima, erg snel met scherpstellen en ook met flits in donkere omgeving aardige foto's.
Ik wel n paar dingen die me niet goed bevallen aan de telefoon:
*video playback hapert na een paar seconden en loopt daarna weer goed tot einde video, hapert ook wanneer je handmatig naar een later tijdstip in de video springt (dit is in de interne videoplayer, video's afspelen met VLC werkt prima, nadeel is wel dat dit niet vanuit de galerij gaat).
*radio en google music springen zonder reden uit. Heb nieuwe oortjes aangeschaft vanwege het probleem met de niet functionerende oortjes met microfoon. De nieuwe werken prima, maar na een minuut of 10 gaat de radio zomaar uit, ook google music doet dit regelmatig.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 696877 op 02-11-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimebagcarroll
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11-2023
Hoe zit het met de opslag capaciteit voor Apps?
Kan alles gewoon geinstalleerd worden op de 16gb opslag van de Moto G? Hoeveel is hiervan daadwerkelijk beschikbaar? Kunnen apps ook op de SD kaart geinstalleerd worden? Of is dat niet mogelijk met Android 5.1.
Of is de 2GB hetgeen waar de apps alleen op geinstalleerd kunnen worden? <- lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimebagcarroll schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:27:
Hoe zit het met de opslag capaciteit voor Apps?
Kan alles gewoon geinstalleerd worden op de 16gb opslag van de Moto G? Hoeveel is hiervan daadwerkelijk beschikbaar? Kunnen apps ook op de SD kaart geinstalleerd worden? Of is dat niet mogelijk met Android 5.1.
Of is de 2GB hetgeen waar de apps alleen op geinstalleerd kunnen worden? <- lijkt me sterk.
Van de 16gb is 11,92 beschikbaar. Ik heb nu 2,72 gb aan apps (en appgegevens) erop staan. Een deel hiervan kun je na het installeren wel verplaatsen naar de sd-kaart, maar of je ze ook erop kunt installeren weet ik niet.
Pagina: 1