Feedback gevraagd ‘Add to compare’

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Topicstarter
In het .plan van iteratie #74 vragen we om jullie feedback met betrekking tot onze verbeterde vergelijkfunctionaliteit. Zoals je in het .plan hebt kunnen lezen, hebben we het zogenaamde ‘vergelijkmandje’ nu op een centrale plek in de header beschikbaar gemaakt. Zo kun je, ongeacht waar je op de site bent, de producten die je hebt opgeslagen om te vergelijken terugvinden.

Nu het ‘mandje’ vanaf iedere plek op de site te bereiken is, willen we ook het toevoegen van producten aan je vergelijking op andere delen van de site mogelijk te maken.

En daarbij maken we graag gebruik van jullie feedback :)
  • Op welke plekken op de site zou jij het handig vinden om een product toe te kunnen voegen aan je vergelijking?
  • Heb je algemene feedback met betrekking tot de aanpassingen rondom het vergelijken in de Pricewatch, die is ook van harte welkom.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wordt het mogelijk om dit mandje te verbergen als je niks aan het vergelijken bent. Zo vaak vergelijk ik geen producten namelijk en het neemt wel een prominente plek in in de header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rens-br schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:
Wordt het mogelijk om dit mandje te verbergen
Als je ergens anders dan in de pricewatch zit? Geen idee wat voor nut die knop heeft op de FP/GoT.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Raven schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:58:
[...]

Als je ergens anders dan in de pricewatch zit? Geen idee wat voor nut die knop heeft op de FP/GoT.
Vermoedelijk wordt de knop nu overal getoond, omdat ze in de toekomst het mogelijk willen maken om ook op andere plekken producten te vergelijken:
Op termijn willen we de mogelijkheid om een product aan je vergelijking toe te voegen ook op andere plekken op de site mogelijk maken.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 15-09-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik zou hem dan onder je profiel knop zetten onder de wenslijst zeg maar.
Gebruik het in principe nooit.
Alhoewel de functie wel erg nuttig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:39

MsG

Forumzwerver

In een wenslijst mis ik nog steeds het gemak om daar dingen te vergelijken. Ik heb een wenslijstje gemaakt met verschillende laptopopties. Als ik die wil kunnen vergelijken, moet ik (naar mijn idee) die laptops handmatig weer uit de laptoplijst gaan zitten zoeken en aanvinken.

En op een productpagina zelf kan ik niet iets vinden om hem toe te voegen aan een vergelijking.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 15-09-2015 13:14 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 06:21
Even van mijn reactie geripped:
De prijsvergelijker feature is goed uitgewerkt mannen/vrouwen! Het zou alleen nog erg handig zijn als je na het filteren van producten alle overgebleven producten kunt vergelijken zonder dat je ze één voor één aan hoeft te vinken.
offtopic:
Waarom is de optie om iemand een 'like' te geven eigenlijk uitgeschakeld in dit forum?

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 15-09-2015 13:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens mij had je in de 'oude' vergelijker verschillende lijstjes per product-groep, die ook als zodanig gescheiden in het 'geheugen' bewaard bleven. Als ik nu eerst bijvoorbeeld mobiele telefoons vergelijk en daarna even een paar camera lenzen naast elkaar wil zetten komen die in hetzelfde lijstje terecht, tenzij ik eerst het lijstje helemaal uitwis. Ik vind het er nog niet handiger op geworden.

http://tweakers.net/price...910;436723;231954;372074/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Wat ik graag zou zien is een vergelijk-knop bovenaan elke productpagina in de Pricewatch. Vaak open ik een aantal producten in aparte tabs en besluit ik na een tijdje dat ik twee of drie van die producten graag in zo'n vergelijkingstabel zou willen zien. Om dat te doen moet ik de producten opnieuw opzoeken in het overzicht van de Pricewatch. Liever zou ik op de pagina van het product zelf een knop kunnen aanklikken waarmee hij in het vergelijkingsmandje terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:27

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Wbt, de knop, die mag van mij wel onzichtbaar zijn totdat je iets in je vergelijking hebt zitten.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belindo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:24:
Wbt, de knop, die mag van mij wel onzichtbaar zijn totdat je iets in je vergelijking hebt zitten.
+veel.

Ik heb 'm nu met customcss verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind dat nieuwe icoontje wat 'opdringerig'. Als ik even wat snel wil vergelijken uit de pricewatch (toevallig 2 monitoren met freesync), zet hij ze meteen in de lijst.

Kijk ik even snel naar 2 monitoren, vervolgens 2 videokaarten, zit ik met een vaag lijstje:
http://tweakers.net/price...066;362346/sapphire+290x/

Maar een knop zou wel op hoofdpagina van een product mogen, zodat je deze direct kan toevoegen aan je bestaande lijstje, maar ook de 'popup' over deze link mist de knop.
pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
(dit is ook vaak de link die mensen posten in topics)

Raar is dat de vergelijkknop wel onderin zit bij 'Anderen bekeken ook', maar niet bij het product wat je momenteel bekijkt. Andersom mis ik hem ook bij 'Populaire monitoren', daar zou ik hem eerder verwachten dan bij 'Anderen bekeken ook'.

Ander idee, is het niet mogelijk ook een 'kleine' knop te krijgen? Bv ten grootte van die levertijd icoon?

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2015 14:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
Bij reviews lijkt het me logisch:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/txOoYb8.png
Bij de producten in het lijstje "lees meer over".

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:23
Complimenten voor het continu verbeteren van de website, alleen heb ik deze maand toch wel wat opmerkingen.

1. Het wordt rechts bovenin een circus van icoontjes.
2. Eigenlijk staat de pricewatch nu 2x in de header.
3. Het voelt nu ineens logisch, tenminste dat wordt gesuggereerd dat je een mobiel kan vergelijken met een koelkast. Dat deze vergelijking compleet zinloos is snap ik ook wel.
4. Ik zie in het icoon een notitieblok, wat dat met vergelijken te maken heeft?
5. Waarom moet ik over de gehele site zien dat ik iets in de vergelijker heb staan.

Samengevat vindt ik het een rare update. Als de counter zo nodig Is kan het niet een idee zijn de counter achter de pricewatch in het hoofdmenu te plaatsen
Had het ook al onder het artikel geplaatst, maar wat mij betreft verdwijnt het icoon op die plek. Totaal niet logisch

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Topicstarter
Alvast bedankt voor alle feedback! We gaan alle opmerkingen even rustig doornemen.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
Mij lijkt het handig als er verschil komt tussen een vergelijk mandje en het vergelijken in de pw-lijst. Als je nu een pc gaat samenstellen moet je na ieder onderdeel je lijst weer leeggooien.
Het mandje is handig om vergelijkingen wat langer vast te houden, terwijl binnen de pw vergelijken meer iets tijdelijks is.

Voorbeeld: ik twijfel over nieuwe telefoon.
- Voeg 3 telefoons toe aan compare.
- Vrienden vragen advies voor een laptop, dus ik ga laptops vergelijken. Moet de compare leeggooien }:|
- Ik ga ook nog ff ssd's vergelijken, dus weer compare leeggooien }:|
- Dag later, oh ja, wilde de telefoons nog even bekijken: shit compare leeg. :-(

En nog wat anders, vroeger werd de rij in de tabel gekleurd waar de specs verschilden. Waar is dat gebleven?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:49
MsG schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:07:
In een wenslijst mis ik nog steeds het gemak om daar dingen te vergelijken. Ik heb een wenslijstje gemaakt met verschillende laptopopties. Als ik die wil kunnen vergelijken, moet ik (naar mijn idee) die laptops handmatig weer uit de laptoplijst gaan zitten zoeken en aanvinken.

En op een productpagina zelf kan ik niet iets vinden om hem toe te voegen aan een vergelijking.
Hier sluit in me 100% bij aan.
Vergelijken toevoegen vanuit een wensenlijst (en dan ook meteen vanuit Inventaris).

Ik dacht juist dan het bij deze iteratie al toegevoegd was, helaas niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Zojuist deed er zich bij mij een situatie voor die mijn post hierboven nog beter illustreert.

Ik las de post van zion in "[LBBG] Budgetlaptop oktober 2015", waarin hij een aantal laptops noemt. Die laptops wilde ik graag in een vergelijkingstabel zetten. Dat kan dus niet door op de links in zijn post te klikken, want op de pagina's van de laptops staat geen knop om het product in je vergelijkingsmandje te doen. In plaats daarvan moet ik de laptops individueel opzoeken in de pricewatch.

[Edit] Simpele oplossing is dus: knopje bovenaan elke productpagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Chotto Toire op 21-09-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Op het moment dat ik een product zoek en er blijken vergelijkbare modellen te zijn, dan vinkte ik de producten aan. Op het moment dat ik een aantal interessante producten heb aangevinkt drukte ik in de oude situatie op de knop vergelijken. Daarna werd er een mooie lijst getoond.

Voordeel:
- de lijst krijg je pas op het moment dat je klaar bent met het verzamelen van de interessante opties/modellen door op de knop te klikken. Dus op het moment dat ik er bewust mee bezig ben.

Nadeel:
- ik moet het lijstje opnieuw samenstellen telkens als ik de producten opnieuw opzoek en wil vergelijken.

De nieuwe huidige situatie zit op zich goed in elkaar, maat ik vond het te veel van het goede.
1. De knop is te prominent aanwezig op de site, hij hoeft Bij mij niet op het forum zichtbaar te zijn of bij het nieuws.
2. De lijst wordt niet geleegd na het gebruiken van Pricewatch.
3. De notificatie blijft groen opgelicht met het aantal producten in de lijst. (Ik dacht eerst dat ik 4 nieuwe DM berichten had staan omdat de mobiele site alle knoppen verbergt en deze onder het dropdown menu weergeeft).
4. Appels met peren vergelijken hoeft voor mij ook niet (een telefoon met een koeler bijv).

Op zich is het idee niet verkeerd, maar ik zou het eerder fijn vinden als de knop wordt gebruikt om de geschiedenis te tonen van afgeronde vergelijkingen. Dus ik heb 4 laptops vergelijken, dan krijg ik de keuzen om deze vergelijking op te slaan of ik kan die terug te kijken in de vergelijk geschiedenis.

Maar bijvoorbeeld ook als ik 3 koffiezet apparaten eenmalig vergelijk, dan hoef ik die niet perse op te slaan. Maar mocht ik die later toch nog nodig hebben, dan kan ik die zo uit mijn vergelijk geschiedenis op mijn scherm tonen.

Dit is mijn feedback, hopelijk hebben jullie er iets aan om de vergelijk functionaliteit te verbeteren. :)

*Er kunnen spelfouten in de bovenstaande tekst staan omdat ik het op mijn telefoon heb getypt.
Pagina: 1