vraag over Mail (alle hulp in deze is echt zeer welkom!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Op werk gebruik ik met een 100tal collega’s een mail groep waarin wij diensten ruilen en communiceren. We hebben die lijst onderling ooit zelf aangemaakt. Echter ik wil hier geen gebruik meer van maken, toch blijf ik mailtjes ontvangen van deze groep.
Komt doordat veel mensen gewoon steeds reply-en met daarin alle personen binnen deze groep, inclusief ik dus.
Ik gebruik de (standaard) Mail app op mijn Macbook. Het mailadres dat ik gebruik is er 1 van Apple (…….@me.com)
Is er een mogelijkheid om mijzelf uit die lijst te verwijderen en/of is er een mogelijkheid zodra ik 1 mail van 1 van deze mensen ontvang deze gelijk richting Prullenmand te wijzen?

Alvast dank...alle hulp is zeer welkom! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
ik denk dat je even in de rules tab in de mail preferences moet gaan neuzen. Je moet gewoon een regel opstellend dat elke mail met die specifieke eigenschappen direct naar de prullenbak gaan. Aan/afmelden heeft weinig zin als er steeds een reply-to-all komt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MenN schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:38:
ik denk dat je even in de rules tab in de mail preferences moet gaan neuzen. Je moet gewoon een regel opstellend dat elke mail met die specifieke eigenschappen direct naar de prullenbak gaan. Aan/afmelden heeft weinig zin als er steeds een reply-to-all komt.
ow ja! Ik kan eens met Regels gaan testen in Voorkeuren. Thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Regels is inderdaad een oplossing.
Je kunt ook een collega vragen om een mail (zonder jou) te versturen met het verzoek om in het vervolg díe mail te gebruiken bij doorsturen. Meestal gebruikt men toch het laatste mailtje.

Dat is niet vlekkeloos maar Mail.app hoeft dan ook niet alles te filteren. Uiteindelijk bloed het hopelijk wel dood en hoef je ook die mail niet allemaal meer te ontvangen! :)
Kwestie van en-en dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iAmRenzo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:09:
Regels is inderdaad een oplossing.
Je kunt ook een collega vragen om een mail (zonder jou) te versturen met het verzoek om in het vervolg díe mail te gebruiken bij doorsturen. Meestal gebruikt men toch het laatste mailtje.

Dat is niet vlekkeloos maar Mail.app hoeft dan ook niet alles te filteren. Uiteindelijk bloed het hopelijk wel dood en hoef je ook die mail niet allemaal meer te ontvangen! :)
Kwestie van en-en dus.
dat is ook mooie ja, ga gelijk even een collega vragen dat te doen! thanks :)