Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook: Wifi certificaat lokaal geweigerd

Pagina: 1
Acties:

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 20:15
Beste tweakers,

Kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik heb een chromebook die het tot nu toe altijd prima heeft gedaan op het wifi van de school waar ik werk. Echter, sinds 1 dag krijg ik de melding dat Chromium het "verficiatiecertificaat lokaal weigert".

De instellingen: PEAP, MSCHAPv2, CA-certificaat van server: niet controleren.

Iemand een idee hoe ik 'm weer aan de praat krijg? Chromium op een of andere manier opdracht geven het certificaat toch te accepteren?

Alvast dank,
Jaap

• Jorseal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 17:49
Misschien heb ik het helemaal fout maar mijn kristallen bol doet het niet goed.
Zou het mogelijk zijn dat de beveiligings-instellingen zijn aangepast door systeembeheer? (niet meer met MSCHAPv2 maar andere verificatie als radius etc.)
In het geval dat systeembeheer niets heeft aangepast, misschien proberen het netwerk te vergeten en opnieuw de verbinding maken? Of anders lokale systeembeheer navragen?

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 20:15
Je hebt gelijk, de systeembeheerder is met de instellingen aan het rommelen. Een (de enige) oplossing is het flashen van het apparaat met nieuwe instellingen. ICT zit echter 100 km en een uur reizen verderop, dus even langslopen is geen optie. Ik hoopte daarom op een snelle fix zodat ik het apparaat nu weer kan gebruiken.