Ritregistratie / kilometerregistratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05
Tot op heden gebruik ik (tot volle tevredenheid) easyritregistratie voor de registratie van mijn kilometers om de bijtelling van mijn zakelijke auto te vermijden.
Helaas is de app overgenomen door een partij die meent maandelijks hetzelfde tarief te moeten berekenen als ik destijds voor aankoop van de app heb betaald en dus ben ik op zoek naar een alternatief.

Eisen / wensen:
  • Draaiend op iPhone (iOS)
  • Export naar Excel mogelijk
  • Liefst eenmalige aanschaf (of gratis)
  • Vaste ritten mogelijk
  • Voldoet aan eisen belastingdienst
  • Eigenlijk dus gewoon hetzelfde als easyritregistratie omdat die prima bevalt!
Wat heb ik al bekeken:
Ritmeter (incl ritmeter.nl): werkt prima, maar kost €2,10 per maand
Ritmeister/Ritcloud: lijkt misschien wel wat, maar weinig reviews en nul reactie van de maker(s)
Jalema: alleen export naar PDF
Ritbewijs: kost €2,95 per maand
Coen: lijkt wel aardig, maar laaste versie van eind vorig jaar en daardoor te weinig support op dit moment
Routereg: Dit is misschien wel de oplossing die ik zoek Deze is het geworden
Scope: Niet mogelijk achteraf een route in te voeren (natuurlijk wel via Excel) en weinig reviews
Ritreg: niet verder bekeken

Iemand nog goede aanvullingen?

[ Voor 33% gewijzigd door MDXTweaker op 03-11-2015 13:01 . Reden: Coen toegevoegd, Routereg toegevoegd, Scope toegevoegd, Ritreg toegevoegd, URL's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een Tweaker hier heeft ook een app gemaakt hiervoor, wellicht is het wat ?

https://www.kilometertje.nl

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
Breezers schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:56:
Een Tweaker hier heeft ook een app gemaakt hiervoor, wellicht is het wat ?

https://www.kilometertje.nl
Die heb ik inderdaad ook even bekeken, maar dat is geen app, maar gewoon een mobiele website en dat is toch niet wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
MDXTweaker schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:59:
[...]

Die heb ik inderdaad ook even bekeken, maar dat is geen app, maar gewoon een mobiele website en dat is toch niet wat ik zoek
Even contact zoeken met DennusB volgens mij komt/is er wel een app van voor ios ;)

edit :
DennusB's blog: De Kilometertje app is er :))
https://itunes.apple.com/...metertje/id979969678?mt=8

[ Voor 21% gewijzigd door redbullet op 15-09-2015 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MDXTweaker schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:59:
[...]

Er is inderdaad een native iOS app beschikbaar (met GPS registratie ook) :) Mocht je zelf wat in elkaar willen klussen als echte Tweakert : www.kilometertje.nl/api :)

Kleine disclaimer : De iOS/Windows Phone app zijn niet door mij ontwikkeld maar door een handige iOS devver die gewoon de Kilometertje API gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 15-09-2015 09:34 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
DennusB schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:33:
[...]

Er is inderdaad een native iOS app beschikbaar (met GPS registratie ook) :) Mocht je zelf wat in elkaar willen klussen als echte Tweakert : www.kilometertje.nl/api :)

Kleine disclaimer : De iOS/Windows Phone app zijn niet door mij ontwikkeld maar door een handige iOS devver die gewoon de Kilometertje API gebruikt.
Goed initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks. Mocht je dingen missen of goede ideeën hebben, laat het zeker even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 10:49

Valor

yummie spam

De iOs app van Ritbewijs staat bijna in de iOs store. Status: 'Waiting for Review' }:O

Disclaimer: Ik werk aan Ritbewijs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
Valor schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:29:
De iOs app van Ritbewijs staat bijna in de iOs store. Status: 'Waiting for Review' }:O

Disclaimer: Ik werk aan Ritbewijs :9
Schaamteloze reclame :'(
En bovenin al gemeld dat ik zeker niet op zoek ben (inmiddels was) naar een app waarbij maandelijks kosten moeten worden betaald als er voldoende alternatieven zijn waarvoor eenmalig (of zelfs niet) moet worden betaald. Ik ben sinds een paar dagen gebruiker van RouteReg (zoals heel veel anderen die van EasyRitRegistratie afkomen). Lijkt wel prima te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MDXTweaker schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

Schaamteloze reclame :'(
En bovenin al gemeld dat ik zeker niet op zoek ben (inmiddels was) naar een app waarbij maandelijks kosten moeten worden betaald als er voldoende alternatieven zijn waarvoor eenmalig (of zelfs niet) moet worden betaald. Ik ben sinds een paar dagen gebruiker van RouteReg (zoals heel veel anderen die van EasyRitRegistratie afkomen). Lijkt wel prima te werken
Ben toch wel benieuwd of je Kilometertje ook nog hebt getest en wat je ervaringen er mee waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
@DennusB: Nee niet aan toegekomen. Ik snap dat je graag veel (test-) gebruikers hebt, maar op dit moment kom ik daar echt niet aan toe. Bovendien is het toch wel een belangrijke app voor me in verband met wel of geen bijtelling. Dan wil ik niet het risico lopen om een app te gaan gebruiken die net ontwikkeld is en waarvan de (in eerste instantie superenthousiaste) ontwikkelaar er na een paar maanden (om wat voor reden dan ook) de brui aan geeft. Ik bedoel vooral niet dat jij dat zou doen, maar heb het al te vaak meegemaakt om het risico te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MDXTweaker schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:57:
@DennusB: Nee niet aan toegekomen. Ik snap dat je graag veel (test-) gebruikers hebt, maar op dit moment kom ik daar echt niet aan toe. Bovendien is het toch wel een belangrijke app voor me in verband met wel of geen bijtelling. Dan wil ik niet het risico lopen om een app te gaan gebruiken die net ontwikkeld is en waarvan de (in eerste instantie superenthousiaste) ontwikkelaar er na een paar maanden (om wat voor reden dan ook) de brui aan geeft. Ik bedoel vooral niet dat jij dat zou doen, maar heb het al te vaak meegemaakt om het risico te gaan lopen.
Je weet dat er al ~300 actieve gebruikers zijn en het al 1,5 jaar draait? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:32
Gebruik op mijn iphone nu fcmiles. Helaas geen GPS registratie. Heb een aantal vaste adressen erin gezet en vul nu aan het einde van de rit netjes de eindstand in.

Op mijn Windows Phone gebruikte ik altijd de kilomtertje.nl app, dit was echt een top app.
Echter de ios variant is totaal niet te vergelijken met die van iphone. Heb al meerdere malen contact gehad met de ontwikkelaars van de IOS app maar die laten de app zoals die is. Daarom ben ik helaas er nu vanaf gestapt en over naar FCMiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:51:
Gebruik op mijn iphone nu fcmiles. Helaas geen GPS registratie. Heb een aantal vaste adressen erin gezet en vul nu aan het einde van de rit netjes de eindstand in.

Op mijn Windows Phone gebruikte ik altijd de kilomtertje.nl app, dit was echt een top app.
Echter de ios variant is totaal niet te vergelijken met die van iphone. Heb al meerdere malen contact gehad met de ontwikkelaars van de IOS app maar die laten de app zoals die is. Daarom ben ik helaas er nu vanaf gestapt en over naar FCMiles
Hey G.Scholtens,

Vervelend om te horen dat de iOS app zo tegenvalt... dit is een externe ontwikkelaar. Ik ga even contact met hem opnemen. Wat mis je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Hey G.Scholtens,

Vervelend om te horen dat de iOS app zo tegenvalt... dit is een externe ontwikkelaar. Ik ga even contact met hem opnemen. Wat mis je precies?
Hallo Dennus, vind de layout in ieder geval er slechter op geworden bij ios.

Maar bij windows phone was het altijd perfect.
Je start de app, ziet meteen de laatste ritten. En onderaan de optie start nieuwe rit.
Hij weet meteen je huidige locatie / kilometerstand, zodra je op locatie bent. Stop rit.
Even je gegeven controleren / bijwerken en opslaan.

Dit is in de ios app totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Hallo Dennus, vind de layout in ieder geval er slechter op geworden bij ios.

Maar bij windows phone was het altijd perfect.
Je start de app, ziet meteen de laatste ritten. En onderaan de optie start nieuwe rit.
Hij weet meteen je huidige locatie / kilometerstand, zodra je op locatie bent. Stop rit.
Even je gegeven controleren / bijwerken en opslaan.

Dit is in de ios app totaal niet
Ik hoor net van de ontwikkelaar dat er een 2.0 versie met geheel vernieuwd uiterlijk in de pijplijn zit :) Hij is er druk mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Ik hoor net van de ontwikkelaar dat er een 2.0 versie met geheel vernieuwd uiterlijk in de pijplijn zit :) Hij is er druk mee bezig!
Thnx voor de update, miscchien dat ik dan weer overstap.
Ook met GPS ondersteuning net zoals in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Thnx voor de update, miscchien dat ik dan weer overstap.
Ook met GPS ondersteuning net zoals in windows?
GPS Ondersteuning zit er stiekem al in, beetje verborgen. Stuur me even een DM als je wilt weten waar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-02-2016
Alphabet heeft een nieuwe app voor rittenregistratie. Is gratis en voldoet aan de fiscale eisen. Ook export is mogelijk. https://www.alphabet.com/nl-nl/alphaguide

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Je kan ook overwegen om een automatisch ritregistratiesysteem te nemen, een GPS kastje met simkaart in je auto ergens achter het dashboard en nergens omkijken naar. Een naam kan/wil ik niet noemen omdat mijn bedrijf oa. zulke systemen levert, dus lijkt me niet zo netjes.. Maar qua kosten; 5,95 per maand (dat is inclusief app, webplatform, simkaart dataverkeer etc) + hardware (varieert uiteraard, maar incl installatie rond 250e) en je hebt nergens meer omkijken naar :)
Pagina: 1