Toon posts:

R9 390 of GTX 970?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zoek ik een degelijke videokaart zonder problemen. Nu is de vraag wat ik op dit moment het beste kan kiezen. (ivm problemen nvidia)

Ik zoek een?
Degelijke en vooral stabiele videokaart met weinig fps drops (Zie vraag)

Wat is je budget?
350~

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI / Sapphire

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal een nieuwe worden.

Vooral met de problemen die nu spelen met de GTX 970, ben ik benieuwd of ik beter de MSI R9 390 kan nemen. Dit is even los van de benchmarks, want in dat geval wint de R9 390 het.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 07:40 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
en hoe ziet de rest van het systeem er uit? INC voeding(dus merk en type/merk en hoeveel watt). iets meer info mag wel. welke games speel je? welke resolutie speel je? heb je een 60hz of 144hz?(en moet ook de 144 fps halen). iets meer info is echt nodig. daarna willen we ook weten wat je zelf al heb gevonden? en waarom je denkt dat de 1 beter is als de andere.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55

br00ky

Moderator Harde Waren
De problemen? Vertel! Of doel je op het VRAM verhaal? Dat blijkt op FHD toch verrekte weinig uit te maken. Dat maakt de 970 niet ineens een probleemGPU natuurlijk ;). De resolutie die je niet gaat gebruiken is dus een belangrijk gegeven, net als de zaken die hierboven genoemd worden.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:53:
De problemen? Vertel! Of doel je op het VRAM verhaal? Dat blijkt op FHD toch verrekte weinig uit te maken. Dat maakt de 970 niet ineens een probleemGPU natuurlijk ;). De resolutie die je niet gaat gebruiken is dus een belangrijk gegeven, net als de zaken die hierboven genoemd worden.
Klopt, inderdaad het VRAM probleem. Verder had een bepaald soort kaart koelingsproblemen? Dat was ik ook even kwijt. Is Nvidia verder wel stabieler dan AMD op dit moment, of zijn die rollen ook omgedraaid?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 08:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:52:
en hoe ziet de rest van het systeem er uit? INC voeding(dus merk en type/merk en hoeveel watt). iets meer info mag wel. welke games speel je? welke resolutie speel je? heb je een 60hz of 144hz?(en moet ook de 144 fps halen). iets meer info is echt nodig. daarna willen we ook weten wat je zelf al heb gevonden? en waarom je denkt dat de 1 beter is als de andere.
Qua specs is het niet interessant, dit zal een skylake i7 worden met 650watt voeding. Ik ben ook meer opzoek naar informatie over de kaart zelf, niet de specs/samenstelling van de pc zelf. Het zal wel 1080p 60hz worden en misschien later uhd.

AMD wint redelijk hard volgens hardwareinfo uit benchmarks en is ook meer toekomstbestendig.

De huidige problemen met mijn AMD:
Video's soms zwart in webbrowsers etc.
FPS Drops etc.

Dit wil ik liever niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 08:06 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Tenzij je er meer dan 1 GPU in gaat hangen lijkt me dat vrij overdreven (ervan uitgaande dat je uiteraard een "A-klasse" voeding neemt).
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:00:
[...]
Verder had een bepaald soort kaart koelingsproblemen?
Persoonlijk weet ik niet welke je bedoeld, maar dat zegt vrij weinig, maar dan neem je toch een andere? Overigens ben ik het verder wel met je eens hoor, AMD is vooral op meer dan FHD over het algemeen wat krachtiger. Qua prijs doen ze niet voor elkaar onder.

UHD met een enkele 390/970 kan je trouwens vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 15-09-2015 08:12 ]

• loki504
br00ky schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:11:

Persoonlijk weet ik niet welke je bedoeld, maar dat zegt vrij weinig, maar dan neem je toch een andere? Overigens ben ik het verder wel met je eens hoor, AMD is vooral op meer dan FHD over het algemeen wat krachtiger. Qua prijs doen ze niet voor elkaar onder.

UHD met een enkele 390/970 kan je trouwens vergeten.
was 1 model van EVGA. niet op 970 op zijn geheel.

http://www.eteknix.com/ev...-design-flaw-gtx-970-acx/

en tja een 970 is op fhd stock iets sneller. en een r9 390 OC iets sneller als een 970 OC. ga je OC ja of nee? en ja een 8gb vram is overkill. tenzij je over 1 jaar er nog een r9 390 bij hangt. maar dan moet je ook je voeding verkopen.

lijkt mij gewoon beter om een heel systeem via DAA aan te schaven. op die manier weet je zeker dat je het maximale uit je systeem kan halen.

en AMD drivers zijn meestal 1/2 weken na de release van een groot spel(nvidia enkele dagen al niet voor de release).

[ Voor 29% gewijzigd door loki504 op 15-09-2015 08:14 ]

Verwijderd

loki504 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:12:
[...]

lijkt mij gewoon beter om een heel systeem via DAA aan te schaven. op die manier weet je zeker dat je het maximale uit je systeem kan halen.
DAA Staat voor?

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 11:02
Desktop Aankoop Advies ;)

http://specs.tweak.to/18230

Verwijderd

Oh, bedankt! ik dacht dat het een of andere site was dus ik als een gek googlen, uiteraard zonder resultaat :9

• loki504
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:06:
[...]

Oh, bedankt! ik dacht dat het een of andere site was dus ik als een gek googlen, uiteraard zonder resultaat :9
google daa tweakers. en je komt op desktop aankoop advies:P

Verwijderd

loki504 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:22:
[...]

google daa tweakers. en je komt op desktop aankoop advies:P
Ja wist dus niet dat het met Tweakers te maken had, maar laten we on topic blijven, de TS heeft nog niet laten weten of hij voldoende is geholpen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen advies over een systeem.

Inmiddels ben ik eruit en heb ik toch gekozen voor een R9 380 4GB, aangezien ik niet hoger ga dan full-hd en de meeste games hier soepel mee kan spelen op de hoogste settings.

Als voeding heb ik de VS650 80plus gekozen, werkt perfect. (Edit: alleen even uitzoeken of het wel safe is)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 10:02 ]

Pagina: 1