Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort hou ik mij ook bezig met domotica. Zelf ben ik gegaan voor de sensoren van klikaanklikuit in combinatie met Philips HUE en LUX. Alles in huis werkt aardig, ik heb al menig Action deurbellen hangen.
Ik wilde nog een bel ophangen, maar bedacht mij ineens dat de autosleutel van mijn vriendin ook op 433mhz werkt.

Mijn idee is als volgt. Als mijn vriendin langs komt met de auto, moet ze deze aanmelden als bezoeker. Dit omdat ik in een vergunningsgebied woon. Dit kan via een website of SMS. Dit stuk heb ik al geautomatiseerd, maar nu leek het mij leuk dat zodra de auto op slot wordt gedaan, dit script gaat draaien. Elke 3 uur moet de actie worden uitgevoerd als het tussen 9 en 21 is. Deze moet net zo lang doorgaan tot de auto weer van het slot gehaald wordt.

Nu is mijn vraag, kan dit? Kan ik zelf signalen oppikken, en zo ja hoe? of moet het toch een deurbel worden die bij binnenkomst moet worden ingedrukt. Andere optie is een zender in de auto, maar dat zou alleen werken als er plek voor de deur is.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als het statisch uitgezonden wordt wel, als het one-time codes zijn die met iteraties of tijden werken niet. Kwestie van even opnemen wat er uitgezonden wordt en kijken of dat elke keer hetzelfde is.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zal lastig zijn.
Het is zeker niet elke keer hetzelfde maar misschien zit er wel een herkenbaar gedeelte in.
Is het bereik van die sleutel groot genoeg?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de sleutel doet het een straat verderop al. Dat gaat wel goed. Hoe zou ik het kunnen lezen? Ik heb een rfXtrx433e op een raspberry Pi.

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 15:46
Probeer eens met RFXmngr op een Windows PC en enable het Keeloq protocol. Als je niks ontvangt is het een ander protocol of een andere frequentie en gaat dit niet werken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Gaat niet lukken denk ik, meeste sleutels gebruiken 'rolling code'.

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 15:46
ThinkPadd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:35:
Gaat niet lukken denk ik, meeste sleutels gebruiken 'rolling code'.
Klopt, Keeloq heeft ook rolling code maar bevat ook een unencrypted deel zodat je het prima voor detectie kunt gebruiken. Replay is niet mogelijk door het encrypted deel in het bericht.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 18:49
Let er wel op, wanneer je vriendin "even iets uit de auto haalt", de auto wordt afgemeld en weer wordt aangemeld.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Als jij heel makkelijk de sleutel kan uitlezen. Dan kan iemand anders net zo makkelijk het signaal dupliceren en de auto van je vriendin openen. Lijkt me niet dat auto fabrikanten het zo makkelijk gaan maken.

TheS4ndm4n#1919

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 18:49
Er is een verschil tussen "signaal uitlezen en dupliceren" en "signaal herkennen"

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Kun je niet veel beter bijvoorbeeld de smartphone van je vriendin pingen, en als die in de buurt is het scripje draaien? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
CappieL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:05:
Let er wel op, wanneer je vriendin "even iets uit de auto haalt", de auto wordt afgemeld en weer wordt aangemeld.
Afmelden gebeurt automatisch na 3 uur of wanneer overschreven. Ze wordt dan alleen opnieuw aangemeld.

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:25:
Kun je niet veel beter bijvoorbeeld de smartphone van je vriendin pingen, en als die in de buurt is het scripje draaien? :)
Heb ik aan zitten denken, maar ze is er niet altijd met de auto. Ze komt ook vaak met de fiets. Die mogen nog wel gratis geparkeerd :P

Dan zou ik moeten gaan kijken op GPS signaal en kijken of dat voor aankomt sneller is geweest dan 25 Km per uur. enz. enz.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, met RFXmgr krijg ik tot nu toe geen response.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:58
Wat je wel kan doen is wellicht iets meer werk, maar daarom juist misschien wel leuker? Hang een arduino o.i.d. aan het contact van de auto. Als het contact er langer dan x tijd op heeft gestaan en dan wegvalt, stuur je een 433mhz signaal waar je mee kan doen wat je wil.. Zo kan je ook andersom de auto automatisch afmelden..

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:06:
Als jij heel makkelijk de sleutel kan uitlezen. Dan kan iemand anders net zo makkelijk het signaal dupliceren en de auto van je vriendin openen. Lijkt me niet dat auto fabrikanten het zo makkelijk gaan maken.
offtopic:
Nou, mijn Golf VI hebben ze vlekkeloos, zonder enige braakschade weten open te krijgen, en hij was toch echt op slot... Ook feilloos mijn NAVI uitgebouwd... :( En ja, hij was echt op slot hoor!
Schijnt ook iets te maken te hebben met laptops met slimme software erop... Als ik de daders nog eens in handen krijg, dood!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
endness schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:39:
Wat je wel kan doen is wellicht iets meer werk, maar daarom juist misschien wel leuker? Hang een arduino o.i.d. aan het contact van de auto. Als het contact er langer dan x tijd op heeft gestaan en dan wegvalt, stuur je een 433mhz signaal waar je mee kan doen wat je wil.. Zo kan je ook andersom de auto automatisch afmelden..
Dat was een andere optie waar ik aan dacht. Die ook niet echt veel werk kost. Een Select Plus bel (moet wel goedkoop zijn ;)) Open maken en de drukknop vastmaken aan de zekering van de ontvanger. Enig nadeel is dan dat je niet ziet of hij open of dicht gaat. Maar dat moet op te lossen zijn door de locatie van de telefoon te checken. Als die op mijn WIFI zit, dan de parkeeractie verlengen.

Overigens hoef ik het parkeren niet af te melden en het is gratis. Alleen als je je niet aanmeldt riskeer je een boete.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:45:
[...]

Dat was een andere optie waar ik aan dacht. Die ook niet echt veel werk kost. Een Select Plus bel (moet wel goedkoop zijn ;)) Open maken en de drukknop vastmaken aan de zekering van de ontvanger. Enig nadeel is dan dat je niet ziet of hij open of dicht gaat. Maar dat moet op te lossen zijn door de locatie van de telefoon te checken. Als die op mijn WIFI zit, dan de parkeeractie verlengen.

Overigens hoef ik het parkeren niet af te melden en het is gratis. Alleen als je je niet aanmeldt riskeer je een boete.
Je kan haar gewoon altijd automatisch aanmelden als haar telefoon op je wifi zit ;)
Dan doe je dat voor niets als ze niet met de auto is. Maar als het toch gratis is.

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 15-09-2015 20:21 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:21:
[...]

Je kan haar gewoon altijd automatisch aanmelden als haar telefoon op je wifi zit ;)
Dan doe je dat voor niets als ze niet met de auto is. Maar als het toch gratis is.
Dat klopt, maar het kan voorkomen dat bijvoorbeeld haar ouders en mijn ouders er zijn. Dan moeten zij op de bezoekerskaat. Heb 2 codes waar beide 1 auto op kan.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:39:
[...]

offtopic:
Nou, mijn Golf VI hebben ze vlekkeloos, zonder enige braakschade weten open te krijgen, en hij was toch echt op slot... Ook feilloos mijn NAVI uitgebouwd... :( En ja, hij was echt op slot hoor!
Schijnt ook iets te maken te hebben met laptops met slimme software erop... Als ik de daders nog eens in handen krijg, dood!
offtopic:
Er zijn ook lopers in de omloop maar dan jatten ze meestal je auto..

Wat ze bij mij gedaan hebben is met een hefboom het slot geforceerd. aan de buitenkant zag je niets slot werkte ook nog gewoon, ze hebben alleen het slot doorgeduwd. kreeg hem daarna ook met een simpel stuk metaal open.. schade zag je niet..

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1