Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramPP
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09-2015
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken voor school. Ik ben net begonnen op de opleiding Automotive (HBO) en ik reis iedere dag 4 a 5 uur om van huis naar school te gaan.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga vooral gebruik maken van Matlab en Siemens NX (7.5 volgens mij). Verder ben ik geen gamer of fotobewerker dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Het office pakket wordt natuurlijk wel gebruik van gemaakt. Af en toe een keer een filmpje kijken doe ik wel.

Wat is je budget?
Mijn budget is tot ongeveer 2500 euro. Ik moet nog een deel sparen dus ik heb nog de tijd om een goede keuze te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet bepaalde voorkeuren, maar eerder merken die ik niet graag zie. Die merken zijn acer en MSI, ik heb momenteel een acer en daar ben ik totaal niet tevreden over, mede door alles wat er al op voorgeinstalleerd staat.

Ik heb zelf al een beetje gezocht en was uitgekomen op de Apple Macbook Pro 15" ( de 2800 euro versie, maar die kan ik met studentenkorting krijgen voor minder). Daarnaast had ik een Toshiba Satellite P50t gevonden.

Mijn vraag is nu wat jullie aanraden, en wat jullie keus tussen deze 2 zouden zijn. Raden jullie een Apple aan of juist niet? Alvast bedankt,

BramPP

[ Voor 5% gewijzigd door BramPP op 14-09-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je voorkeur voor grote?
Wil je een kleiner 11/13" model, of juist liever groter 17"? 17" is niet altijd even makkelijk om mee te nemen en kleiner is niet altijd even fijn om mee te werken. Meestal wordt er gekozen voor 15,6".

Wil je persé een WQHD resolutie? Zoals de Toshiba of de Macbook?
Kijk even naar de requirements van de programma's. Voor zo ver ik zo snel kan zien hebben ze allebei niet echt zo heel veel nodig.
Matlab heeft helemaal niets nodig en een videokaart, en Siemens kan ik überhaupt niet zo snel wat over vinden.

Overigens ben je niet de eerste die een laptop wil met deze mogelijkheden: http://gathering.tweakers...[]=122&keyword=Automotive

Voor zo ver ik nu kan zien zal ik gaan voor een met een SSD 120/250GB(gezien het budget sowieso en gemak), extra HDD, i7 quadcore en een grafische kaart met FHD scherm. Meer kan natuurlijk altijd maar waarom je hele budget opmaken als het ook met (veel) minder kan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Leg je de nadruk op accuduur en mobiliteit of wil je vooral een krachtig werkstation? De Macbook Pro 15" 512GB is met zijn dedicated gpu altijd wel een goede keuze, maar hij kost wel 2500+ euro. De goedkopere variant zonder dedicated gpu zal overigens ook snel zat zijn.

Natuurlijk moet gezegd worden dat er veel goedkopere Windows-alternatieven zijn. Zo is er de Dell XPS 15 (2000 euro), wat echt een topproduct is (naar mijn mening, en volgens vele reviews). Verder heb je de bekende mobiele werkstations, zoals de HP EliteBook of de Dell Precision M3800. Die laatste is overigens de lichtste of een van de lichtste in zijn soort.

Bekijk vooral veel reviews van alle opties (YouTube etc.), daar moet je het van hebben.

Edit: Als je je toch eens bedenkt over MSI, de GS60 Ghost Pro laptops zijn best te overwegen. Het zijn krachtige gaming laptops (dus ook prima geschikt voor designwerkzaamheden), maar wel zeer mobiel. Wederom reviews bekijken. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JoepD op 14-09-2015 23:12 ]