Streamen via receiver of toch losse speler ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Voor de woonkamer zijn we aan kijken of we toch een streamer gaan aanschaffen. Na veel lezen afgelopen weken zijn we nu lost.

Bluesound node 2 leek ons wel mooie optie of toch een Sonso. En andere kant de receiver die we hebben Marantz 7009. Heeft ook de optie voor Spotify. Deze gebruiken we nu veel.

Is de geluid kwaliteit beter met een dergelijke speler als bv. de bluesound node 2?

We hebben onze CD's nog niet geript, maar dit willen we wel gaan doen, zodat we deze via netwerk kunnen afspelen.

Belangrijk
* geluid kwaliteit
* Spotify en kunnen kiezen van de afspeel lijsten.
* de bestanden kunnen spelen van de NAS. Dit omdat we de CD's gaan rippen.

Speler willen we niet meer dan 600,- uit geven. Als we overtuigd zijn dat het een toegevoegde waarde is.

Wie kan ons op weg helpen. Wij zien door alle opties beetje lost. Alvast heel erg bedankt.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf ben ik een gebruiker van een Bluesound Node en ben hier erg tevreden over. Wat betreft de geluidskwaliteit, kan dit ook afhankelijk zijn van de manier van aansluiten. Sluit je de Node analoog aan op de je receiver, gebruik je de DAC van Bluesound. Wanneer je de Node digitaal aansluit, gebruik je de DAC van Marantz.

De keuze voor een externe speler ligt in mijn ogen vooral in het gebruiksgemak. Voor het streamen van mijn audio heb ik destijds diverse opties geprobeerd. Via een mediaspeler; dit was het niet. Via de Synology DS-audio app; was het ook niet. Via mijn Marantz receiver; werd ik ook niet blij van. Uiteindelijk een Node gehaald en dit werkt erg prettig.

Aangezien dit aankoopadvies betreft ten slotte nog een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:44:
De keuze voor een externe speler ligt in mijn ogen vooral in het gebruiksgemak. Voor het streamen van mijn audio heb ik destijds diverse opties geprobeerd. Via een mediaspeler; dit was het niet. Via de Synology DS-audio app; was het ook niet. Via mijn Marantz receiver; werd ik ook niet blij van. Uiteindelijk een Node gehaald en dit werkt erg prettig.
Idem hier alleen dan een Squeezebox Touch. Streamen via de HDI Dune Smart D1 kan, maar het werkt gewoon niet zo handig aangezien je de TV altijd aan moet hebben aangezien je met de display op de speler niet veel kan. Ook via de Denon-receiver is het toch net niet. Al had ik de Sqeeuzebox eerder, dus dan moet een receiver sowieso van goede huize komen wil deze beter werken dan een losse oplossing. Daarbij mis ik op veel apparaten de mogelijkheid om media gapless af te spelen.

Helaas is Logitech gestopt met de Squeezebox en worden ze alleen nog tweedehands aangeboden. Ander nadeel is dat je per se de Media Server op je NAS moet draaien wat CPU kost. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor Denon HEOS of voor Bluesound gaan. Vooral de nieuwe generatie Bluesound is wel aantrekkelijk qua vormgeving. Niet meer zo'n grote lompe box waar de grootte eigenlijk nergens nut heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
We willen pas over gaan op aankoop als we ons zelf overtuigd hebben dat het een toegevoegde waarde heeft op gebruikers gemak, maar ook ook geluid kwaliteit. Dit zou volgens aantal verkopers beter zijn. Die zeggen wel vaker wat. Ze willen immers verkopen.

Zit er veel verschil tussen de DAC van de Marantz 7009 en de Node 2? De Node 2 lijkt ons wel aantrekkelijke optie. Gezien zijn design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bluesound is onderdeel van NAD en die maken zeker geen rommel; wat betreft die DAC hoef je jezelf dus geen zorgen te maken.

De meerwaarde zit vooral in het gebruiksgemak. En dat zal vele malen groter zijn dan streamen via je receiver. Als je eenmaal zo'n systeem gebruikt hebt, wil je niet meer anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Dank je... kreeg net ook advies voor de Marantz NA6005. Deze zou goed passen bij de huidige set.
7009 en UD5007

Wel lastig deze keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:41:
Bluesound is onderdeel van NAD en die maken zeker geen rommel; wat betreft die DAC hoef je jezelf dus geen zorgen te maken.

De meerwaarde zit vooral in het gebruiksgemak. En dat zal vele malen groter zijn dan streamen via je receiver. Als je eenmaal zo'n systeem gebruikt hebt, wil je niet meer anders. :+
Nooooooou, ik heb toevallig vandaag in het Bluesound forum gepost over het gebruiksgemak. Zoeken naar albums zowel onder Albums op naam van Album ipv Artiest niet mogelijk en via Mappen kan je geen album in 1 keer afspelen. Dat vind ik een drama. Blijf hoop houden op een software update.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:14:
Dank je... kreeg net ook advies voor de Marantz NA6005. Deze zou goed passen bij de huidige set.
7009 en UD5007

Wel lastig deze keuze...
Volgens mij zijn de apps van Marantz helemaal niet jofel en hij werkt middels DLNA. Dat werkt ook niet altijd helemaal lekker. Bluesound bouwt zijn eigen bibliotheek op.

Wat is erbij passen? Bij mij staat Bluesound volledig uit het zicht en bedien hem via app op telefoon/tablet of laptop. Bluesound klinkt als een klok alleen zoals je hierboven leest wacht ik op een laatste update voor een verbetering in zoekwerk.

Wat betreft DAC zou ik die van je reciever gebruiken want die is waarschijnlijk beter dan die in de Bluesound zit. Ik heb een SR8500 (oud beestje :+ ) maar die DAC is al beter dan die vd Bluesound.

NB: en je cd's rippen in FLAC. ;)

[ Voor 212% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Voor nu laten we het idee even varen om een streamer neer te zetten. We gaan volgende week even kijken in de winkel naar gebruikers gemak. Hadden al gekeken, maar nu even wat gerichter kijken naar de mogelijkheden of dit is wat we zoeken.

Voor nu doen we het even met Spotify op de iPad via AirPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:56
Wat betreft Spotify, let er even op dat het product wat je koopt ook Spotify Connect ondersteunt. Ik kan uit ervaring zeggen dat er niets makkelijker is dan de muziek gewoon vanuit de officiële Spotify app af te spelen (wat Spotify Connect dus doet).
Ik heb hier een Denon versterker staan die wel ondersteuning voor Spotify biedt, maar niet voor Spotify Connect. Hierdoor moet ik de omslachtige Denon app gebruiken om Spotify te gebruiken. Op de slaapkamer heb ik een Samsung soundbar staan die wel Spotify Connect aankan en dit werkt stukken beter dan een 3rd party app van bijv. Denon of Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
De twee Marantz receivers die ik heb staan de 7009 als 6009 hebben Spotify connect. Gebruiken hiervoor een iPad Air2 64GB voor Spotify. Staan ook aantal lokale lijsten op. Waren alleen aan kijken wat de mogelijkheden zijn van een dedicated player.

De app van Marantz gebruik ik soms voor geluid te regelen en soms voor de BD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Als Spotify je voornaamste bron van muziek is, zou ik lekker met Spotify connect blijven werken. Qua gemak is er niets beters en qua geluidskwaliteit ga je er waarschijnlijk niet op vooruit met een externe streamer (met Spotify als bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Zoals in opening post aangegeven willen we onze CD's gaan rippen. Niet alles staat op Spotify, maar we gaan weer eens de winkels in om te testen. Hebben nu beter beeld gekregen wat we willen van een eventuele player....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovedretep
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 12:54
Kijk eens naar de Raumfeld Connector. Met de bijbehorende Controller app stream je je muziek in hoge resolutie naar je versterker. Inclusief Spotify connect mogelijkheid en een goede DAC aan boord.
Beste interface die ik tot nu heb gezien. Heb een Yamaha versterker met netwerkmogelijkheid in huis gehad, maar wat een onduidelijke en rommelige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
Superdaantje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:12:
Zoals in opening post aangegeven willen we onze CD's gaan rippen. Niet alles staat op Spotify, maar we gaan weer eens de winkels in om te testen. Hebben nu beter beeld gekregen wat we willen van een eventuele player....
Ik dacht dat je je eigen muziek kon uploaden naar iCloud zodat je ze op iPad en iPhone kon afspelen? Doe dat gewoon zou ik zeggen en blijf lekker AirPlay gebruiken.

Zelf heb ik gekozen voor bluetooth streaming via een NAD D3020. Mijn eigen muziekcollectie in OneDrive gezet en deze kan ik nu via mijn telefoon afspelen. Daarnaast gebruik ik de Deezer app op mijn telefoon. Ik vind het belachelijk om veel geld te betalen voor een proprietary oplossing van honderden euro's die dan geen app hebben voor mijn Lumia. Bluetooth heeft als voordeel dat iedere gast binnen twee 2 tellen muziek kan opzetten. Zelfde geld volgens mij voor AirPlay, al moeten gasten dan wel eerst op je netwerk mogen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Muziek via iTunes/icloud is kwaliteit technisch niet de optie die we wensen. Dan blijven we net zo lief CD-tjes draaien. De Marantz ud7007 speelt deze prima af.

We hebben nu nodige aan info. En gaan binnen kort paar opties bekijken/testen. De Node2 is een mooie kans hebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:18:
Muziek via iTunes/icloud is kwaliteit technisch niet de optie die we wensen. Dan blijven we net zo lief CD-tjes draaien. De Marantz ud7007 speelt deze prima af.

We hebben nu nodige aan info. En gaan binnen kort paar opties bekijken/testen. De Node2 is een mooie kans hebber.
Wellicht is dit iets voor je: https://www.hifiklubben.nl/kampanje/2015/09/event-streaming/

Kan je denk ik alle systemen vergelijken.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Vandaag de Marantz NA6005 en een UD7007 besteld tegen leuke prijs. Set koste me nog geen 800,-.
Ben erg benieuwd hoe de NA6005 gaat bevallen. Hoor toch enthousiaste verhalen over deze speler.

Had nog een UD5007 staan, maar deze is voor de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 09:32
Betwijfel of de NA6005 een toegevoegde waarde biedt aan de SR7009 en UD7007.
Desondanks wel benieuwd naar je ervaring ermee als je hem hebt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Voor die prijs kon ik hem niet laten staan. En is het echt helemaal niks kan die altijd nog verkocht worden zonder of minimaal verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik niet volgen....dat apparaat werkt toch met dezelfde app als je receiver? Zie de toegevoegde waarde niet. :?

[ Voor 196% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:54 ]

Pagina: 1