2e hands SSD gekocht, blijkt DOA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Beste Tweakerts,

Recent heb ik van een Tweakers (Josechu) een SSD van 960GB overgenomen.
Deze heb ik voor een schappelijke prijs van €235 over kunnen nemen en hij heeft zelfs de moeite genomen om vanuit het werk even langs mij te komen om de SSD af te geven warbij ik hem contant betaald heb.

Bij het aanzetten van de SSD kwam er echter direcht rook vrij door een smeltende voedingskabel bij de SSD zijde (dit probleem heb ik niet eerder ondervonden bij mijn andere SSD) De SSD aansluiting is hierbij beschadigd geraakt.

Nu heb ik dit aan Jose laten weten waarbij hij aangaf dit niet eerder te hebben gezien maar mij terug te betalen (de SSD is immers (lijkt mij?) niet meer bruikbaar. Hierop vroeg ik of hij niet toevallig een bonnetje o.i.d. had omdat ik liever een SSD heb dan het geld. helaas is vanaf toen (vrijdagavond) alle contact van zijn kant gestopt :(

ik vraag me af of ik hier verder nog iets mee kan?
Dit is al de 2e keer in 2 weken tijd dat ik de dupe ben van een 2e hands aanschaf via Tweakers |:( |:( |:(

(1e keer oplichting, en nu dit...)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:23

Detmer

Professioneel prutser

Als hij e-mail aan heeft staan kun je even een e-mail proberen te sturen. Verder kan even Googlen met de gegevens die je hebt informatie opleveren, afhankelijk van wat je hebt... Je wordt zo wel genaaid zeg :-(

Gezien de feedback neem ik aan dat de deal afgelopen vrijdag was? Wellicht dat hij dit weekeind wat anders te doen had wat hij niet gemeld heeft of dat hij op zoek is naar het bonnetje?. Probeer (uiteraard netjes) met hem in contact te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Detmer op 14-09-2015 21:16 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 21:35
Lastige situatie, en vooral vervelend omdat het 2x binnen zo'n korte tijd achter elkaar gebeurd is. De prijs lijkt mij ook niet onredelijk, dus je had niet echt kunnen weten dat er iets mis mee was (als het niet door jouw voeding gekomen is, wat ook nog zou kunnen).

Echter:
- De ad geeft aan dat er geen garantie op zit. Dan kan je ook niet meer vragen om een bon (imo)
- Als hij langskwam, had je dan niet direct mogelijkheid om dat ding even aan een PC te hangen en hem te testen? Zou ik wel doen met hem erbij, dan ontstaat er ook later geen onenigheid meer over de staat op het moment van aankoop. :)

En aanvullend, geef het even de tijd. Misschien was hij een weekend weg of on welke reden dan ook onbereikbaar. Ik snap de wantrouw en waarom je er zo dicht op wil zitten, maar geef de andere partij ook mogelijkheid om te reageren.

[ Voor 16% gewijzigd door thetrueman2 op 14-09-2015 21:17 ]

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Nou ja, hij heeft tenminste toegezegd je terug te zullen betalen.Dat is tenminste iets waar je wat mee kan. Als je verder niks van hem hoort kun je aangifte doen en een topic starten op OpgeletopInternet.

edit:

Wel een beetje vreemd dat de SSD bij TS in ''rook'' opging maar dat er daarvoor nog geen sporen van enig defect aanwezig waren.Ik bedoel, iets wat al eerder heeft liggen smeulen ruik je direct.

[ Voor 71% gewijzigd door pcgek op 15-09-2015 11:20 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 10:47
pcgek schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:06:
edit:

Wel een beetje vreemd dat de SSD bij TS in ''rook'' opging maar dat er daarvoor nog geen sporen van enig defect aanwezig waren.Ik bedoel, iets wat al eerder heeft liggen smeulen ruik je direct.
Idd dat was ook mijn eerste gedachte..
Ik zou eerder de kabel vd voeding, ofwel een slechte aansluiting/verbinding verdenken ,dan de SSD .

Als de SSD voorheen al defect was zou het waarschijnlijk wel opgevallen zijn denk ik

Denk dus eerder gevalletje domme pech i.p.v. slechte intenties oid van verkoper

[ Voor 7% gewijzigd door MaD_co op 19-09-2015 14:47 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Welke voeding is het en heb je evt foto's vd voedingskabel en SSD-aansluiting?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Als ik dit zo lees is dit inderdaad eerder een gevalletje dikke pech dan wat anders.. Brandschade zie/ruik je direct, zeker een doorgefikt computercomponent blijft nog weken lang stinken.

Heb je een of ander verloopje gebruikt om hem van stroom te voorzien? Die dingen zijn in 9/10 gevallen namelijk vrij brak, verreweg de meeste topics hier op Tweakers die gaan over een doorgebrand storagedevice hebben ook als oorzaak zo'n verloopje.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Toch wil ik er aan toevoegen dat 99% van de thuis hobbyisten geen ESD maatregelen treffen als ze componenten inbouwen. Indien er vooraf niets vreemds aan op te merken was zowel cosmetisch als geur dan zou mijn verklaring zijn geweest je zelf de ssd hebt aangesloten terwijl de pc aan stond. Dat vinden sata controllers inderdaad niet zo fijn en geven vonkjes (kortsluiting). Een ander interessante feit zou zijn of je molex splitters uit china gebruikt, deze zijn vaak erg gevoelig en een pinnetje zou bijvoorbeeld losgeraakt kunnen zijn. Overigens kun je aan een ssd niet zoveel sleutelen dus je boft als de verkoper zijn aansprakelijkheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ESD heeft weinig te maken met een smeltende connector. Ik vermoed dat het probleem bij de TS in het systeem zit en niet in de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

ESD kan prima een chip op tilt laten slaan waarna deze doorbrand zodra je hem aansluit. Is de kans groot? Dat dan weer niet.

Edit: Daar komt sowieso bij dat SSD's meestal geen blote hardware hebben, tenzij je de connectoren aanraakt kan er weinig gebeuren. En die dingen moet je sowieso met je blote vingers van afblijven.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2015 16:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 20:06

NSG

Je weet niks!

In de V&A feedback lees in het volgende:
"Helaas bleek de SSD bij aansluiten in rook op te gaan. (...) was zo goed om me hierin te helpen door contact op te nemen met Crucial voor het indienen van een garantieclaim! :)"

Reactie lijkt mij recenter dan dit topic, dus misschien maar eens tijd om namen uit de TS weg te halen?
Pagina: 1