Windows 10 zonder alle bloatware van fabrikant.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 09:05
Hallo,

Ik heb recentelijk een nieuwe laptop gekocht van Toshiba. Deze laptop komt geleverd met windows 8.1 en een enorme hoeveelheid bloatware van Toshiba. Nu heb ik alles eraf gegooid maar kom ik af en toe nog mapjes tegen die er niet horen. Ik wil dus gewoon lekker een nieuwe windows erop gooien. En dan het liefst door naar windows 10.

Ik heb de laptop al een keer opnieuw geïnstalleerd maar dan komt die bloatware van Toshiba weer terug.

Weet iemand een manier waarop ik echt een schone windows op de laptop kan zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 20:09
bij de upgrade naar win 10 kiezen om niets te bewaren
maar dan dien je wel op voorhand alle persoonlijke/ belangrijke dingen manueel te back uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
justmike schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:02:
bij de upgrade naar win 10 kiezen om niets te bewaren
maar dan dien je wel op voorhand alle persoonlijke/ belangrijke dingen manueel te back uppen
ik heb in principe niks erop staan nu wat van belang is. Omdat ik de laptop al een keer heb gereset. maar dan komen toch weer die apps en programma's terug.
Je kan ook kiezen om je laptop te recyclen, maar ik weet niet precies wat ze daar mee bedoelen.

Als ik doe wat jij zegt krijg ik volgens mij toch nog die bloatware er weer op. Ik zal het nog maals is een keer proberen dan.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Dit zou prima in [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen kunnen

Anders kan je nadat je de upgrade hebt gedaan:

[ Voor 15% gewijzigd door Ketho op 14-09-2015 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
In ieder geval kan je wel meteen die recovery partition wegdoen, want daar heb je niets aan. Dan kan hij ook niet per ongeluk daarnaar recoveren, zoals nu wel bij jouw gebeurd.
Eenmaal in windows10 kan je een clean install doen, gewoon als optie binnen windows.

Wat je nu doet, terug naar de fabrieksinstellingen, dat is dus de Toshiba-werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Dankjewel Jongens, ik ga dit is even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Reepje schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:22:
In ieder geval kan je wel meteen die recovery partition wegdoen, want daar heb je niets aan. Dan kan hij ook niet per ongeluk daarnaar recoveren, zoals nu wel bij jouw gebeurd.
Eenmaal in Windows 10 kan je een clean instal doen, gewoon als optie binnen Windows.

Wat je nu doet, terug naar de fabrieksinstellingen, dat is dus de Toshiba-werkomgeving.
Ik heb nou Windows 10 erop staan met alle Toshiba apps en programma's er nog op. Dus gewoon een fabrieksinstelling laptop met Windows 10 upgrade meer niet. Nou kan ik kiezen voor 3 opties:
  1. Mijn bestanden behouden.
    apps en instellingen worden verwijderd, maar uw persoonlijke bestanden worden bewaard.
  2. Alles verwijderen.
    Hiermee verwijdert u al uw persoonlijke bestanden, apps en instellingen.
  3. Fabrieksinstellingen.
    Uw persoonlijke bestanden, apps en instellingen worden verwijderd en de versie van Windows die op deze pc werd geleverd, wordt opnieuw geïnstalleerd.
kies ik voor optie 2 of 3 dan krijg ik opnieuw 2 keuzes:
  1. Alleen bestanden verwijderen.
    Dit is sneller , maar minder veilig. Gebruik deze optie als u de pc wilt behouden.
  2. Bestanden verwijderen en het station opschonen.
    Dit kan een paar uur duren, maar het wordt moeilijker voor iemand anders om uw verwijderde bestanden te herstellen. Gebruik deze optie als u de pc wilt recyclen.
Wat moet ik vanaf hier precies doen. Wat beteken 'recyclen'.

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 15:11
Denk dat ze met Recyclen bedoelen dat je je PC gaat wegdoen/verkopen. Optie 3 moet je sowieso niet doen want dan krijg je je oorspronkelijk Toshiba installatie weer terug. Kies gewoon voor optie 2: alles verwijderen en daarna voor 1: alleen bestanden verwijderen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Allard schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:47:
Denk dat ze met Recyclen bedoelen dat je je PC gaat wegdoen/verkopen. Optie 3 moet je sowieso niet doen want dan krijg je je oorspronkelijk Toshiba installatie weer terug. Kies gewoon voor optie 2: alles verwijderen en daarna voor 1: alleen bestanden verwijderen.
Ga ik proberen! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Het heeft geholpen. Bedankt gasten!
Pagina: 1