Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenVPN-verbinding op bbox2 (lukt niet)

Pagina: 1
Acties:

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Ik wil een OpenVPN-server laten draaien op een Vista-systeem. Ik heb reeds de software afgehaald en geïnstalleerd. Nu verder weet ik ook dat er port-forwarding moet gebeuren voor poort 1194, wat op de modem (bbox2 van Proximus, gelijk aan een sagem-model) ook is ingesteld zowel voor tcp als udp-protocol.
Verder heb ik de firewall ingesteld op Vista zodanig poort 1194 ook open zou moeten staat en dat de openvpn-service draait. Wanneer ik hier intern op de lan ping naar 10.8.0.1 (wat de openvpn-server zou moeten zijn) dan krijg ik effectief ook antwoord.

Nu echter is mijn probleem dat ik wil weten of poort 1194 voor connectie van buitenaf open staat, wat ik nu heb willen testen via ping.eu . En daar krijg ik nu net telkens het antwoord dat poort 1194 gesloten is.

Iemand die hulp kan bieden bij het hier verder testen van mijn openvpn?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29

TommieW

Numa numa.

De reden dat dat tooltje niet werkt, ligt meer aan het tooltje dan jou. Ik heb hier ook een OpenVPN server draaien, maar het tooltje zegt dat de poort niet open staat.

Ik vermoed dat dit heeft te maken met dat het tooltje via TCP verbinding probeert te maken. Als ik mij niet vergis, doet OpenVPN by default UDP.

De makkelijkste manier om te testen of het werkt, is naar buiten gaan. ;) Zet de OpenVPN client op je mobieltje, zet de configuratie er op en ga naar de dichtsbijzijnde McDonald's

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Nevermind

Sta hetzelfde te typen als TommieW hierboven

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
update: de vpn-verbinding via openvpn stop gezet en nu aan het pogen een soortgelijke verbinding mogelijk te maken via Teamviewer VPN. Lijkt makkelijker te gaan aangezien veel minder configuratie-werk, maar toch ook niet geheel zonder moeite. Men dient naast installatie van Teamviewer aldus ook een VPN-adapter te laten installeren. Op het systeem waarmee je verbinding wilt maken moet men allicht ook de Windows-verificatie mogelijk maken en instellen.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)