Laatje chili dvd-speler gaat voortdurend open

Pagina: 1
Acties:

• Niels JR
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-04-2023
Beste mensen,
Ik beheer voor een vereniging de geluidsinstalatie, en nu dacht ik laatst eindelijk de dvd-speler eens aan te sluiten, met als idee om hier cd's mee te kunnen afspelen. Ik weet niet hoe oud hij precies is en waar hij voor gebruikt is, maar hij heeft zeker 2 jaar in de orginele doos in de loods gestaan, en waar hij daarvoor gestaan heeft, en of hij ooit gebruikt is weet ik niet. maar ik vermoed dat hij in het clubhuis gewoon aangesloten is geweest en gebruikt.

Het probleem:
Zodra ik hem aansluit op het mengpaneel, dat prima werkt, de stekker erin stop, en op de aan knop druk, geeft hij in het display aan: close, kort daarna load, en kort daarna open, en vervolgens gaat het laatje dus open. als ik er vervolgens een cd in doe en op dicht druk, gaat hij keurig dicht, zegt load, en gaat na een paar seconden weer open. En als ik hem dicht doe, gaat ie weer open. En na 24 keer op dicht gedrukt te hebben ben ik dat ondertussen wel zat. :(

Ik heb al op google gezocht, maar kon niet echt oplossingen vinden. dvd speler beetje schuin houden helpt niet, dan hoor je de dvd schuiven, en het laatje aanduwen als ie dicht gaat helpt ook niet.

Nu kan ik natuurlijk een cd speler kopen, en dat gaat waarschijnlijk ook wel gebeuren, maar ik moet en zal gewoon dat laatje dichtkrijgen :)

een hele berg tekst, hopende op julie hulp,
Met vriendelijke groet,
Niels

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:38
Niels,

Pak een hamer en ram zijn bakkes dicht :P

Nee even zonder dollen, waarschijnlijk is of het lasertje kapot, of het schadelaartje dat aangeeft dat het laatje dicht is defect.

Hoe te ontdekken? Pak je hamer en sla hem open, of pak een schroevendraaier en met een beetje beleid hem je hem in no-time open ;)

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01 22:55
Je zegt er een cd in te willen doen.
Maar wat als je er wel een DVD in doet?

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:25

FCC

Kan ook zijn dat het snaartje dat de lade beweegt versleten is. Hierdoor komt de lade niet door het laatste punt waar de spindle omhoog moet komen en blijf je dat open/dicht verhaal houden. Snaartje kost meestal zo'n 3 euro en is redelijk snel te vervangen bij de meeste spelers. Welk type is het?

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Niels JR
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-04-2023
dat is een goed idee (de schroevendraaier dan :p ) dat schakelaartje zal ik van t weekend even proberen.

Ook een goed idee, ga ik ook even proberen, misschien laad hij dan wel.

Oke, dat zou eventueel ook verklaren dat dat laatje zo'n herrie maakt, ik dacht dat dat bij dit apparaat hoorde :-)

Hij staat nu nog op de vereniging, maar ik zal hem van 't weekend even halen en alle opties uitproberen. Bedankt voor alle hulp tot zover alvast!