Toon posts:

[PW] toevoegen filter/veld max. (uitbreidbaar) geheugen nas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de categorie http://tweakers.net/categorie/685/netwerkopslag/producten/ kun je filteren op geheugengrootte. Dat is prima als nassen allemaal voorzien zijn van niet te vervangen, vastgesoldeerd, geheugen. Er zijn vele producten waar door het vervangen of aanvullen van geheugenreepjes het interne geheugen achteraf kan worden opgekrikt. Als voorbeeld een Synology DS1515+ wordt uitgeleverd met 2GB, maar kan worden uitgebreid tot 6 GB (2 GB + 4 GB). Welke en hoeveel insteekslots lijkt me overdreven, maar een maximum vergemakkelijkt de keuze weer iets.

Is het mogelijk om een veld toe te voegen waar een maximum geheugengrootte kan worden gemeld? En zo mogelijk ook een indicatie dat het niet is uit te breiden?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:31:
In de categorie http://tweakers.net/categorie/685/netwerkopslag/producten/ kun je filteren op geheugengrootte. Dat is prima als nassen allemaal voorzien zijn van niet te vervangen, vastgesoldeerd, geheugen. Er zijn vele producten waar door het vervangen of aanvullen van geheugenreepjes het interne geheugen achteraf kan worden opgekrikt. Als voorbeeld een Synology DS1515+ wordt uitgeleverd met 2GB, maar kan worden uitgebreid tot 6 GB (2 GB + 4 GB). Welke en hoeveel insteekslots lijkt me overdreven, maar een maximum vergemakkelijkt de keuze weer iets.

Is het mogelijk om een veld toe te voegen waar een maximum geheugengrootte kan worden gemeld? En zo mogelijk ook een indicatie dat het niet is uit te breiden?
De optie "Maximum geheugengrootte" is bij dezen toegevoegd. Mocht het zo zijn dat een geheugen niet uitbreidbaar is, kan daar gewoon hetzelfde als bij geheugengrootte worden ingevuld, zo doen we dat nu ook bij laptops :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx. :) Heb ik de komende dagen/tijd weer wat te updaten. :P
Glaanie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:05:
[...]

De optie "Maximum geheugengrootte" is bij dezen toegevoegd. Mocht het zo zijn dat een geheugen niet uitbreidbaar is, kan daar gewoon hetzelfde als bij geheugengrootte worden ingevuld, zo doen we dat nu ook bij laptops :)
Voor het actuele programma Synology nas-servers (https://www.synology.com/en-global/products/) zijn productgegevensverbeteringen ingezonden (m.u.v. de DS1515+, want die stond al goed). Ook de aangekondigde DS216se (was al verwerkt), DS216play en DS416play zijn meegenomen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 14:37 . Reden: Taak voltooid m.b.t. Synology (behoudens minder courante producten). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Zeer handig, maar ik heb het idee dat het gebruik van deze filter niet goed werkt.

Als ik bijvoorbeeld het maximum geheugen tussen de 512MB en de 1.5TB instel, verdwijnen de meeste apparaten (bekijk bijvoorbeeld de QNAP 251, die 1GB geheugen heeft en uitbreidbaar is tot 8gb).

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

filthy rich schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 00:46:
Zeer handig, maar ik heb het idee dat het gebruik van deze filter niet goed werkt.

Als ik bijvoorbeeld het maximum geheugen tussen de 512MB en de 1.5TB instel, verdwijnen de meeste apparaten (bekijk bijvoorbeeld de QNAP 251, die 1GB geheugen heeft en uitbreidbaar is tot 8gb).
Het filter werkt prima. De Qnap TS-251 had niet het maximaal intern geheugen niet ingesteld staan, dus valt deze altijd buiten de boot als je daarop gaat filteren. Immers heeft deze voor onze database geen 512MB-1,5GB geheugen, maar helemaal niks. Dat heb ik voor dit product inmiddels aangepast, maar andere producten waar dat ook niet bij staat zullen hetzelfde probleem hebben. Dit geldt ook voor andere specificaties, als deze niet zijn ingevuld bij een uitvoering, vallen deze weg zodra je gaat filteren.

Mocht je in de toekomst een uitvoering tegenkomen die niets heeft ingevuld bij een (of meerdere) specificatie(s), maar waarvan je weet wat het wel moet zijn, ben je vrij ons meldpunt te gebruiken. Deze kan je bij elke uitvoering vinden door op het specificatietabblad (bijvoorbeeld pricewatch: QNAP TS-251 (1GB) helemaal naar onder te scrollen en klikken op "Verbeter productgegevens", waarna je de verbetering kan doorsturen. Na controle zal deze wijziging door ons online worden gezet.