Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met PC Engines apu1d4 - wifi router/firewall

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:50
Voor thuis wil ik een wat betere router/firewall dan de standaard Ubee modem van Ziggo.
Nu wilde ik eigenlijk voor een zelfbouw projectje gaan maar kwam deze router/firewall:
http://www.miniserver.it/...try-level-3-nic-wifi.html

Deze onderdelen zijn overigens ook los te bestellen via PC Engines.

Zijn er mensen die deze hebben draaien? Zoja wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Hoe is het wifi bereik? Is de processor krachtig genoeg om pfSense of Ipfire goed te kunnen draaien?
LAN - WAN throughput acceptabel?

pfSense heb ik een tijdje virtueel gedraaid en was ik wel tevreden over.
Maar Ipfire zou ik ook best een kan willen geven.

Mijn wensen:
Goede firewall
Goed wifi bereik
Laag energieverbruik
Op dit moment 120/12 verbinding maar wellicht in de toekomst een snellere verbinding (500/500?), ik moet niet over 2 jaar weer een nieuwe router/firewall moeten kopen. Dus op de toekomst "voorbereid".

Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom!
Andere configuraties...

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-11 12:44
Ik heb een vorig model gehad, de Alix2D13. Prima in gebruik, alleen wat krap qua werkgeheugen. Jouw optie heeft meer dan genoeg werkgeheugen en een krachtigere CPU. Moet voor thuis ruim voldoende zijn. Throughput heb ik nooit getest maar ook geen problemen mee gehad, en gezien het feit dat ze die kant en klare pakketten met pfSense verkopen zal het wel soepel lopen.
Misschien dat ie met een 500/500 verbinding het aardig voor z'n kiezen gaat krijgen, maar dat is wellicht op een forum te achterhalen ?
-Edit:
pfSense heeft een speciale versie voor gebruik met compact flash cards. Let daar wel op met je keuze van firewall OS, gezien de vele schrijfacties en de levensduur van je kaartje.

[ Voor 15% gewijzigd door EverLast2002 op 14-09-2015 20:25 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Als de fysieke afmetingen geen bezwaar zijn, heb je al nagerekend hoe ver je komt met zelfbouw voor diezelfde €266 euro?

Ik denk een heel eind, en dat rent qua performance rondjes om die apu.

• WRT54G
Had idd al wel een beetje gekeken naar zelfbouw.
Alleen wil ik een goed wifi signaal (2.4 & 5ghz) en een laag verbruik.

Deze combi kom ik niet echt goed uit...

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
266 euro .. :o

kijk hier eens : https://www.applianceshop...c-engines-alix-apu1d.html 139,15

Ik draai trouwens met zo een boardje. en vind het wel grappig spul...

[ Voor 21% gewijzigd door adam76 op 24-12-2015 19:45 ]

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb een Netstream NFA gekocht, gebaseerd op de apu1d4 en een Samsung 850 EVO mSATA 120GB. Kastje en voeding meegeleverd. Als firewall is Sophos UTM geïnstalleerd, waar je een mooie home license van kunt aanvragen.

De NFA werkt prima, maar je merkt dat de CPU niet erg sterk is. Als je Intrusion Prevention (IPS) inschakelt, merk je dat de throughput maximaal 60 Mbit is. Met IPS uitgeschakeld haal ik de 120MBit van mijn internetverbinding makkelijk.

Zelf bouwen kan, dan ben je ca. 60 euro goedkoper uit dan het kopen van de NFA.

Edit: de NFA heeft geen WiFi, dus is niet van toepassing op de vraag van TS.

[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 11-01-2016 14:19 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• WRT54G
Ik heb inmiddels ook een APU1D4 gekocht.
Draait prima! Dank voor alle antwoorden en hulp.
Pagina: 1