Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Storingen ING

Pagina: 1
Acties:

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Na aanleiding van deze reactie:
Bersman in 'nieuws: Klanten ING kunnen geen geld overmaken door vermoedelijke storing - update'

En deze reactie in het TMF forum:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44918852

Gooi ik het knuppel in het hondenhok.

Ik ben het voor de volle 100% eens met Bersman. Wanneer komen jullie als Tech site eens met een andere bank met een storing? Je hoeft mij niet te vertellen dat ING de enige bank is...
Als ik namelijk zoek op ING + Storing op Tweakers dan kom ik uit op meer dan 30 nieuws items die gaan over storingen bij of met ING. Persoonlijk vind ik het niet correct dat ING zo ontzettend vaak voorbij komt.
Even voor de goede orde: ik werk niet bij de ING ik ben een verpleegkundige :+

Ook de andere banken komen aan de beurt hoewel wel beduidend minder:

Rabo: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Rabobank+Storing
Abn Amro: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=ABN+Amro+Storing
SNS: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=SNS+storing

Ben wel benieuwd naar het antwoord ;)

Verwijderd

Wellicht hebben die minder storingen? Dat is wel belangrijk leesvoer voor een dergelijke uitspraak. Zoek dat eens op, wellicht is het antwoord heel makkelijk.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als ik op allestoringen.nl de hoeveelheid recente storingen van ING, ABN Amro en Rabobank met elkaar vergelijk, komt Intelligo idd aardig in de buurt ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:10:
Wellicht hebben die minder storingen? Dat is wel belangrijk leesvoer voor een dergelijke uitspraak. Zoek dat eens op, wellicht is het antwoord heel makkelijk.
Dat heb ik dus ook gedaan hier op Tweakers. Lees de OP maar even goed door ;)
naitsoezn schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:11:
Als ik op allestoringen.nl de hoeveelheid recente storingen van ING, ABN Amro en Rabobank met elkaar vergelijk, komt Intelligo idd aardig in de buurt ;)
Dat is mooi, maar ik zie toch echt vaker ING voorbij komen ;)

Verwijderd

Mrjraider schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:25:
[...]

Dat heb ik dus ook gedaan hier op Tweakers. Lees de OP maar even goed door ;)

[...]

Dat is mooi, maar ik zie toch echt vaker ING voorbij komen ;)
Volgens mij wil jij het antwoord niet helemaal goed lezen.

ING heeft vaker storing, dus komt vaker in het nieuws naar voren. Oorzaak --> Gevolg.

Dat bedoelde ik met het aantal storingen opzoeken. Niet het aantal vermelde storingen op tweakers, maar het daadwerkelijke aantal van storingen bij de verschillende banken.

Verwijderd

ING schijnt ook het meest last te hebben van storing. Zou niet weten hoe je dat waterdicht toetst echter.
Ik vind dat gemeld van die storingen uberhaupt een beetje nieuws onwaardig. Alles vliegt er wel een keer uit. Kan me daar niet echt druk om maken. Sterker nog ik vind het ronduit storend dat mensen gelijk beginnen te joelen. Alsof er niets anders gebeurd op de wereld.
Als ik in de laatste 3 jaar feitelijk last had van 2 storingen is het veel. Volgens mij zie ik ze beduidend vaker in het nieuws met een storing dan dat ik feitelijk issues ondervind. Doe je de betaling wat later. Lekker boeiend dus. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 18:17 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
De ING heeft het vaakst storing en bovendien veel meer klanten dan de andere banken - dat betekent dat kleine storingen meer opvallen. Als slechts 1 procent van de klanten niet kan bankieren, zijn dat er bij ING veel meer dan bij andere banken.

We zijn tuk op bankstoringen, net als storingen bij providers en op mobiele netwerken, omdat het een maatschappelijk ontwrichtende werking kan hebben. Een storing bij - ik noem maar iets - Dropbox is vervelend, met een storing bij een bank kunnen mensen niet bij hun geld. Het belang van die storingen neemt met de afnemende populairiteit van cash geld alleen maar toe.

Verwijderd

arnoudwokke schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:40:
De ING heeft het vaakst storing en bovendien veel meer klanten dan de andere banken - dat betekent dat kleine storingen meer opvallen. Als slechts 1 procent van de klanten niet kan bankieren, zijn dat er bij ING veel meer dan bij andere banken.

We zijn tuk op bankstoringen, net als storingen bij providers en op mobiele netwerken, omdat het een maatschappelijk ontwrichtende werking kan hebben. Een storing bij - ik noem maar iets - Dropbox is vervelend, met een storing bij een bank kunnen mensen niet bij hun geld. Het belang van die storingen neemt met de afnemende populairiteit van cash geld alleen maar toe.
Zoals ik ook al in mijn reactie op de FP schreef:
Het is een beetje wil je het nieuws zo snel mogelijk brengen of wil je even wachten totdat het mogelijke nieuws eigenlijk wel echt nieuws is om het vervolgens te brengen. Nu levert een ING of insert andere bank - storingsbericht altijd een hoop klikken op dus de keuze om te wachten wordt dan lastiger. Als je nu naar het ING nieuwsbericht kijkt is het volkomen nutteloos: vermoedelijke storing, deel klanten en na 5 minuten dat het nieuwsbericht is geplaatst is de storing al opgelost.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

arnoudwokke schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:40:

Of ING in Nederland daadwerkelijk de meeste klanten met een betaalrekening heeft wil ik eigenlijk wel eens gestaafd zien, maar persoonlijk denk ik (let wel: persoonlijk!!) dat het groot/groter aantal storingen met betrekking tot het online bankieren ten opzichte van andere banken vooral te wijten is aan de historie en roots van de ING bank.

ING is, voor zover ik weet, de enige bank in Nederland welke voor IBAN/SEPA een compleet ander systeem moest gaan invoeren met alle bijbehorende ellende van dien?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mrjraider
  • Niet online
Dat ING het vaakst een storing heeft tot daar aan toe maar om nu werkelijk alle storingen op de FP te plaatsen is compleet nutteloos in mijn ogen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dubbel :(

[ Voor 95% gewijzigd door Will_M op 14-09-2015 21:30 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ze er hier géén aandacht aan zouden geven, en 't gewoon op z'n beloop zouden laten gaan doordat 't géén nieuws is, dan krijg je vanzelf een omgekeerde waarheid lijkt me

"Verstoringen bij de ING Bank zijn geplanned"

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 14-09-2015 21:35 ]

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Of ING in Nederland daadwerkelijk de meeste klanten met een betaalrekening heeft wil ik eigenlijk wel eens gestaafd zien, maar persoonlijk denk ik (let wel: persoonlijk!!) dat het groot/groter aantal storingen met betrekking tot het online bankieren ten opzichte van andere banken vooral te wijten is aan de historie en roots van de ING bank.
ING: 8,1 miljoen prive / 600k zakelijk bron
Rabo: 6,7 miljoen prive / 800k zakelijk bron
ABN Amro: 5,5 miljoen prive bron
Dat ING het vaakst een storing heeft tot daar aan toe maar om nu werkelijk alle storingen op de FP te plaatsen is compleet nutteloos in mijn ogen.
We plaatsen lang niet alle storingen, alleen de grote. Hier wat cijfers over de storingen bij de grote banken.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 12:59
Ik ben het zeker niet met je eens dat tweakers een ING 'basher' is. Wel ben ik het met je eens dat allestoringen.nl niet een betrouwbare bron is. ING loopt in vele zaken vooruit als we kijken naar digitalisering. Ze bedenken apps voor smartwatches, bij je saldo met je vinger afdruk en wie weet wat er nog gaat volgen. Dit kan consequenties hebben op je data verkeer.

Een wat minder voortvarende bank zoals de Rabobank kijkt vaak eerst de kat uit de boom en implementeert iets minder snel. Men hoeft hierbij niet de 1e te zijn. En kan dus de best practices gebruiken.

Het is wel zo dat op het moment dat er vaak storing is dat dit ook gelijk groot wordt uitgemeten. Is er storing bij Ziggo staat dat ook gelijk overal vermeld. Veel klanten hebben er last van en dan hoor je minder vaak iets van bijv. Tele2.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34
wimmel_1 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:54:
[...]
maar persoonlijk denk ik (let wel: persoonlijk!!) dat het groot/groter aantal storingen met betrekking tot het online bankieren ten opzichte van andere banken vooral te wijten is aan de historie en roots van de ING bank.
Sinds 2012/2013 heb ik talloze presentaties gezien van het ontwikkeltraject bij ING voor mobiel en internetbankieren. Dat wijkt volgens mij redelijk af van hoe ze het bij Rabo en AAB doen (althans, van hun heb ik niets gehoord op verschillende testconferencties). Wellicht zit daar wel het probleem?

Daarbij, als het gaat om het verdwijnen van Postbank en het consolideren van de systemen denk ik dat ING er beter uit komt dan AAB+Fortis.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:52
arnoudwokke schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:12:
[...]

We plaatsen lang niet alle storingen, alleen de grote. Hier wat cijfers over de storingen bij de grote banken.
Vindt jij het laatste nieuwsbericht echt vallen in de categorie "grote storing"?

Flickr PSN ID= cheironnl

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Nope, maar op moment van publicatie leek het daar wel op. ING ontkende, dus dat betekent dat ze de oorzaak nog niet te pakken hebben, wat vaak de voorbode kan zijn voor een langdurige storing.

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Allestoringen.nl als bron gebruiken vind ik vooral vreemd. Deze site aggregeert alleen meldingen op social media, en dus ook veel valse meldingen die buiten de schuld van de bank/provider/site liggen. En als er een piek zit in de meldingen dan is het direct nieuws en dit nieuws zorgt er weer voor dat het aantal meldingen van "storing" + bank/provider/site alleen maar hoger wordt. En een bankstoring die zorgt voor een maatschappelijk ontwrichtende werking, we hebben nog altijd een pinpas in die ook werkt zonder internetbankieren. Dus met dat ontwrichten zal het ook wel meevallen.

• Mrjraider
  • Niet online
Bo0bz schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:00:
Ik ben het zeker niet met je eens dat tweakers een ING 'basher' is. Wel ben ik het met je eens dat allestoringen.nl niet een betrouwbare bron is. ING loopt in vele zaken vooruit als we kijken naar digitalisering. Ze bedenken apps voor smartwatches, bij je saldo met je vinger afdruk en wie weet wat er nog gaat volgen. Dit kan consequenties hebben op je data verkeer.

Een wat minder voortvarende bank zoals de Rabobank kijkt vaak eerst de kat uit de boom en implementeert iets minder snel. Men hoeft hierbij niet de 1e te zijn. En kan dus de best practices gebruiken.

Het is wel zo dat op het moment dat er vaak storing is dat dit ook gelijk groot wordt uitgemeten. Is er storing bij Ziggo staat dat ook gelijk overal vermeld. Veel klanten hebben er last van en dan hoor je minder vaak iets van bijv. Tele2.
Ik zeg ook niet dat Tweakers een ING basher is maar dat het mij opvalt dat ING met regelmaat op de FP staat omtrent storingen... Terwijl dat mijn inziens vreemd is.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:02
http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=ing+Storing -> 40
http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Rabobank+Storing -> 30

Verwaarloosbaar verschil met 2 banken die ongeveer even groot zijn? ING heeft er wat meer, ja, maar niet zoveel dat het vreemd zou moeten zijn.

ING heeft blijkbaar ook gewoon meer storingen, geen wonder dat er dan meer over ING te vinden is.

Verwijderd

Vandaag weer storing. Mijn salaris niet aangekomen, en veel meldingen: https://allestoringen.nl/storing/ing

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Storing in een banksysteem, met overschrijvingen. Is dat nieuws voor ons? Wij als nieuwsredactie denken van niet. Het is geen app of online systeem voor bankieren, het is een systeem van overschrijvingen van een bank.
Pagina: 1