HKS-Skyline schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:44:
[...]
Onzin, een scherm koop je voor langere tijd, dus ook als je over 3 jaar een nieuwe pc haalt die wel je favouriete spellen in 144Hz kan draaien. 144Hz is altijd een verschil, zelfs in windows, gewoon het verslepen van een venster gaat al vloeiender. Ik kan het iedereen aanraden en veel mensen die het zelf niet hebben weten gewoon niet wat ze missen tot ze het zelf een keer gebruiken.
En precies dat zeg ik over goed contrast en goede kleuren.
Want: het is maar waar je gevoelig voor bent. 144hz boeit mij weinig, 60hz flicker free vind ik al prettig, merk geen/nauwelijks verschil tussen dat en 144hz.
Wat ik wel direct zie als ik naar zo'n 144hz TN kijk: slecht contrast, backlightbleeding en kleuren die belabberd zijn, want daar ben ik behoorlijk gevoelig voor, terwijl dingen als vloeiendheid bij mij al snel best zijn, screentearing zie ik bijv. ook nauwelijks
Is TS iemand die zeker baat heeft bij 144hz? Ligt er dus aan, als hij gevoelig is voor kleur en contrast zou ik hem geen 144hz TN paneeltje aandoen, da's nogal zielig. Maar ziet hij het verschil tussen 144hz en 60hz, en vind ie 144hz echt prettiger, dan moet ie dat nemen.
People as things, that’s where it starts.