Toon posts:

Gaming monitor €300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Beeldscherm

Wat is je budget?
€300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Misschien BenQ

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming

Dacht misschien aan deze:

BenQ XL2411Z 24" 144Hz Gaming Monitor

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

De Benq is een prima scherm, momenteel ook een erg populair scherm is de VG248Q van Asus, in de pricewatch scored deze ook iets beter met user reviews dan de Benq en de prijs is vergelijkbaar.

pricewatch: Asus VG248QE Zwart

• strel0k
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10-2025
Misschien een idee om via Coolblue 2e kans een scherm te kopen? Deze schermen zijn meestal geretourneerd binnen de tevredenheidsgarantie of hebben een dode pixel. Scheelt toch meestal rond de 20% van de nieuw prijs en er zit gewoon nog garantie op.

http://www.marktplaats.nl...62912.html?categoryId=336

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Sinds een paar dagen is de pricewatch: AOC G2460FQ Zwart erg mooi geprijsd, nóg mooier dan voorheen.
De pricewatch: Asus VG248QE Zwart of pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart is ook gewoon een goede keus.
Hangt meer af van merkvoorkeur nu...

Informaticus of vakkundig Googler?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:57
Welke games speel je? Wat is de rest van het systeem? Want een 144hz is leuk. Maar als je de nieuwste games speelt haal je bijna nooit 144hz(tenzij je gfx instellingen mindert). Maar voor nieuwste super zware games is 144hz ook niet nodig.

En heb je al eens naar 21:9 resolutie gekeken. Bij de meeste nieuwe games werkt 21:9 echt geweldig. En krijg je een simpelere/kleine ervaring van een 3x schermen set-up.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

loki504 schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:46:
Welke games speel je? Wat is de rest van het systeem? Want een 144hz is leuk. Maar als je de nieuwste games speelt haal je bijna nooit 144hz(tenzij je gfx instellingen mindert). Maar voor nieuwste super zware games is 144hz ook niet nodig.

En heb je al eens naar 21:9 resolutie gekeken. Bij de meeste nieuwe games werkt 21:9 echt geweldig. En krijg je een simpelere/kleine ervaring van een 3x schermen set-up.
Onzin, een scherm koop je voor langere tijd, dus ook als je over 3 jaar een nieuwe pc haalt die wel je favouriete spellen in 144Hz kan draaien. 144Hz is altijd een verschil, zelfs in windows, gewoon het verslepen van een venster gaat al vloeiender. Ik kan het iedereen aanraden en veel mensen die het zelf niet hebben weten gewoon niet wat ze missen tot ze het zelf een keer gebruiken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:57
HKS-Skyline schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:44:
[...]

Onzin, een scherm koop je voor langere tijd, dus ook als je over 3 jaar een nieuwe pc haalt die wel je favouriete spellen in 144Hz kan draaien. 144Hz is altijd een verschil, zelfs in windows, gewoon het verslepen van een venster gaat al vloeiender. Ik kan het iedereen aanraden en veel mensen die het zelf niet hebben weten gewoon niet wat ze missen tot ze het zelf een keer gebruiken.
ja in windows is het ook pretiger ja. maar zover ik weet zit er geen verschil tussen 144hz scherm op 60fps en 60hz op fps.(hooguit op wat rustiger voor je ogen). en ja hij kan later wel misschien 144hz draaien. maar is en blijft het zijn favorieten game.

vragen waar we geen antwoord op hebben. dus kunnen we ook geen goed advies geven,

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

HKS-Skyline schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:44:
[...]

En precies dat zeg ik over goed contrast en goede kleuren.

Want: het is maar waar je gevoelig voor bent. 144hz boeit mij weinig, 60hz flicker free vind ik al prettig, merk geen/nauwelijks verschil tussen dat en 144hz.

Wat ik wel direct zie als ik naar zo'n 144hz TN kijk: slecht contrast, backlightbleeding en kleuren die belabberd zijn, want daar ben ik behoorlijk gevoelig voor, terwijl dingen als vloeiendheid bij mij al snel best zijn, screentearing zie ik bijv. ook nauwelijks :P

Is TS iemand die zeker baat heeft bij 144hz? Ligt er dus aan, als hij gevoelig is voor kleur en contrast zou ik hem geen 144hz TN paneeltje aandoen, da's nogal zielig. Maar ziet hij het verschil tussen 144hz en 60hz, en vind ie 144hz echt prettiger, dan moet ie dat nemen.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1