Windows 10 start niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:50
Hallo beste Tweakers.

Ik kom vandaag thuis vanuit school en ja hoor windows10 start niet, ik krijg het laadscherm en dan blijft alles zwart gebeurd niks. Heb een paar dagen geleden upgraden van win7>win10 gedaan.

Heb al op internet gekeken maar info was schaars hoppelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult wat specifieker moeten zijn:

1. Wat voor machine heb je?
2. Werkt een ander, live operating system wel?
3. Heb je je hardware al 100% uitgesloten?
4. Heb je al een safe mode boot gedaan?
5. Is er iets in je UEFI of BIOS verandert? (gezien je van win7 komt zal het wel Bios zijn)

Windows doet niet aan spontane zelfvernietiging, en op het moment zonder informatie is het nogal in het duister tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 20:18
Hoi Demian,

Dit probleem doet zich vooraal voor als je een apparaat hebt met meerdere GPU's zie dit dan als een interne (Processor) en een losse GPU zoals je weleens in laptops ziet.

Ik raad je aan om in je bios de internal GPU uit te zetten mocht je deze hebben en hierna de machine te herstarten, en kijken of je beeldt ontvangt, dit is een bekende bug van Windows 10 en Microsoft is hier al mee bezig om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
SpecialJ schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:14:
Hoi Demian,

Dit probleem doet zich vooraal voor als je een apparaat hebt met meerdere GPU's zie dit dan als een interne (Processor) en een losse GPU zoals je weleens in laptops ziet.

Ik raad je aan om in je bios de internal GPU uit te zetten mocht je deze hebben en hierna de machine te herstarten, en kijken of je beeldt ontvangt, dit is een bekende bug van Windows 10 en Microsoft is hier al mee bezig om dit op te lossen.
Net geprobeerd zelfde effect als met mn gtx970. Lijkt net of alles achter mn laad scherm Invisible is. Mijn ,2e scherm gaat wel blinken wat ik altijd heb als ik op mn bureaublad zit dus denk weer een corrupt gevalletje van Windows zelf. Iemand een idee of ik met een cdtje usbtje windows10 kan resetten/herinstalleren op een andere PC? Alvast bedankt
Umbrah schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:13:
Je zult wat specifieker moeten zijn:

1. Wat voor machine heb je?
2. Werkt een ander, live operating system wel?
3. Heb je je hardware al 100% uitgesloten?
4. Heb je al een safe mode boot gedaan?
5. Is er iets in je UEFI of BIOS verandert? (gezien je van win7 komt zal het wel Bios zijn)

Windows doet niet aan spontane zelfvernietiging, en op het moment zonder informatie is het nogal in het duister tasten.
1 win10 64bit game systeempje
2 niet geprobeerd lijkt mij egt weer een win10 gevalletje
3 nergens aangezeten heeft 3-4 dagen prima gedraaid (kabels wel langs gelopen)
4 zelfde resultaat win10 lijkt me corrupt.
5 vrij kale BIOS zou niet weten waar ik aan moet zitten

[ Voor 30% gewijzigd door Puddi Puddin op 14-09-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

m.b.v.: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

een USB stickje maken en je PC opnieuw installeren.
als het vraagt om de code, telkens overslaan of later klikken.
Na installatie moet ie geactiveerd zijn zonder een sleutel hoeven in te toetsen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
nIghtorius schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:35:
m.b.v.: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

een USB stickje maken en je PC opnieuw installeren.
als het vraagt om de code, telkens overslaan of later klikken.
Na installatie moet ie geactiveerd zijn zonder een sleutel hoeven in te toetsen.
Kan ik dat zo op mm USB slingeren en dan vier de BIOS daar op starten?

EDIT; ga direct dit proberen als ik hem naar een winkel breng doen ze het zelfde en kost ook nog geld (kan Windows niet inkomen). Ik houd jullie op de hoogte!

[ Voor 14% gewijzigd door Puddi Puddin op 14-09-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

yup. zit een optie erbij om een bootbaar usb-stickje te maken.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Oke bedankt jullie horen het wel als het gelukt/mislukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor de zekerheid ook even de interne GPU uitzetten in je UEFI instellingen en ook even GPU precedence of prioriteit of hoe het in jouw UEFI heet op PCIe first zetten. Los daar van kan GOP ook een rol spelen, maar dan zou hij het de eerste dagen al niet gedaan hebben dus dat zal nu niet het geval zijn ;-)

De reden dat hij het eerst deed en daarna niet is waarschijnlijk om dat Windows 10 nu automatisch ook je drivers blijft bijwerken wat soms dit soort dingen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
johnkeates schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:41:
Voor de zekerheid ook even de interne GPU uitzetten in je UEFI instellingen en ook even GPU precedence of prioriteit of hoe het in jouw UEFI heet op PCIe first zetten. Los daar van kan GOP ook een rol spelen, maar dan zou hij het de eerste dagen al niet gedaan hebben dus dat zal nu niet het geval zijn ;-)

De reden dat hij het eerst deed en daarna niet is waarschijnlijk om dat Windows 10 nu automatisch ook je drivers blijft bijwerken wat soms dit soort dingen veroorzaakt.
Nu op mn ouders zijn PC het op een stickje zetten (gaat per 3mbps usb poort duurt ff) ik ga strax direct kijken of er functies zijn om dat uit te zetten. Want nu loopt mn Windows zelfmoord pogingen te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Edit Nvm got it.

[ Voor 89% gewijzigd door Puddi Puddin op 14-09-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Het heeft inderdaad gewerkt.. Alleen nu het probleem nu staat er een 32 bits versie op mn pc terwijl ik wel 64bits heb gekozen met die media tool. Dus snel even weer op nieuwe proberen bedankt in iedergeval!
Pagina: 1