Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD wordt niet herkent na nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

• PeterRentBeter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 11:16
Hallo.

Had van de week een ongelukkig moment tijdens een kortsluitinkje in mn kamer; m'n pc kon daarna niet meer aan. Al m'n ander apparatuur bleef het wel goed doen dus ben op het googlepad gegaan. Dat vertelde mij dat mijn voeding zeer waarschijnlijk was overleden.

Vandaag ik heb een nieuwe voeding gekocht, aangesloten en waarempel, m'n pc ging weer aan. Echter kreeg ik bij opstarten de melding "reboot and select proper boot device". Ik ben bios ingegaan en zag dat er geen HD werd herkend. (Ik heb een SSD en een 'normale' HD.) Computer aangedaan met open behuizing en merkte dat beide HD's idd niet aan gingen. (Geen draaiend geluid en voelde verder ook geen teken van leven)

Zo ver ik het kan zien, lijken de kabels in orde. Youtube vaak genoeg geraadpleegd om er zeker van te zijn dat alles op de juiste manier verbonden is.
Er hangt nog 1 losse koppeling wat mij verwart. Het is zo'n 6 koppig pin ding (geen idee hoe dat heet). Als m'n geheugen me niet bedriegt, hing die ook al niks te doen bij mn andere voeding. Als ik het echter direct aansluit op m'n voeding (enige plek waar het zou kunnen gaan, je weet maar nooit), gaat m'n pc niet meer aan.

Ik ben radeloos ondertussen. Graag hulp.

(Excuses als ik in een verkeerd forum zit.)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

6 pins aansluiten op je voeding ? dat doe je altijd andersom, je kunt een 6 pins pci-e aansluiting ongebruikt hebben aan de kant van je voeding.
Hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon pech en heeft de kortsluiting ook je hdd's meegenomen. Kan ook zijn dat je mobo toch beschadigd is.

HDD's in een andere pc testen.

[ Voor 14% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-09-2015 15:19 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik mis de specificaties van de PC met oude en nieuwe voeding en foto's van hoe je het hebt aangesloten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PeterRentBeter
edit: niet meer nodig

[ Voor 107% gewijzigd door PeterRentBeter op 14-09-2015 22:17 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
wtf. je harde schijf hangt op z'n kop :x

• PeterRentBeter
Probleem opgelost! Het was een kwestie van nieuw kabeltje gebruiken :)

1 klein ergernisje: m'n pc lijkt nu iets trager dan dat ie was. Ligt dit aan m'n nieuwe voeding? Is dat te verwerken zonder weer een nieuwe voeding te kopen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat is niet de voeding, maar je hebt de specificaties nog steeds niet genoemd, dus echt antwoorden geven kunnen we ook niet echt.

AMD Nieuwsdiscussie

• PeterRentBeter
Had de foto's weggeedit aangezien die niet meer nodig waren. Daar stond mn systeem ook bij. Excuses, bij deze:

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Asus Vintage V7-P7H55E
Intel Core i7 860
MSI R5770-PM2D1G
met 4g geheugen en de nieuwe voeding 'Corsair CX600M'.

Traagheid wellicht te verklaren met de nieuwe error die ik zojuist heb gekregen: 'CPU over voltage error'.
M'n pc valt uit het niets uit, herstart en geeft die error. 'Press f1 to continue' en repeat.

edit: De CPU voltage error lijkt weg te zijn nadat ik in bios restore default settings heb aangeklikt. Het moet nog blijken of het het volhoudt, maar het lijkt stabiel te zijn atm. Echter is m'n pc nog steeds aanzienlijk veel trager dan voorheen. Hoor het graag :X

[ Voor 21% gewijzigd door PeterRentBeter op 15-09-2015 00:35 ]

• PeterRentBeter
Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2gt7o7p.jpg

Mocht het iets waard zijn; Zowel Windows Update als Windows Herstelpunt werken beide niet meer. Beide geprobeerd aangezien ze soms vreemde problemen oplossen. Maar Windows Update downloadt niks meer en het Herstelpunt krijgt een nietszeggende error.

En niet totaal onverwacht: de CPU over voltage error is terug.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterRentBeter op 15-09-2015 13:30 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57

auto660

1991 240 GL Brick

Je processor wordt veel te heet, ik zou je pc niet meer gebruiken totdat dit is opgelost omdat deze temperaturen gewoon killing zijn voor je processor. Zit je processorkoeler wel goed gemonteerd?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Lijkt me inderdaad dat je CPU koeler niet meer (goed) vast zit.

Overigens,
een defecte voeding kan onderdelen slopen. Bij mij heeft deze ook al eens 2x 1tb spinepoints (103SJ en 103 iets anders) mee zijn graf in genomen. Ik heb hier toen de printplaten van moeten vervangen.

[ Voor 63% gewijzigd door spNk op 15-09-2015 13:35 ]

• PeterRentBeter
Even gekeken en idd, de koeler zat niet goed vast. Niet aangeraakt in mijn HD avontuurtje. Maar goed, het zit weer vast. Echter heeft dat weinig tot geen invloed gehad op de temperatuur.
Hij is nog wel redelijk stoffig dus ik ga op pad voor wat perslucht. Waar kan ik nog meer op letten?

• -The_Mask-
  • Niet online
Naast dat de CPU natuurlijk veel te warm wordt waardoor de CPU onderklokt en minder presteert. Zal je Windows installatie ook wel zo vervuilt zijn waardoor die niet meer soepel werkt. Dat verklaart direct ook waarom Windows Update en Herstel niet meer werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

• PeterRentBeter
Flink wat stof verwijderd, nieuw koelpasta aangebracht en pc runt weer een stuk beter! Nadert oude snelheden. Alleen zijn m'n temperaturen nog lang niet genoeg gedaald. het schommelt nu van rond de 70 graden (licht gebruik) tot en met uitschieters naar 90 graden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat schiet zo omhoog want de GPU kan prima tegen de 90c aanlopen, je CPU zou echter onder load hooguit 70c mogen worden.. Heb je de oude pasta netjes verwijderd met bijv alcohol of aceton en niet meer als een erwt aan koelpasta aangebracht zonder het uit te smeren?

Edit: En ben je niet toevallig vergeten de fan weer aan te sluiten? (En draait die überhaupt indien deze wel is aangesloten?)

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2015 15:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PeterRentBeter
Ja, de fan zit nu goed. Zeker weten dit keer :)
Wat de pasta betreft: ik heb een minimale hoeveelheid gebruikt. Wel uitgesmeerd aangezien mn gegooglede FAQ me vertelde dat dat zo moest.

In de korte tijd van m'n vorige post en nu, zonder wat veranderd te hebben, zijn de temperaturen opeens gedaald naar dit:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/1zx6c8.jpg

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Uitsmeren is niet aan te raden, maar het verschil tussen handmatig uitspreiden en het uit laten spreiden door druk levert over het algemeen niet zulke temperatuursverschillen op dus dat zal het probleem ook niet zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1