Graag zou ik wat advies krijgen over de keuzes die ik voor mezelf heb gemaakt voor een upgrade naar een nieuw system.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het standaard internetten wil ik de PC gaan gebruiken om nieuwe spellen vloeiend, minimaal op High te kunnen spelen. (Ik speel op 1 van mijn 2 monitoren met resolutie 1600x1200) Daarnaast wil ik op de nieuwe PC virtual reality demo's vloeiend kunnen afspelen om mijn Oculus Rift DK2 en begin volgend jaar op een commerciële VR headset. Daarnaast doe ik af en toe nog aan foto en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade heb ik een bedrag tussen de 800 en 900 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen zou ik graag meenemen naar het nieuwe systeem:
Kast heb ik zelf ook nog (custom build) evenals alle benodigde randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zat ik aan de volgende onderdelen te denken:
Ik kom hiermee op 1.045,54 uit, echter kan ik de GTX980 voor €420 overnemen van een vriend, waardoor ik op ~€925 uit zou komen. Goedkopere optie zou zijn een GTX970 te nemen(vandaar budget rond 800), echter met het oog op Virtual Reality gaming verwacht ik dat deze onvoldoende gaat zijn hiervoor (voor het gamen op 1600x1200 verwacht ik geen problemen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur, behalve dat A-merken mijn voorkeur hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een systeem bouwen op Skylake, puur zodat het wat meer toekomstbestendig is.(Ik weet dat dit niet de beste bang for buck geeft, echter het prijsverschil neem ik voor lief)
Ga je overklokken?
Wellicht de processor, hiervoor zal ik dan nog een aftermarket CPU koeler aanschaffen.
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit een mooi uitgebalanceerde build is, en of jullie nog onderdelen zouden aanpassen? Bijvoorbeeld voor het moederbord zouden alternatieven ook welkom zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het standaard internetten wil ik de PC gaan gebruiken om nieuwe spellen vloeiend, minimaal op High te kunnen spelen. (Ik speel op 1 van mijn 2 monitoren met resolutie 1600x1200) Daarnaast wil ik op de nieuwe PC virtual reality demo's vloeiend kunnen afspelen om mijn Oculus Rift DK2 en begin volgend jaar op een commerciële VR headset. Daarnaast doe ik af en toe nog aan foto en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade heb ik een bedrag tussen de 800 en 900 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen zou ik graag meenemen naar het nieuwe systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Adata HM-650 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 240GB | € 82,50 | € 82,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 217,- | |
Kast heb ik zelf ook nog (custom build) evenals alle benodigde randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zat ik aan de volgende onderdelen te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 258,90 | € 258,90 |
| 1 | Asus Z170M-PLUS | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 553,95 | € 553,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 111,74 | € 111,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.045,54 | |
Ik kom hiermee op 1.045,54 uit, echter kan ik de GTX980 voor €420 overnemen van een vriend, waardoor ik op ~€925 uit zou komen. Goedkopere optie zou zijn een GTX970 te nemen(vandaar budget rond 800), echter met het oog op Virtual Reality gaming verwacht ik dat deze onvoldoende gaat zijn hiervoor (voor het gamen op 1600x1200 verwacht ik geen problemen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur, behalve dat A-merken mijn voorkeur hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een systeem bouwen op Skylake, puur zodat het wat meer toekomstbestendig is.(Ik weet dat dit niet de beste bang for buck geeft, echter het prijsverschil neem ik voor lief)
Ga je overklokken?
Wellicht de processor, hiervoor zal ik dan nog een aftermarket CPU koeler aanschaffen.
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit een mooi uitgebalanceerde build is, en of jullie nog onderdelen zouden aanpassen? Bijvoorbeeld voor het moederbord zouden alternatieven ook welkom zijn