Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Multimedialaptop oktober 2015

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Multimedialaptop oktober 2015

In de laptop best buy guide van oktober zoeken we een budgetlaptop (max 400€), een mainstreamlaptop (max. 900€) en een multimedialaptop, die 1300 euro mag kosten. In dit topic kunnen we discussieren over de multimedialaptop. Een multimedialaptop moet eigenlijk geschikt zijn voor alle taken, waarbij er ook wat zwaardere software soepel moet draaien en er enigszins op gegamed moet kunnen worden. Uiteraard is een goed scherm voor de multimediaconsumptie belangriijk en is een grote harde schijf voor het opslaan van dergelijke bestanden ook van belang.

De laptop waarop de uiteindelijke keus komt te vallen willen we voor de LBBG ook zelf testen, suggesties aandragen kan dan ook tot 21 september, 08:00 :)
Kandidaten
Voor net geen 1300 euro verkoopt Dell de duurste versie van de Inspiron 15 7000-reeks, met een 4k-scherm, 16GB ram, een 256GB ssd en een Radeon R7 M270-videokaart. Tof spul dus, al is de i7-5500U-processor misschien aan de krappe kant. De accuduur bedraagt dan wel weer 8 uur volgens Dell, al is dat voor een multimedialaptop niet echt van groot belang. (http://www.dell.com/nl/p/...-7548-laptop/pd?ref=PD_OC)

De pricewatch: MSI Gaming Series GP72 2QE-015NL (Leopard Pro) heeft een 17,3"-scherm en is daarmee een slagje groter dan de Dell. De laptop is gericht op gamers, maarheeft nog een redelijke beschaafd uiterlijk en zou daardoor ook nog in de woonkamer passen. De hardware lekker vlot, met een i7-5700HQ, 8GB ram, een 128GB ssd én een 1TB hdd, fhd-scherm en een GTX 950M-videokaart.

Met de pricewatch: HP Envy 15-AE046ND gaat HP een beetje op dezelfde toer als de bovenstaande Dell. Toffe hardware, maar wel een ulv-processor. De i7-5500U wordt gecombineerd met 12GB geheugen, 256GB ssd + 1TB hdd en een GTX 950M. Het full hd-scherm heeft een matte afwerking.

ULV of quadcore is dus een beetje de vraag, de Dell is interessant vanwege het 4k-scherm, maar de MSI heeft meer power. Aan jullie de keuze tussen deze drie, of natuurlijk iets anders!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Nog net binnen het budget is de pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL misschien interessant. Met een GTX 960M aan boord is deze net iets sneller als de genoemde MSI, maar wel een stapje kleiner (persoonlijke voorkeur). Sneller dan een 960M kun je bij de bekende merken waarschijnlijk ook niet vinden.

Een 4k-scherm is wel heel persoonlijk vind ik. Ik zie er bijvoorbeeld niks in om dit op op 15"-laptop te plaatsen; 1080p is dan nog steeds ruim voldoende. Gamen op 4k lukt sowieso niet, dus dan doe je het alleen voor de eventuele gebruikservaring en het bekijken van 4k-beeldmateriaal. Verder vind ik die Dell ook niet heel spannend. Met zijn U-processor heb je veel minder cpu t.o.v. een HQ-processor en die M270 is toch een stukje trager als een GTX 960M. De keuze tussen de Dell en de MSI zou voor mij in ieder geval een no-brainer zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door JoepD op 14-09-2015 16:18 ]

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
Is het ook de bedoeling dat de multi-media laptop mee genomen kan worden op reis of dagelijks pendelen?
Indien ja, dan zou ik persoonlijk toch niet voor een 17" laptop kiezen, maar max. een 15".

Verwijderd

Iemand ervaring met de HP die hij/zij wilt delen? Ik kan hem met 10% studentenkorting kopen. Op de processor na ziet alles er vrij goed uit.

• htcfreak
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik ben het eens met JoepD, Ik zou de pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL verkiezen boven alle drie in de TS genoemde laptops.
Simpelweg omdat het een krachtiger systeem is.

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
Ik zal er zelfs nog bij zeggen. Ik gebruik mijn laptop voor multimedia, en ik heb de GE62 2QC-232NL nog vandaag in ontvangst genomen. Dus ook voor mij valt duidelijk de keuze daarop.
Heb je een specifieke vraag over die systeem, ben ik dus prima in staat om daar een antwoord op te geven.

Bij de GE72 is die 950M gewoon een stuk langzamer, en voor multimedia op een laptop is deze GE62 gewoon handiger. De extra 2inchs scherm zijn dan minder belangrijk. Moet zeggen wil ik een groter scherm dan pak ik mijn desktop erbij, maar dat is een ander verhaal.

edit: Om het te testen moet ik helaas melden dat ik 16gb RAM ipv 8gb heb dus het zou niet precies overeenkomen.

edit#2: Omdat het voor een BBG is, heb ik ook even naar beschikbaarheid gekeken, en het staat maar 4 keer in de pricewatch. Wel elders te krijgen, maar het gaat om de pricewatch, en daar is het meestal wel fijn voor een BBG als het er 6 of meer keer in staat. misschien een reden om het niet als de BBG keuze te hebben. Maar wel de beste laptop voor het doel waar we het hier over hebben. En persoonlijke voorkeur ik vind hem erg mooi.

[ Voor 33% gewijzigd door Ghostier op 15-09-2015 19:57 ]

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 09:19
@Ghostier, op enkele foto's staat de GE62 2QC-232NL met full colour toetsenbordverlichting maar meestal met alleen witte verlichting. Kun jij hier iets over roepen? Zit namelijk ook te kijken naar dat model om aan te schaffen :-)

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
Hi Partyman,

In eerste instantie meld ik even dat zoiets op te zoeken is op internet.
Een goeie voorbeeld is deze filmpje(deze is niet van mij):
https://www.youtube.com/watch?v=gVnNQp-JXRU
Wat ik wel kan melden. Het systeem wordt geleverd met witte verlichting. De standaarddriver voor deze computer van steelseries is de steelseries engine 3. (gewoon te googlen)
Normaal als je een computer in ontvangst neem installeer en update je de drivers. Als je die SSE3 driver installeert, dan krijg je dit logotje rechtsonderin je scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/68cx8Ef.jpg

Klik daarop en je kunt je toetsenbord verlichting aanpassen naar wens.

edit: image resized

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostier op 17-09-2015 21:24 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Okee, de overweldigende voorkeur voor de GE62 lijkt me duidelijk :+, ik ga MSI om een reviewsample vragen!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Pagina: 1