Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-04 16:20
Hoi medetweakers,

Ik heb sinds kort een Dell Latitude E6230 (Ci7 3540M, 12,5"). Er staat nu een schone installatie van Win7 op. Alles werkt prima behalve de internetconnectie.
Via mijn vaste pc heb ik een hele rits drivers gedownload via de Dell website. Ik ben er zeker van dat dit de goede zijn, maar het mag niet baten. De draadloze verbinding wil niet werken, en het 'netwerklampje' onder het scherm blijft uit. Het schuifje aan de zijkant waar ook een antenne bijstaat heb ik al verschillende keren aan en uit gezet.

Zou iemand me uit de brand kunnen helpen? Elders op internet is er weinig méér over te vinden helaas.

Alvast heel erg bedankt.

-BAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat doet een kabel erin prikken? Dat is toch wel een van de meest basis dingen die je test. Wat zie je in Apparaatbeheer? Staat in het BIOS wel ingeschakeld dat je de radio wijzigt met die schakelaar en staat de wifi radio ook aan? Wekte het wifi voor de nieuwe installatie wel?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
De kabel had ik nog niet voorhanden (zit op kamers). Heb zojuist een kabel erin geplugd bij de ICT dienst van de hogeschool, en toen werkte internet prima.
In het bios is WLAN gewoon ingeschakeld.
In Apparaatbeheer vind ik alleen de driver voor de ethernetpoort.
Als ik de correcte driver voor Wifi wil installeren geeft hij een foutmelding dat het OS niet goed is, terwijl de installatie voor het correcte OS is gedownload (Win7).
Ik zal nog eens grondig door het BIOS kijken voor die schakelaar. Vóór de installatie werkte het Wifi wel.

In elk geval al bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe weet je zo zeker dat je de juiste drivers hebt voor wifi? Dell staat er namelijk om bekend om in één type meerdere merken en types wifi kaarten te gebruiken. Als je denkt een Dell Wireless (wat eigenlijk gewoon Broadcom is) te hebben, maar eigenlijk een Intel (of andersom), dan gaat het niet werken natuurlijk. Je kan bij de Intel website onder Support > Drivers een scan laten uitvoeren voor de nieuwste drivers van hardware die ze ondersteunen. Je ziet dan ook redelijk snel welke je voor wifi moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Ik heb op de Dell servicewebsite het type laptop ingegeven en vervolgens kun je daar alle 'juiste' drivers downloaden. Blijkbaar zit er dus ergens een fout in... Heb alle netwerkdrivers van de Dell site geprobeerd, allemaal zonder resultaat.

Ik zal eens op de Intel website kijken als ik morgen weer aan de kabel hang. Bedankt voor de tip.

EDIT: Ik heb de juiste drivers kunnen vinden. Ik ga ze nu overzetten + uitproberen.

[ Voor 61% gewijzigd door SavageSam op 14-09-2015 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgende keer als je weer eens een Dell laptop hebt, neem dan de Asset Tag ipv type nummer. Dan heb je tenminste de juiste configuratie voor je en geen 'algemeen' iets wat vaak niet klopt. Daarnaast kan je dan zelf bij de configuratie je hardware inzien en bij de fabrikant van die betreffende hardware de drivers downloaden. Op websites zoals Dell vind je lang niet altijd de laatste versie.

Ik heb 1x gehad dat Windows 7 crashte als je met wifi was verbonden en een flash video (zoals Youtube) afspeelde. Deed je 't met een kabel, dan was er geen probleem. Driver update bij Dell was er niet, want de versie op de site was de versie die was geïnstalleerd. Op de Intel website stond wel een nieuwere versie, die installeren loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Bedankt voor de hulp. De laptop had ik gekregen, zonder enige CD's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat maakt niet uit, de tag staat onderop de laptop en kan je tevens in het BIOS vinden of met tools als siw of sisoftsandra uitlezen. De detectietool op de Dell website kan dat ook voor je doen en staat zelfs als eerste keus bij de support pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SavageSam schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:55:
Bedankt voor de hulp. De laptop had ik gekregen, zonder enige CD's en dergelijke.
Dan zou het goed kunnen dat de vorige eigenaar andere hardware erin gezet heeft dan wat Dell er origineel in stopte :o

Oplossing is eenvoudig: openschroeven en kijken wat voor WNIC erin zit, dan specifiek daarvoor drivers zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Of het tooltje downloaden wat Dell beschikbaar stelt voor het up-to-date houden van je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
dion_b schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:29:
[...]

Dan zou het goed kunnen dat de vorige eigenaar andere hardware erin gezet heeft dan wat Dell er origineel in stopte :o

Oplossing is eenvoudig: openschroeven en kijken wat voor WNIC erin zit, dan specifiek daarvoor drivers zoeken.
De vorige eigenaar was zelfs familie, en er is verder niets aan 'geknutseld' :)

Ik hang 'm straks op de hogeschool aan de kabel, en dan probeer ik alles even uit. Oa. het Intel webtooltje, en dan ook de Dell tool.

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dion_b schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:29:
[...]

Dat is niet persé het geval. De vorige eigenaar kan ze ook gewoon weggegooid hebben, want ze staan toch op de website.
Pak er dan ook gelijk een vergrootglas bij, de tekst is soms zo klein, dat het niet normaal te lezen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hero of Time schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:25:
[...]

Dat is niet persé het geval. De vorige eigenaar kan ze ook gewoon weggegooid hebben, want ze staan toch op de website.
Ik zeg ook niet dat het per se het geval is, maar zou goed kunnen verklaren waarom de drivers die Dell aanraadt niet werken.
[...]

Pak er dan ook gelijk een vergrootglas bij, de tekst is soms zo klein, dat het niet normaal te lezen is. :P
Het alternatief is allerlei gare tooltjes die je moet installeren op je PC als je Windows draait (lspci zou een stuk eleganter zijn natuurlijk), en bottom line blijf je altijd met de vraag of wat die tooltjes opleveren daadwerkelijk klopt. Als je gewoon kijkt naar het onderdeel zelf en dat identificeert weet je het zeker. Mocht blijken dat het wel degelijk het originele onderdeel is, dan weet je ook gelijk dat het ofwel niet goed vastzit danwel stuk is. In zo'n situatie zou een tooltje ook niets vertellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vage tooltjes? Gewoon het PCI ID uit apparaatbeheer en die in Google dumpen. Een van de eerste paar hits levert wel de juiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Nou, ik heb de laptop via kabel naar Win10 ge-upgrade, en het probleem is verholpen. WiFi werkt perfect.

Bedankt voor jullie hulp en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

SavageSam schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:52:
Nou, ik heb de laptop via kabel naar Win10 ge-upgrade, en het probleem is verholpen. WiFi werkt perfect.

Bedankt voor jullie hulp en tips!
En, meteen de juiste drivers veilig gesteld voor een volgende herinstallatie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Vreemd genoeg heb ik geen enkele driver nodig gehad.. Na de update werkte hij ineens.
Dus.. Ik stel verder geen vragen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar je weet nu wel welk type wifi kaart erin zit. Welke is dat en welke driver had je nou telkens proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
Een Intel Centrino oid. Dat was ook de driver die constant de foutmelding gaf.
Pagina: 1