Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Mainstreamlaptop oktober 2015

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Mainstreamlaptop oktober 2015

Voor de laptop best buy guide van oktober zoeken we een mainstreamlaptop, die maximaal negenhonderd euro mag kosten (al mag minder natuurlijk ook). Voor negenhonderd euro verwachten we dat de laptop geschikt is voor de meeste taken, met uitzondering van games (al is een losse videokaart natuurlijk mooi meegenomen).

De specs van een mainstreamlaptop moeten er ongeveer zo uitzien:
- Stevige behuizing
- Full hd-scherm 15 of 17" (en liefst een ips-paneel)
- Ssd
- Snelle cpu en eventueel een snelle videokaart

De laptop waarop de uiteindelijke keus komt te vallen willen we voor de LBBG ook zelf testen, suggesties aandragen kan dan ook tot 21 september, 08:00 :)
Kandidaten
De pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18U heeft een full hd ips-scherm, Core i5-5200U, 8GB ram, een 256GB ssd en een GF930M-videokaart. Best prima specs dus voor een laptop van 800 eu. Ergens in juli 2014 hebben we een keer een ander model Toshiba L50 gereviewd en toen bleken de specs wel in orde te zijn, maar ten koste te gaan van de bouwkwaliteit (reviews: Toshiba L50-B: laptop met een duidelijk accent). We zijn ruim ene jaar verder en deze L50 is een totaal andere uitvoering, dus die behuizing zou ook wel eens beter in elkaar kunnen zitten, maar ik heb nog geen reviews van die nieuwe versie kunnen vinden.

Of natuurlijk de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E550 20DF0093MH, die we in de LBBG van april (reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2015) nog verkozen werd. Deze uitvoering kost echter tweehonderd euro meer en heeft een i5-5200U, 4GB ram en een 192GB ssd. Het fhd-scherm is helaas tn, maar toetsenbord en touchpad werken wel erg fijn en voor de liefhebbers is er zelfs een dvd-writer aanwezig.

Niet goed terug te vinden in de Pricewatch, maar wel gewoon te koop is de Dell Inspiron 15 5000-reeks. Voor 750eu heb je de uitvoering met wederom een Ci5-5200U, 8GB ram fhd-scherm, GeForce 920 en 1TB harde schijf. Geen ssd dus, maar (volgens Dell) wel een accuduur van zeven uur (http://www.dell.com/nl/p/...-5558-laptop/pd?ref=PD_OC).

Alternatief met meer power: de pricewatch: Asus N551JQ-CN020H. Voorzien van een quadcore i7, 8GB ram en een 1TB harde schijf. Mat full hd ips-scherm, dus goed beeld en een GT845M-videokaart voor eenvoudig gamen.

Er is dus best wat keuze, waarbij er steeds meer fabrikanten kiezen voor een ulv-cpu, terwijl Asus met de N551JQ voor wat meer power (en gewicht) kiest en ook iets meer kost. Ben benieuwd wat jullie voorkeur heeft!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 04:12
Wat misschien ook meegenomen kan worden is het gewicht: de Toshiba weegt slechts 1,95kg, terwijl de Dell en Lenovo rond de 2,3kg en de Asus zelfs 2,7kg wegen.
Edit: staat zo te zien ook al iets over genoemd in de startpost

[ Voor 17% gewijzigd door Pepper92 op 14-09-2015 14:20 ]

• kcrobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 18:46
De Toshiba klinkt wel heel aantrekkelijk maar in de sectie 'alternatieven' heb ik een nagenoeg gelijke laptop voor 100 euro minder gevonden.

De pricewatch: Acer Aspire V3-572G-57CV

De SSD heeft enkel minder opslag en en de Acer heeft de GF GT840M vs de Toshiba's GT930M. Maar ik weet niet of de videokaarten in prestatie veel van elkaar verschillen

Edit:

Een vraagje. Hoe groot is het verschil (ongeveer) tussen de twee bovenstaande videokaarten en een Intel HD Graphics zoveel je bij laptops ook tegenkomt?

[ Voor 15% gewijzigd door kcrobin op 15-09-2015 01:30 ]

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Volgens notebookcheck zijn de 930M en 840M hetzelfde (http://www.notebookcheck....eForce-930M.139035.0.html) en volgens Nvidia is die 840M wel vijf keer zo snel als een HD4400 (http://www.geforce.com/ha...force-840m/specifications), al zal dat behoorlijk van het scenario afhangen. Je kunt afgaan op de benchmarks van notebookcheck en daaruit blijkt dat je de meeste games op 1366x768 moet kunnen spelen, wat je met een HD4400 niet hoeft te proberen.

• kcrobin
Bedankt voor je antwoord! Nu kan ik het de volgende keer zelf met die sites opzoeken

Zo te zien is een HD graphics dus eigenlijk bar slecht. Ik twijfel nu want de Toshiba heeft een IPS scherm en Acer een TN paneel (na wat googlen).

Als het een verschil van 100 euro waard is (goedkoper) is misschien de Acer wel een kandidaat voor de Best Buy?

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik vind een tn-paneel persoonlijk wel echt een dealbreaker, bovendien mag de mainstreamlaptop 900 euro kosten en is deze acer met 700eu meer een soort van 'basislaptop+', dus ik zou eerder voor een duurdere laptop met ips-scherm gaan.

• kcrobin
Ja ik begrijp je en thanks voor de input.

Als ik even verder kijk is het lastig om een keuze te maken.

De pricewatch: Asus N551JQ-CN020H. is een mooie laptop van 900 euro, dus ruim duurder maar bezit geen SSD, wel een snellere processor.

De geen SSD telt ook voor de Dell, al is die met 750 nagenoeg hetzelfde geprijsd en heeft deze wél een IPS scherm.

Dan wordt het een beetje de vraag of je voorkeur uitgaat naar een SSD of IPS/TN paneel.
Niet een makkelijke keuze denk ik

Vervolgens heeft de Lenovo maar 4GB aan ram en Intel HD graphics.

Zo het rijtje opgesomd lijkt mij persoonlijk dat de eerste genoemde, de Toshiba als beste uit de bus komt voor een prijs van ~800 euro.

Hiervan wordt echter afwachten of de bouwkwaliteit en het touchpad van redelijk kwaliteit zijn

Hoe denken jullie erover?

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:14
kcrobin schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:42:
Dan wordt het een beetje de vraag of je voorkeur uitgaat naar een SSD of IPS/TN paneel.
Niet een makkelijke keuze denk ik
Tussen SSD en IPS kiezen is heel eenvoudig: kies voor IPS. Een SSD kun je zelf nog ergens vandaan vogelen en inbouwen. Zelf een IPS-scherm in je laptop inbouwen is zelden mogelijk en sowieso bepaald niet eenvoudig omdat een laptop doorgaans finaal gedemonteerd moet worden om het scherm te kunnen vervangen. Ter vergelijking: bij de meeste 15" laptops zit er aan de onderkant een klepje met 1 of 2 schroefjes vast waarachter je een standaard aansluting (SATA, mSATA of M.2) vindt waar je vrij eenvoudig een SSD in kunt steken.

Ik vrees dat deze LBBG precies in de verkeerde maand gaat vallen. Als het een beetje meezit komen straks in oktober nieuwe modellen op de markt met Skylake-processors (er zijn er al een paar te pre-orderen) en worden de modellen die nu aangeboden worden uitverkocht en vervangen door nieuwe. In de afgelopen anderhalve maand zijn complete series laptops met Haswell-U processors vervangen door modellen met Broadwell-U en ik verwacht dat straks de meeste modellen met Haswell-H (en mogelijk ook Broadwell-U) processors EOL worden verklaard en vervangen worden door nieuwe modellen met Skylake-processors. Voor modellen die nu al beperkt leverbaar zijn verwacht ik niet dat ze het eind van oktober gaan halen, dus het lijkt me wel belangrijk om hier rekening mee te houden. Immers komt de volgende LBBG pas op 1 december.

• Jerrythafast
Net zoals bij de vorige LBBG's ben ik nog steeds in de markt voor een 15" laptop met FHD IPS scherm voor maximaal 900 euro - precies de mainstreamlaptop dus. Die moet uiteindelijk mijn huidige 5,5 jaar oude laptop gaan vervangen wanneer die de geest geeft. Ik ben er voor de gelegenheid weer 's ingedoken.

Ik heb mijn lijst van 15" FHD IPS laptops wederom een update gegeven en 'm vooral eens opgeschoond want er zijn veel laptops van mijn lijstje EOL gegaan. En er zijn er nog niet zo veel voor in de plaats gekomen... Na weglaten van de laptops met 4 GB of minder geheugen en Bay Trail of Core M processors is er een lijstje van nog maar 12 11 laptops (Excelsheet) over (hierna te noemen de 'longlist'; in mei waren dat er nog dubbel zo veel). Alle overgebleven laptops hebben 8 GB geheugen; de modellen met meer geheugen zijn verdwenen.

Er zijn vier groepjes te vormen: Asus N551Jx, Toshiba Satellite L50-C-18x, Toshiba Satellite S50-B-15x en nog wat los grut. Ik kies in elke groep een 'groepswinnaar'.

pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
Alle Asus N551Jx modellen op de longlist hebben een krachtige quadcore Haswell Core i7-processor. Dat is een krachtpatser die niet zo zuinig is als de dualcore U-modellen die in andere laptops te vinden zijn. De N551JQ-CN020H heeft een opvallende eigenschap: een Intel RealSense 3D-camera waar je je als het goed is zonder gebruik van handen of voeten mee moet kunnen inloggen op Windows 10. Als dat je niks interesseert kun je de RealSense 3D camera en 250 GB van je hardeschijfrumte inwisselen voor een wat hoger geklokte CPU en GPU met de pricewatch: Asus N551JB-CN021H die evenveel kost.

pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18Z
De Toshiba Satellite L50-C-18x-groep heeft in het 18Z-model een duidelijke winnaar. Maar liefst 140 euro onder budget heb je een vlotte doch zuinige Core i7-5500U en GT 930M videokaart, maar daarmee kun je geen intensieve games draaien. Die 140 euro die je overhoudt zou je in een SSD kunnen steken om de 1TB harddisk te vervangen door iets snellers. (Of wellicht kun je er een SSD naast plaatsen?) De laptop is vermoedelijk zo goedkoop omdat er op de bouwkwaliteit van de L50-serie van Toshiba fors wordt bezuinigd.

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15F
De Toshiba Satellite S50-B-15x-groep bestaat uit slechts twee modellen. De 15F is op het moment van schrijven alleen bij de Bobshop te verkrijgen voor onder de 900 euro. Als de andere webshops op deze agressieve prijszetting reageren kan het een redelijk goed te adviseren model worden met 256 GB SSD en Core i7-5500U-processor voor ongeveer 880 euro. De R7 M60 GPU is niet bijzonder krachtig. Mocht de prijs van deze laptop weer opveren, dan is de pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-150 een prima alternatief met een 1TB harddisk in plaats van de SSD.

pricewatch: Medion Akoya S6413T (30017702)
Net zoals in mei valt in de restgroep eigenlijk alleen deze Medion op:
Jerrythafast schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:26:
Het is een convertible in de vorm zoals ik ze het liefst zie: een afneembaar scherm met ingebouwde standaard. Er zit een flinke accu in het toetsenbord dat wanneer het is losgekoppeld nog via Bluetooth met de tablet kan blijven communiceren, en de tablet is het thuis van een Core i5-4210U en 8GB RAM. Er zitten een 128 GB SSD en een 1 TB HDD in het apparaat, naar ik aanneem beide in de tablet. Meenemen is wat minder prettig, want hij is heel erg zwaar: 1,5 kg voor alleen de tablet en nog eens 1,8 kg extra als je het toetsenbord ook meeneemt. Desalniettemin ben ik zéér nieuwsgierig naar een (video)review van deze O-) O-) O-)
EDIT: aaaand it's gone.

Zonder al te veel moeite zou ik de pricewatch: Asus N551JQ-CN020H nu uitroepen als beste koop in deze categorie. Maar mijn eigenlijke advies is om op je geld te blijven zitten totdat er meer nieuwe modellen uitkomen :9 Wordt wel een korte LBBG dan deze keer :>

Just my two cents O-)
Jerry

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Kan weinig toevoegen aan de modellen die al aan de orde zijn gekomen. Zelf zou ik de i7 Asus maar laten liggen. Misschien als dit een multimedia machine zou zijn geweest, maar we kijken hier naar mainstream. SSD is altijd in te bouwen, dat is waar, maar een hard disk levert zoveel in op performance dat de keuze voor een SSD relevanter is dan die voor een i7 ipv. een i5.

Ook nu lijkt Toshiba (pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18U) mij positief te verbazen. Heb een review gevonden van de nieuwe Satellite L-50C serie (laptopmedia). Ken de site niet zo, maar de review oogt compleet en zorgvuldig. naar hun idee is de behuizing niet geheel stijf (cover) maar display is goed ondersteund. De scharnieren zouden spot on zijn. Verder glanzende kunststof all over, maar wel een dunne behuizing voor zijn klasse. Wel van belang, een glanzend scherm. Kan nog wel voor een mainstream laptop. Maar het moet je ding zijn.

De dunne behuizing heeft nog wel een consequentie voor de accu capaciteit: 45 Wh accu is niet heel veel voor een HD IPS scherm, maarrrrr, dat is nog altijd meer dan dat voor de Asus modellen. Maar verder is het scherm goed (calibratie zou het nog beter maken). De review gebruikte een engineering sample van de laptop, en de processor was een i7, die ook vaak wat heter is. De warmte huishouding was in dit apparaat niet op orde, de processor throttlede nogal. Mogelijk is dit issue in productie exemplaren opgelost. De GPU bleef wel mooi koel tijdens haar stresstest. ook het toetsenbord en touchpad van deze laptop zijn meer dan oké. Misschien een kleine travel voor de toetsen, maar weel een stevig oppervlak en grote toetsen. Je moet wel houden van glas, auspuf warmte bij je rechterhand en de meeste aansluitingen rechts.

De Asus modellen (pricewatch: Asus A555LB-DM348H en pricewatch: Asus F555LJ-DM849T) hebben een accu van slechts 37 Wh, zijn nota bene nog zwaarder ook (~2.3 kg tegenover 1.95 kg voor de Toshiba). Groot voordeel (voor mij) zijn wel hun matte schermen. De Toshiba biedt 5 GHz wireless ondersteuning terwijl de Asus modellen dit niet doen.

met de mening over TN panelen is het beter Lenovo even te laten liggen. Zelf heb ik niet zo'n probleem met TN, zolang de display maar mat is. Wel mogen we langzamerhand een evolutie in displays verwachten. Mainstream laptops moeten overal te gebruiken zijn (zou ik als primair criterium hanteren) en dan heeft IPS een voordeel. Voor gaming (alle opties hebben redelijke game kaarten) zou TN juist weer goed zijn, maar is niet het primaire criterium voor een mainstream laptop naar mijn idee. Gamers kunnen beter bij de Multimedialaptop kijken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Jerrythafast
teacup schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:53:
De dunne behuizing heeft nog wel een consequentie voor de accu capaciteit: 45 Wh accu is niet heel veel voor een HD IPS scherm, maarrrrr, dat is nog altijd meer dan dat voor de Asus modellen
De door mij hierboven geadviseerde pricewatch: Asus N551JQ-CN020H heeft een 56 Wh accu ;) Zit alleen dan weer geen SSD bij (en een SSD erbij kopen gaat binnen budget ook niet meer passen :+).
teacup schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:53:
De Asus modellen (pricewatch: Asus A555LB-DM348H en pricewatch: Asus F555LJ-DM849T) hebben een accu van slechts 37 Wh, zijn nota bene nog zwaarder ook (~2.3 kg tegenover 1.95 kg voor de Toshiba). Groot voordeel (voor mij) zijn wel hun matte schermen. De Toshiba biedt 5 GHz wireless ondersteuning terwijl de Asus modellen dit niet doen.
De Asus-modellen die je hier noemt hebben een mat TN paneel. Ik weet niet of dat nou zo'n fantastische vooruitgang is. De Toshiba L50-C-18x hebben tenminste nog IPS-schermen.

Zelf zou ik juist de L50-C-18U niet aanraden daar het goedkoper is om een L50-C-18T + degelijke SSD (van bijvoorbeeld Crucial of Samsung) te kopen. Behalve dat het goedkoper is krijg je er gratis een 1TB harde schijf bij :p Bovendien kun je voor 60 euro meer, nog steeds ruim binnen budget, ook een L50-C-18Z + SSD kopen. Voor die 60 euro krijg je een Core i7-5500U in plaats van de Core i5-5200U. Of dat voor jou die 60 euro waard is is een erg persoonlijke aangelegenheid.

Als de bouwkwaliteit van de L50-C-modellen beter is dan de L50-B's bieden deze wel heel veel laptop voor hun centen!
teacup schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:53:Voor gaming (alle opties hebben redelijke game kaarten) zou TN juist weer goed zijn, maar is niet het primaire criterium voor een mainstream laptop naar mijn idee. Gamers kunnen beter bij de Multimedialaptop kijken.
Hiermee ben ik het eens, behalve op één punt: de mainstreamlaptops hebben naar mijn mening eigenlijk niet écht toereikende videokaarten. Discrete videokaart is wel een fijne plus voor de prestaties maar in deze laptops houdt het toch nog niet echt over. Weet er trouwens iemand een goede vergelijking te vinden tussen de integrated graphics performance van de Broadwell-U processors versus de discrete GPU's die we in deze laptops zien? Ik zou wel 's willen weten hoe groot het gat nu echt is.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Om eerlijk te zijn sprong ik in de conclusie dat beide Asus modellen (pricewatch: Asus A555LB-DM348H en pricewatch: Asus F555LJ-DM849T) ook een IPS scherm zouden hebben. Mijn logica: hoger geconfigureerd in storage, dus IPS... Echter in de Asus logica: lager geconfigureeerd in CPU, dus ook in scherm... In dit licht wordt pricewatch: Asus N551JQ-CN020H inderdaad interressanter. Voor mensen die niet te beroerd zijn om een drive uit te wisselen. Voor veel tweakers geen issue, voor bezoekers van Tweakers misschien wel. Wat dat betreft moeten we het advies ook opgedeeld zien tussen een Tweaker en een niet-tweaker.

Om heel eerlijk te zijn vind ik de pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18T (Tweaker) of de pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18U (niet tweaker) configuraties beter in balans zijn dan de i7 Asus optie. Als de eerder genoemde review als kritisch genoeg beschouwd mag worden is het met de bouwkwaliteit van de behuizing wel in orde. Al lees ik dit liever ook nog in een tweede bron. Een kunststof behuizing hoeft geen groot bezwaar te zijn, als de nadelen deels worden opgevangen met textuur afwerking en de koper gewichtsreductie er voor terug krijgt.

Op de illusie van power in een laptop ben ik heel kritisch. Voor een i7 moet de warmtehuishouding heel goed in orde zijn wil het ding zijn power kunnen afgeven. Kan ze dat niet vind ik dat geld veel beter besteed aan een SSD. Hierbij ook aan de doelstelling van het laptop type denkende, een i7 zie ik niet als mainstream. De L50-C review die we nu hebben stelt op het vlak van warmtehuishouding in ieder geval niet gerust. De Asus slaagt op dit vlak trouwens met glans, in de notebookcheck review van een familielid van de CN020H heeft de CPU totaal geen last van throttling.

Tja, het wordt een genuanceerd verhaal. Voor wie genoeg heeft aan i5, heeft aan de Satellite L50-C laptops een hele goeie deal. Wie belang stelt in power, en niet te beroerd is wat extra tijd en geld in een SSD vervanging te stoppen, kan voor de Asus gaan.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Jerrythafast
De Asus CN020H heeft niet voor niets twee ventilatoren (hoeveel geluid zou dat ding maken?) om z'n quadcore processor en behoorlijke videochip te koelen. Bij de L50-C is het kiezen tussen een i5-xxU en een i7-xxU, beide hebben een TDP van 15W, dus de koeling zou 15W aan warmte moeten kunnen afvoeren. Het zou mij daarom niets verbazen als de i5 evengoed gethrottled wordt.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Oei, dit is een lastige, vooral omdat de N551 en de L50-C allebei veel waar voor hun geld lijken te bieden, maar gewoon op verschillende gebruiksscenario's gericht zijn. Ik ben geneigd om voor de Toshiba te gaan omdat de Asus met z'n quadcore en hogere gewicht toch wat meer een multimedialaptop is, terwijl de Toshiba wat meer mainstream is. Wmb Toshiba dus, en dan met een hele dikke verwijzing naar de N551 voor als je liever voor meer power ten koste van wat mobiliteit wilt gaan.

• Jerrythafast
Ben ook wel benieuwd naar de bouwkwaliteit van de L50-C dus lijkt me goed er zo een op de redactie te laten aanrukken voor een kritische test ;)

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ben ook wel benieuwd naar de bouwkwaliteit van de L50-C dus lijkt me goed er zo een op de redactie te laten aanrukken voor een kritische test
Precies, want we missen nog een tweede review (naast die in mijn eerste post). Ik neem aan dat als je Toshiba verteld dat het apparaat mogelijk in onze BBG gaat komen ze met alle plezier eentje beschikbaar willen stellen. Of ben ik nu naief?

Grappig trouwens dat de Toshiba laptops goed vertegenwoordigd lijken te raken in de huidige BBG. Opmerkelijk, want als ik de BBG's van de afgelopen maanden goed heb afgestruind heeft Toshiba van de BBG al een tijdje geen deel uitgemaakt.

De keuze voor de mainstream laptop heeft zijn controverses. Voor de liefhebber van power is de Asus N551JQ niet te versmaden, vooral ook omdat de i7 echt zijn wieken kan uitslaan in het systeem. Een SSD erin en het plaatje is compleet. Toshiba lijkt echter een heel concurrerend apparaat neer te zetten, als de behuizing gaat kloppen, en beter in balans als configuratie. De behuizing van de C lijkt aan de achterzijde gere-engineerd, maar aan de voorzijde lijkt ze identiek. Layout componenten en aansluitingen lijkt ook gelijk. Over de uitstraling vanhet uiterlijk ga ik trouwens hier geen uitspraken doen ;) .

• kcrobin
Ik heb de Toshiba sinds vandaag binnen

Eerste indruk is (erg) goed. Laptop is snel en heeft een mooi scherm. De behuizing/bouwkwaliteit is ook prima alleen vind ik de scharnieren en kleur overgang van het toetsenbord naar het scherm niet knap (qua looks)

Minpuntje op de bouwkwaliteit: de rand van de laptop is relatief scherp wat in eerst contact niet prettig aanvoelt.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
teacup schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:33:
[...]
Precies, want we missen nog een tweede review (naast die in mijn eerste post). Ik neem aan dat als je Toshiba verteld dat het apparaat mogelijk in onze BBG gaat komen ze met alle plezier eentje beschikbaar willen stellen. Of ben ik nu naief?
Neuh, klopt wel ongeveer. We hebben gewoon goed contact met alle fabrikanten, maar in dit geval is het natuurlijk een wat aparte situatie omdat het best kort dag is voor ons om te testen en een review te schrijven. Ik kon dan ook gewoon een reviewsample van de L50-C krijgen, maar dat was een minder snelle versie met 1366-scherm (ze hebben natuurlijk niet van iedere uitvoering een reviewsample). Voor de bbg hebben ze wat extra moeite voor me gedaan en krijgen we als het goed is morgen een sample van de 18U of 18T (ben even vergeten welke het precies was :X)

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ben benieuwd, als is de opmerking van kcrobin al een beetje indicatief voor de door jou vermoede afwerkingsgraad. Dat moeten we maar afzetten tegen de prijs die voor het apparaat wordt betaald.

• Jerrythafast
PiweD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:36:
Voor de bbg hebben ze wat extra moeite voor me gedaan en krijgen we als het goed is morgen een sample van de 18U of 18T (ben even vergeten welke het precies was :X)
Nice :) Is wel zo mooi om een uitvoering te kunnen testen die ook echt Best Buy zou kúnnen zijn, in plaats van één met zo'n cheap-ass 1366x768-scherm enzovoorts :p

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Net de toshiba binnen (de 18U): eerste indruk is niet bijzonder positief (en stiekem dus al in de lijn der verwachting). Plastic behuizing, die niet erg mooi afgewerkt is en hier en daar een scherp randje heeft en een glanzend scherm (dat wel weer goeie kijkhoeken heeft) en een toetsenbord met weinig travel en een slappe feedback. Ik denk dat deze laptop het dus vooral van de prijs/performance moet hebben en misschien vallen accuduur en beeldkwaliteit ook nog wel positief uit. Nu eerst W10 installeren en dan benchen natuurlijk.

• kcrobin
Ben benieuwd

Klopt inderdaad een plastic behuizing met een scherp randje. Het is mijn eerste laptop dus misschien qua bouw kwaliteit heb ik niet heel veel verwachtingen maar hoe dan ook kan ik er wel redelijk snel op weg tikken.

Ik had ook nú een laptop nodig dus misschien dat het daarom voor mij prima is. Ik ben wel erg benieuwd naar het scherm, dit lijkt me een best redelijk scherm eigenlijk en de SSD + IPS 1080p zijn natuurlijk ook allemaal harstikke ok. Vind de bloatware wel kut overigens

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 21:58
Heeft iemand toevallig ervaringen met de Dell Inspiron 15 5000?
Lees wel niet zo'n goede dingen over het scherm. Lage helderheid is een dingetje.
Plus het feit dat hij maar een 100mbit netwerk aansluiting heeft...

• gberen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-10-2022
En wat vinden jullie van deze: Asus F555LJ-DM849T ? Lijkt ook goede prijs-kwaliteitverhouding. Zit ook dvd speler in. Toch soms ook wel handig.

• kcrobin
Je vindt natuurlijk nooit de perfecte laptop maar bij de laptop die jij noemde ontbreekt bijvoorbeeld een dedicated videokaart en is de accu capiciteit slechts 37Wh

Zal ongetwijfeld geen slecht aankoop zijn en misschien is de bouwkwaliteit zelfs goed, iets wat bij de Toshiba iig niet perfect is maar ik vind het voldoende genoeg om mee te werken

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Het wordt wel een kort advies als het de pricewatch: Asus N551JQ-CN020H wordt. De meeste webshops in de pricewatch hebben er nog een paar op voorraad. Staat bij een aantal al dat het een uitlopend model wordt. Andere n551jq modellen idem.
Denk dat asus binnenkort nieuwe lijn aankondigd met skylakes....
Pagina: 1