Toon posts:

Ghosten en Abit HR-100 controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een leuke case, waarop ik het antwoord nog niet heb gevonden.

Ik heb in mijn pc-tje een KT7-RAID zitten met daarop 2 x IBM 307030 schrijven. Geconfigureerd als RAID 0 (stripe-set). Deze zijn verdeeld in 3 partities, de 1ste is system en primary boot partitie.

Nu is het een tijdje geleden een beetje mis gegaan :'( en heb ik een nieuwe schrijf (10gb udma 66) bijgeplaatst op de normale IDE connector op het mobo. Win2k geinstaleerd enz...

Nu wil ik graag de 10gb partitie "terug" ghosten naar de 1ste partitie van de stripe-set.
Dit gaat ook allemaal goed, totdat ik in moet loggen. Druk op CTRL-ALT-DEL, vul pwd in en druk op ENTER. Krijg vrolijk inlog-scherm weer terug. EEN LOOP DUS !

Opnieuw ghosten werkt niet, upgraden naar SP2 en dan ghosten werkt ook niet !

Wat nu ?

Iemand een idee ?

Laat het mij even weten of er guru's zijn die wat tips hebben.

Thanx in advance,

The-SimS
simon.machielse@cw.com

Verwijderd

Topicstarter
nog eimand een idee ?

The-SimS

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 08:47
Op woensdag 20 juni 2001 10:22 schreef The-SimS het volgende:
nog eimand een idee ?

The-SimS
[mierenneuk]
Nog iemand een idee? Er is dus al iemand die een idee heeft gegeven?
[/mierenneuk]

Nee ik ben geen w2k guru, maar ik denk dat het een verschil is in de raid partitie en die hdd, en zijn dingen verloren gegaan.

if broken it is, fix it you should

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik het goed heb begrepen:

1) w2k zit op 1e IDE0 schijf (bootpartitie)
2) ghost ervan gemaakt
3) ghost op 1e partitie RAID gedumpt
4) w2k start op in een loop

Heb je van deze RAID partitie wel een bootpartitie gemaakt? Heb je die 10GB schijf wel eruitgehaald?

Ik heb het idee dat het overheen installeren van w2k de oplossing is, omdat de hardware configuratie door elkaar is gehaald. W2k zat eerst in schijf 1 aan IDE0, maar nu zit die opeens op schijf 1 aan IDE3. Dat zou verwarring veroorzaakt kunnen hebben. Of anders backuppen en dan een clean install...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

probleem heb ik ook wel es gehad meestal kon ik na een hoop geklooi de ghost image alsnog wel goed terugzetten zodat ik toch kon inloggen. Gewoon nog beetje rondklooien dus :o

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

kijk eens op www.windows2000faq.com ofzo. Heb het probleem ook wel eens gehad, en vervolgens maar een format eroverheen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank is groot dames en heren, ik heb misschien al een ms k-base atikel gevonden hoe dit opgelost kan worden.
als iemand nog meer tips heeft graag !

The-SimS

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 20:51
Dit komt doordat dat de letter van de systeempartitie is veranderd. Zie de Microsoft knowledgebase Q249321 (dit artikel bedoel je?).
De oorzaak zit em in 't feit dat iedere partitie door w2k een GUID nummer heeft
gekregen. Met dit nummer houdt w2k bij welke partitie welke drive-letter krijgt,
ook al hussel je de partities door elkaar.
Een oplossing hiervoor staat in 't knowledgebase artikel. 't Vergt wat
aanpassingen in de registry die je via een andere computer over 't netwerk kunt
doen (als je dat hebt).
Pagina: 1