PC 4 jaar oud: Upgraden of vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
[Update 14-9-2015 17:38]

Hoi allemaal,

Zo'n vier jaar geleden heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet en bij een aantal spellen merk ik dat ik de grafische instellingen niet meer op de hoogte waarden kan zetten.
Ik ben van plan om The Witcher 3 te gaan spelen en ik wil dit graag optimaal ervaren met de beste (grafische) instellingen die mogelijk zijn.

Ik heb een
Op dit moment heb ik een PC die bestaat uit de volgende onderdelen (de prijzen kloppen natuurlijk niet meer.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8P67 DELUXE€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster BX2450 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 99,95€ 99,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech Wireless Gaming Mouse G700€ 0,-€ 0,-
2GeIL GVP34GB1333C7DC€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX750W€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 120GB€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,45

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een goed advies wat ik het beste kan doen.
Moet ik mijn PC voorzien van een upgrade of kan ik beter een nieuwe computer kopen.
Ik denk dat ik de video kaart moet vervangen maar ik weet niet zeker of dat mogelijk is met mijn moederbord.

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een budget maar als ik iets moet aangeven zou ik zeggen dat ik een bedrag van € 500,- wel een mooi bedrag vindt voor een update.

Omdat ik niet zo heel veel verstand heb van de technische mogelijkheden en beperkingen hoop ik dat iemand mij even kort kan adviseren.

Met vriendelijke groet,
Reapor

[ Voor 3% gewijzigd door reapor op 14-09-2015 17:44 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ja. Videokaart Vervangen en klaar.

Als je een budget vermeld kan je makkelijker geholpen worden.

Edit: zie nu ook pas je 4gig ram. 4gig bij prikken.

[ Voor 26% gewijzigd door legendareN op 14-09-2015 13:44 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Hier zelf met een i7 3770 de videokaart geupgrade naar een gtx970 en de game performace is prima.
Had er een ati 7850 inzitten
Heb de witcher wel geïnstalleerd, maar nog nooit gespeeld.....zat gratis bij de kaart

Eventueel nog een andere SSD, vertex zijn als ik het zo hoorde niet de beste en betrouwbaarste.
Je hebt een 2xSata III poort vanaf de intel chipset, mx200 of evo/pro zou niet misstaan.

En je geheugen naar minimaal 8 GB trekken

[ Voor 35% gewijzigd door brid op 14-09-2015 13:47 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:43
Ram upgraden naar 8GB+ en een andere VGA. GTX970 oid.
En dan de CPU iets overklokken.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Budget? Stond in die mooie template die je kreeg toen je het topic aanmaakte...

Die videokaart is wel aan vervanging toe ja. 4GB RAM is ook te weinig hedendaags. Zonder opgegeven budget is het lastig een passende videokaart te vinden.
8GB RAM is ook een must. Afhankelijk van je budget zou een processor + moederbord upgrade ook geen kwaad kunnen en hierbij zou je in geval van Skylake voor een DDR4 setje kunnen kiezen.

Dus voor we allemaal producten gaan aanraden moet je eerst eens een budget opgeven. Ook kan het geen kwaad om de rest van de template eens te beantwoorden...

Informaticus of vakkundig Googler?

• reapor
Even een update n.a.v. alle reactie (en bijgewerkt met de template).

- Er zit al 8Gb in dus dat is in orde.

Ik hoop eigenlijk dat alleen een nieuwe video kaart voldoende is (zo ja, welke is dan verstandig).
Als ik ook een ander moederbord + een processor moet kopen is het dan niet beter om een hele PC te kopen?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:32
Ik zou zeggen. Vervang gewoon eerst de videokaart. Kijk of de upgrade je bevalt, en zo niet kun je altijd nog upgraden van moederbord en cpu. Al verwacht ik dat een degelijke videokaart al prima aan je eisen zal voldoen.

*sowieso

• reapor
Ik vindt het advies om eerst alleen de videokaart te upgraden eigenlijk een prima advies dus dat ga ik doen.

Ik ben helemaal niet op de hoogte van de huidige kaarten dus ik hoop dat iemand mij nog kan adviseren welke kaart ik op dit moment het beste kan nemen.

Is er een model die op dit moment gewoon boven de rest uitsteekt of maakt het eigenlijk niet uit?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Er is al om het budget gevraagd ;) misschien daar eens mee beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door legendareN op 14-09-2015 18:28 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

reapor schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:12:
Ik vindt het advies om eerst alleen de videokaart te upgraden eigenlijk een prima advies dus dat ga ik doen.

Ik ben helemaal niet op de hoogte van de huidige kaarten dus ik hoop dat iemand mij nog kan adviseren welke kaart ik op dit moment het beste kan nemen.

Is er een model die op dit moment gewoon boven de rest uitsteekt of maakt het eigenlijk niet uit?
Wat dacht je van wat courante reviews lezen ?

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 19:39
DonJunior schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:58:
Ik zou zeggen. Vervang gewoon eerst de videokaart. Kijk of de upgrade je bevalt, en zo niet kun je altijd nog upgraden van moederbord en cpu. Al verwacht ik dat een degelijke videokaart al prima aan je eisen zal voldoen.
Goede tip, zou ik ook voor gaan. Snelle GPU of iets oudere die over te clocken is. Mooist met flink wat geheugen. Kom je verder mee als de tip Skylake+DDR4, wat een aardig gat in de portomonnee maakt.

• reapor
@legendareN: Het budget is ongeveer € 500,- (ik heb het al aangevuld in de eerste post).

@KillerAce_NL: Dank dat je me even informeert dat hier informatie te vinden is over hardware en dat ik eerst, net als iedereen, de reviews moet lezen. Misschien heb ik dat al gedaan en weet ik gewoon niet wat ik het beste kan gebruiken met mijn systeem. Ik kan natuurlijk een goed merk kopen, of het duurste maar dat geeft weinig garanties en daarom vraag ik tweakers om advies die hier meer over weten dan ik.

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Koop een nieuwe videokaart en je bent klaar. Voor 150 euro heb je op V&A al een R9 280X. Besteed je geld maar aan een weekendje weg met je vriendin, veel beter dan gamen. Ooit een vrouw gezien die zegt: 'ja ik vind gamers en mensen die heel veel geld aan computers uitgeven aantrekkelijk'?. Precies.

[ Voor 86% gewijzigd door Tomm13 op 14-09-2015 23:02 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09
reapor schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:57:
@KillerAce_NL: Dank dat je me even informeert dat hier informatie te vinden is over hardware en dat ik eerst, net als iedereen, de reviews moet lezen. Misschien heb ik dat al gedaan en weet ik gewoon niet wat ik het beste kan gebruiken met mijn systeem. Ik kan natuurlijk een goed merk kopen, of het duurste maar dat geeft weinig garanties en daarom vraag ik tweakers om advies die hier meer over weten dan ik.
Killerace heeft het over beleid wat hier op got is.
Zelf onderzoek doen en aangeven wat je gevonden hebt. Ofwel, plaats een paar grafische kaarten of 1 welke je interesse hebben.

Maar voor een budget van 500 euro kun je best wat uitzoeken. Of het voor jouw eisen overkill is of met het oog op de toekomst een goede keuze. Daar kunnen we over discussiëren.

Fullhd op max kun je doen op een 970 van nvidia of een r9 390 bijvoorbeeld. Of dat de beste keuze is, dat is een tweede.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 14-09-2015 23:12 ]

Pagina: 1