Laptop harde schijf vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi,

Een simpele vraag: hoe vindt ik een nieuwe harde schijf die in mijn laptop past? En aan welke prijs categorie moet ik denken als ik een 500GB SSD wil?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Dit kun je echt heel makkelijk zelf vinden.
Welke model laptop gaat het überhaupt om?

500GB SSD kun je in de pricewatch vinden. Kies er een paar uit en plaats ze hier in je topic als je niet weet welke de beste keuze gaat zijn (hint, Crucial).
Je kunt filteren op je eisen.
Merknaam, GB en fysieke grootte.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 14-09-2015 12:46 ]

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Dus alles van deze lijst werkt in principe in iedere laptop?

Ik ben bezig een laptop te kopen en de mogelijkheden om de laptop te verbeteren is een van de dingen waar ik op ga selecteren. (Laptop waar ik over twijfel heeft atm een 128GB SSD - of bijna zelfde model maar dan zonder een SSD waar ik dus meteen een extra ssd in wil zetten).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Ik zou een topic openen over de aanschaf van een laptop en dan het volledige lijstje invullen wat er meegegeven wordt.
Daarbij aangeven of direct een SSD of later inbouwen.
Het is niet mogelijk om in elke laptop een extra SSD in te bouwen.
Soms kan een M2 insteekkaart, soms de HDD vervangen voor SSD of soms in een caddy op de plek van de optische drive.

Het is onmogelijk om te zeggen of elke SSD gaat passen daar je 3 verschillende maten hebt.
Desktop en 2 kleinere 2.8 en 1.8 inch.
Vaak kan 2.8 gewoon prima, maar toch. Dit kun je pas weten zodra je de laptop hebt uitgezocht.

Ik heb voor mijn moeder een Dell laptop gekocht en meteen na onderzoek een SSD erbij gekocht en die later ingebouwd. Alleen moet je de HDD clonen naar de nieuwe SSD.

Dit lijstje is eerder waar je naar kan kijken.
http://tweakers.net/categ...B6IWhSESSXqUxqSSnEFY0rpCw

1.8 bestaat overigens niet in die maten, dus dat scheelt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
paul23 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:49:
Dus alles van deze lijst werkt in principe in iedere laptop?

Ik ben bezig een laptop te kopen en de mogelijkheden om de laptop te verbeteren is een van de dingen waar ik op ga selecteren. (Laptop waar ik over twijfel heeft atm een 128GB SSD - of bijna zelfde model maar dan zonder een SSD waar ik dus meteen een extra ssd in wil zetten).
Als er in een laptop al een 2.5" ssd of HDD zit is deze in principe altijd te vervangen voor een groter / ander 2.5" model. Het hangt alleen erg van de laptop af of je bij het slot kan komen. Dit moet bij de meeste laptops geen probleem zijn. Maar sommige ultrabooks zitten zo dicht dat je er niet bij kan. Op internet is meestal gewoon te vinden of dit mogelijk is.

Om er zeker van te zijn dat het kan, is het dus handig om aan te geven voor welke laptop je aan het kijken bent.

Verwijderd

Dit is geen helpdesk-forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.