Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine stevige touchlaptop (tweedehands mag ook)

Pagina: 1
Acties:

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 16:38
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een kleine (ongeveer 12 inch) laptopje die als een soort tablet moet functioneren. Elke dag meenemen naar werk en waar ik dan ook maar beland. Op de bank voor de tv, bij vrienden, op vakantie, op feestjes als spotify apparaat, als informatie display naast mijn PC als ik aan het gamen ben (game informatie), etc. Ik heb hiervoor een surface pro 3 gehad maar die neem ik toch liever niet overal in mee zoals sporttasjes, los, op vakantie en laat hem liever ook niet onbeheert achter op feestjes, ik heb deze snel verkocht voordat de waarde nog meer zou dalen door de surface pro 4. Het toetsenbord van de surface pro 3 vond ik ook onder de maat, weinig travel en blind typen voor mij onmogelijk. Fragiel is ook het gevoel die de tablet mij gaf. Hij nam volledig uitgeklapt toch veel ruimte in in de diepte wat in de trein bijvoorbeeld ongemak levert.

Wat is je budget?
Tot 600 ongeveer, vandaar dat tweedehands ook mag.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag als main driver. Gamen doe ik op mijn gamelaptop en PC, videokaart is dus onbelangrijk, goede accuduur en een goed afleesbaar scherm hebben mijn voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel gebruik ik een hp 2510p, deze komt qua eisen toch een hoop tekort. Zo gaat 720p afhangend van de codec soms net niet vloeiend en dat is toch wel een harde eis voor mij. Batterijduur is max 3 uur en dat is net te gierig. Ook voelt hij aardig traag aan met meerdere tabs open. Hij heeft 2 GB werkgeheugen en dat is net te weinig (zowel op windows 8 als 10) Missende touchsupport is voor mij ook zeker een reden om verder te zoeken. De grootte, het gewicht en zijn stevigheid zijn echter prima.

Verdere eisen/wensen:
  • SDD (zelf kopen en plaatsen geen probleem)
  • 1366 resolutie of hoger (1280 komt bij veel websites net niet uit, 1366 zal de komende jaren door websites nog wel ondersteund worden)
  • accuduur met browsen 4+ uur het liefst (nieuwe accu kopen geen probleem als het om tweedehands gaat)
  • touchscreen staat heel hoog in mijn wenslijst
  • moet 720p makkelijk aankunnen, het liefst ook 1080p voor externe tv/monitor
  • hdmi of DP zodat ik eventueel met verloopstukje het kan aansluiten op een tv (mini-hdmi/DP mag dus ook)
  • stevig
  • 12,5 inch is de absolute max (11,6 inch een softe ondergrens limiet)
Ik heb gekeken naar:
  • Lenovo ThinkPad X220 Tablet - tweedehands (wel een touchscreen maar alleen met stylus bedienbaar, pfff, verder eigenlijk NET iets te groot
  • HP revolve - (tweedehands te vinden voor 700 ongeveer, echter dan wel de G1 die -voor dat geld- toch te weinig accuduur heeft dat ik echt het gevoel heb dat ik een goede koop doe)
  • HP 2760p - tweedehands (komt dichtbij. Scherm net iets te lage resolutie (1280), accuduur net aan de lage kant, helaas alleen VGA output :/, als ik niks beters vind wordt het alsnog deze ookal negeer ik me eigen wensen dan deels, ook omdat ik dan het gevoel heb dat ik echt een stevig apparaat heb voor weinig geld (onder de €300,-tweedehands))
Ben er nog niet goed overuit of ik beter nieuw of tweedehands kan kijken... Wie heeft een goed advies voor mij?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Wat te denken van bijvoorbeeld een pricewatch: Asus Transformer Book Chi T100CHI-FG003B? Ik ben niet echt thuis in de wereld van de convertibles, maar dit lijkt me wel veel product voor het geld: dun en stevig, lange accuduur, hoge resolutie en 16:10 verhouding, prima toetsenbord. Misschien dat hij je wat te klein is, maar ik zou er wel eens naar kijken.

Edit: Ik zie nu dat er ook grotere versies zijn van deze Asus producten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door JoepD op 14-09-2015 12:30 ]

• jadatmag
Ziet er op het eerste gezicht uit als een goede optie, echter mist hij wel wat dingen.

- 10 inch is voor een toetsenbord toch net wat krap vergeleken bij 12 inch.
- hij mist normale usb poorten, stond niet in mijn eisen maar micro usb > usb adapters worden mij toch net iets teveel
- 2 GB werkgeheugen is toch net wat weinig
- geen ssd mogelijkheid (eMMC SSD is lang niet zo rap)

Eigenlijk zoek ik gewoon een 2760p alleen dan met hogere resolutie, langere accuduur en hdmi mogelijkheid in dezelfde formfactor. De HP revolve is me alleen net wat te duur. Moeilijk moeilijk moeilijk...

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
Surface pro 4? 5? Mis ik twee generaties ofzo??

• jadatmag
Je hebt gelijk, moet 3/4 zijn

edit -->

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:29
jadatmag schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:57:
Je hebt gelijk, moet 3/4 zijn

edit -->
De 4 is ook nog niet uit, dus denk eerder dat je hier de 2/3 bedoelt.

Is de pricewatch: Acer Aspire Switch 11 SW5-171-36SV niet iets voor je? Heeft een energiezuinig i3-geval, 4GB geheugen en een aardig scherm. Helaas is enkel de SSD wat minder, maar wellicht goed genoeg voor jouw doeleinden.

• jadatmag
Nee, ik heb de surface pro 3 gehad, die in de nieuwe grotere formfactor met traploos verstelbaar scharnier en hogere resolutie, deze wordt op dit moment sneller minder waard richting de aankondiging van de pro 4. (V&A aangeboden: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 8GB, 256GB inclusief Typecover en DP>HDMI adaptor)

Ik had de acer aspire switch al gezien, alleen heb toch het gevoel dat ik dan binnen die formfactor een premium betaal voor wat mindere specs. (langzame i3 en geen 'echte' ssd). Misschien moet ik daar vrede mee sluiten aangezien hij verder wel bij mijn eisen aansluit..

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:29
jadatmag schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:38:
Ik had de acer aspire switch al gezien, alleen heb toch het gevoel dat ik dan binnen die formfactor een premium betaal voor wat mindere specs. (langzame i3 en geen 'echte' ssd). Misschien moet ik daar vrede mee sluiten aangezien hij verder wel bij mijn eisen aansluit..
Zal vast ook door de form-factor komen, maar daar heb je dan natuurlijk ook een nieuw apparaat voor in plaats van tweedehands. Misschien is dat nog wel een belangrijkere keus die je moet maken dan enkel kiezen voor een bepaald apparaat.

• jadatmag
Ik heb inmiddels gekozen voor de 2670p (tweedehands). Hier Windows 10 opgezet en dit viel vies tegen... touchscreen werkte heel erg slecht waardoor de main selling point van dit apparaat weg viel. Zo kon ik niet goed dubbel klikken op iconen op het bureaublad zonder dit 5 keer te proberen. Ook als ik snel typte op het beeldscherm toetsenbord registreerde hij allemaal verkeerde letters.

Daarna windows 8 erop gezet en vreemd genoeg werkt het touch gedeelte nu perfect en heb ik de touch browser ook weer. Ben nu helemaal tevreden. Ik wil jullie iig nog bedanken voor de input!
Pagina: 1