Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een kleine (ongeveer 12 inch) laptopje die als een soort tablet moet functioneren. Elke dag meenemen naar werk en waar ik dan ook maar beland. Op de bank voor de tv, bij vrienden, op vakantie, op feestjes als spotify apparaat, als informatie display naast mijn PC als ik aan het gamen ben (game informatie), etc. Ik heb hiervoor een surface pro 3 gehad maar die neem ik toch liever niet overal in mee zoals sporttasjes, los, op vakantie en laat hem liever ook niet onbeheert achter op feestjes, ik heb deze snel verkocht voordat de waarde nog meer zou dalen door de surface pro 4. Het toetsenbord van de surface pro 3 vond ik ook onder de maat, weinig travel en blind typen voor mij onmogelijk. Fragiel is ook het gevoel die de tablet mij gaf. Hij nam volledig uitgeklapt toch veel ruimte in in de diepte wat in de trein bijvoorbeeld ongemak levert.
Wat is je budget?
Tot 600 ongeveer, vandaar dat tweedehands ook mag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag als main driver. Gamen doe ik op mijn gamelaptop en PC, videokaart is dus onbelangrijk, goede accuduur en een goed afleesbaar scherm hebben mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel gebruik ik een hp 2510p, deze komt qua eisen toch een hoop tekort. Zo gaat 720p afhangend van de codec soms net niet vloeiend en dat is toch wel een harde eis voor mij. Batterijduur is max 3 uur en dat is net te gierig. Ook voelt hij aardig traag aan met meerdere tabs open. Hij heeft 2 GB werkgeheugen en dat is net te weinig (zowel op windows 8 als 10) Missende touchsupport is voor mij ook zeker een reden om verder te zoeken. De grootte, het gewicht en zijn stevigheid zijn echter prima.
Verdere eisen/wensen:
Ik wil een kleine (ongeveer 12 inch) laptopje die als een soort tablet moet functioneren. Elke dag meenemen naar werk en waar ik dan ook maar beland. Op de bank voor de tv, bij vrienden, op vakantie, op feestjes als spotify apparaat, als informatie display naast mijn PC als ik aan het gamen ben (game informatie), etc. Ik heb hiervoor een surface pro 3 gehad maar die neem ik toch liever niet overal in mee zoals sporttasjes, los, op vakantie en laat hem liever ook niet onbeheert achter op feestjes, ik heb deze snel verkocht voordat de waarde nog meer zou dalen door de surface pro 4. Het toetsenbord van de surface pro 3 vond ik ook onder de maat, weinig travel en blind typen voor mij onmogelijk. Fragiel is ook het gevoel die de tablet mij gaf. Hij nam volledig uitgeklapt toch veel ruimte in in de diepte wat in de trein bijvoorbeeld ongemak levert.
Wat is je budget?
Tot 600 ongeveer, vandaar dat tweedehands ook mag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag als main driver. Gamen doe ik op mijn gamelaptop en PC, videokaart is dus onbelangrijk, goede accuduur en een goed afleesbaar scherm hebben mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel gebruik ik een hp 2510p, deze komt qua eisen toch een hoop tekort. Zo gaat 720p afhangend van de codec soms net niet vloeiend en dat is toch wel een harde eis voor mij. Batterijduur is max 3 uur en dat is net te gierig. Ook voelt hij aardig traag aan met meerdere tabs open. Hij heeft 2 GB werkgeheugen en dat is net te weinig (zowel op windows 8 als 10) Missende touchsupport is voor mij ook zeker een reden om verder te zoeken. De grootte, het gewicht en zijn stevigheid zijn echter prima.
Verdere eisen/wensen:
- SDD (zelf kopen en plaatsen geen probleem)
- 1366 resolutie of hoger (1280 komt bij veel websites net niet uit, 1366 zal de komende jaren door websites nog wel ondersteund worden)
- accuduur met browsen 4+ uur het liefst (nieuwe accu kopen geen probleem als het om tweedehands gaat)
- touchscreen staat heel hoog in mijn wenslijst
- moet 720p makkelijk aankunnen, het liefst ook 1080p voor externe tv/monitor
- hdmi of DP zodat ik eventueel met verloopstukje het kan aansluiten op een tv (mini-hdmi/DP mag dus ook)
- stevig
- 12,5 inch is de absolute max (11,6 inch een softe ondergrens limiet)
- Lenovo ThinkPad X220 Tablet - tweedehands (wel een touchscreen maar alleen met stylus bedienbaar, pfff, verder eigenlijk NET iets te groot
- HP revolve - (tweedehands te vinden voor 700 ongeveer, echter dan wel de G1 die -voor dat geld- toch te weinig accuduur heeft dat ik echt het gevoel heb dat ik een goede koop doe)
- HP 2760p - tweedehands (komt dichtbij. Scherm net iets te lage resolutie (1280), accuduur net aan de lage kant, helaas alleen VGA output
, als ik niks beters vind wordt het alsnog deze ookal negeer ik me eigen wensen dan deels, ook omdat ik dan het gevoel heb dat ik echt een stevig apparaat heb voor weinig geld (onder de €300,-tweedehands))