Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Beste Tweakers,

De afgelopen tijd ben ik erg aan het twijfelen wat ik nou wil.
Op dit moment werk ik al zo'n 3 jaar bij een Albert Heijn 10 uur per week en daar verdien ik gemiddeld zo'n 500 per maand.
Ik ben 22 jaar en zit nu in m'n 4e jaar Informatica op de Universiteit (ja, nog steeds Bachelor) en ik verwacht pas m'n 2-jarige master te halen over 4 jaar. Want ik heb volgend jaar nog een loos jaar met alleen een bachelorproject (duurt 1/4 jaar).

Wat jullie allemaal bekend is dat de studiefinanciering wegvalt voor mij dit jaar: kosten per maand 280,-
Nou wil ik heel graag een studiegerelateerd baantje om ervaring op te doen en tussen de anderen er wat uit te springen. Echter moet ik dan wel een groot deel van het salaris van de Albert Heijn inleveren verwacht ik. Daarnaast is de CAO van Ahold dikke prima, ik verdien fors. Een IT-baantje zal minder verdienen, maar is ook puur om te leren. Is een studie gerelateerd baantje het dan wel waard? Die extra zeg 200 euro bijlenen per maand loopt fors op in 2 jaar. Dat baantje zou dan immers zijn tot aan het begin van m'n master, want dan heb ik overdag helemaal geen tijd meer.

Wat vinden jullie? Nu ervaring opdoen, of toch maar werk blijven doen puur voor het geld? Voor de toekomst: wat is dan verstandiger? Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.

Dank. :)

[ Voor 4% gewijzigd door absurdsmash op 14-09-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Maar je hebt 3/4 jaar waarin je dus gewoon aan het werk kunt? Ik zou een detacheerder opzoeken die je voor 2K in de maand op een klus zet. 7 a 8 maanden later zeg je je contract op en duik je met een leuke zak geld je master in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Ga gewoon ergens apps of websites bouwen. Waarom zou dat minder verdienen dan de AH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
t_captain schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:27:
Ga gewoon ergens apps of websites bouwen. Waarom zou dat minder verdienen dan de AH?
Ik denk dat dat tegen valt. Zo makkelijk kom ik niet bij een webdesignbureau. Heel misschien als stage.
Ik heb in totaal 1 website op mn naam staan en bij Informatica op de Uni leer je geen webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
Megajr schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:08:
Maar je hebt 3/4 jaar waarin je dus gewoon aan het werk kunt? Ik zou een detacheerder opzoeken die je voor 2K in de maand op een klus zet. 7 a 8 maanden later zeg je je contract op en duik je met een leuke zak geld je master in.
Leuk idee! Dank voor je input. Hoe makkelijk is het om daar in te stromen? Echte papieren heb ik natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kevino1 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat dat tegen valt. Zo makkelijk kom ik niet bij een webdesignbureau. Heel misschien als stage.
Ik heb in totaal 1 website op mn naam staan en bij Informatica op de Uni leer je geen webdesign
Heb je het geprobeerd? Iedereen is op zoek naar developers en vooral kleine bedrijven (ZZP-ers die toch langzaamaan eens personeel nodig hebben vooral) zijn niet heel kieskeurig. Ik heb tijdens mijn studie bij drie verschillende bedrijven gewerkt waarbij ik werk deed dat relevant was voor mijn studierichting en ik was nooit langer dan een paar dagen werkloos...

Sowieso heb je als webdeveloper geen (weinig) webdesignkennis nodig. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 14-09-2015 13:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kevino1 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:47:
Die extra zeg 200 euro bijlenen per maand loopt fors op in 2 jaar. Dat baantje zou dan immers zijn tot aan het begin van m'n master, want dan heb ik overdag helemaal geen tijd meer.
Dat valt best mee. 200/maand is 4800 in twee jaar. Dat kun je lenen bij de DUO en is gewoon een investering in je toekomst en is de meest flexibele en goedkope lening die je ooit gaat krijgen.

Ik zou zeker een bijbaantje zoeken of iets meer bij de AH gaan werken als dat kan, maar let er wel op dat je daarmee niet je studie vertraagt (dan kun je beter gaan lenen). Ook zou je kunnen proberen om alsvast wat mastervakken in je 'lege' jaar te gaan doen of anders in dat lege jaar wat meer te werken en dan te sparen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
kevino1 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:06:
[...]

Ik heb het over development, niet over design. Ik neem aan dat iemand tegen het eind van zijn B.Sc. informatica al best een interessante prooi is voor de personeelshonger van bedrijven. Zeker als de looneis niet al te hoog ligt, heeft TS zo een baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kevino1 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:47:
Wat vinden jullie? Nu ervaring opdoen, of toch maar werk blijven doen puur voor het geld? Voor de toekomst: wat is dan verstandiger? Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.
Werken voor de ervaring :).

Loop even bij de studievereniging langs. Ik denk dat ze minimaal tien bedrijven kunnen noemen die jou op korte termijn zouden willen aannemen als programmeur.

Het uurloon bij de AH is redelijk, maar de voorwaarden (wanneer/waar werk ik) zijn streng. Als WO informaticus moet je vind je met minimale inspanning een bijbaan die meer betaald én flexibeler is.
Student assistent salaris begint bij €10,60.

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 14-09-2015 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46
Ik snap uberhaupt niet waarom je bij AH een bijbaan zou hebben als informatica student. Vanaf het 2e jaar op de uni was het al binnenlopen met werk op de uni en programmeerklussen in de zomer.

Zeker als je ergens binnen kunt komen in de zomer oid en dan tijdens collegeweken ook vanuit huis kunt werken ben je potentieel spekkoper.
Pagina: 1