Lenovo Z50-70 in lokale winkel gekocht, ben niet tevreden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
Probleem. Ik heb 2wkn geleden in een lokale winkel (Maxwell) een Lenovo Z50-70 laptop gekocht. Helaas ben ik zeer ontevreden over het toetsenbord: het mist vaak aanslagen. Naar mijn menig is het product niet deugdelijk.

Ben met deze klacht na precies 2wkn teruggeweest naar de winkel waar men met 2 man sterk na even getypt te hebben stelt dat er niks mis is met het apparaat en dat ik niet goed typ. En mijn gezinsleden ook niet, die hetzelfde fenomeen waarnemen.

Terugnemen wilden ze de laptop niet, want deze was nu immers "gebruikt".

Men ging vandaag (maandag) naar het hoofdkantoor bellen om naar verdere mogelijkheden te kijken, maar ik vrees dat ik een telefoontje krijg met de boodschap: "we hebben het hoofdkantoor gebeld, maar helaas meneer, we kunnen niets voor u doen", en ik met een laptop zit waar ik niet fatsoenlijk mee kan typen.

Wat zijn precies mijn rechten hierin? Kan ik geld terug eisen? Tegoedbon/omruilen voor iets anders is niet echt interessant omdat hun laptop-aanbod niet echt heel uitgebreid/interessant is.

Nu zie ik op de site van Maxwell (http://www.maxwell.nl/beloften-van-maxwell):
"Elke dag; niet tevreden, geld terug
Bent u om welke reden dan ook niet 100% tevreden over uw aankoop, dan krijgt u van ons uw geld terug als u binnen 14 dagen uw aankoop onbeschadigd en in de originele verpakking terug brengt.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Al had jij geen klachten, tot 14 dagen na aankoop mag je terugbrengen zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nou, daar doen ze dus moeilijk over. "Hij was immers gebruikt, en zeker bij een laptop was dat funest, want dan kon men 'm niet meer als nieuw verkopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik jou was zou ik met feiten aankaarten dat jij recht hebt op retour. Dus ook de beloften die zij op hun website hebben gepubliceerd gebruiken alsook de wet erbij pakken en aangeven dat ze geen andere keuze hebben dan retour.

Wel zou ik direct teruggaan, en niet langer wachten want wellicht zeggen ze: je bent later dan de 14 dagen dus pech. Dus niet wachten op het telefoontje maar direct naar de winkel stappen met de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:11
Maxwell voorwaarden op internet.

https://www.maxwell.nl/tl...oorwaarden%201-6-2014.pdf

Artikel 6 herroepingsrecht

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

Gewoon teugbrengen als je niet tevreden bent en naar deze voorwaarde verwijzen, je staat in je voste recht als je het product niet wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door Bartosy op 14-09-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bartosy schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:33:
Maxwell voorwaarden op internet.

https://www.maxwell.nl/tl...oorwaarden%201-6-2014.pdf

Artikel 6 herroepingsrecht

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

Gewoon teugbrengen als je niet tevreden bent en naar deze voorwaarde verwijzen, je staat in je voste recht als je het product niet wilt.
Dat zijn de voorwaarden bij een Aankoop op afstand oftewel internet.
Als ik de OP lees heeft hij het in de winkel gekocht, niet via internet. Dan gelden andere regels, geen wkoa.

Even de link aanklikken die ik eerder gepost heb dan vind je dit:
https://www.consuwijzer.n...ct-ruilen-of-terugbrengen

[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 14-09-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als 2 mensen zonder problemen kunnen typen, is het toch niet vreemd dat ze stellen dat er niets mis mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hij is inderdaad in een fysieke winkel gekocht.

Die 2 mensen hebben even al staande met twee vingers "gehakt" op het toetsenbord en dan werkt het inderdaad. Als je als een normaal persoon zittend met tien vingers probeert te typen merk je dat het dan toch iets anders werkt.

Daarbij: ik ben als klant ontevreden over een product. Daar hoef ik dan toch niet over in discussie te gaan met dat personeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Kan een medewerker niet even 2 bladzijdes overtypen uit een boek?
Dan moet het probleem naar voren komen?

Het probleem wordt niet gevonden, dus denkt dat de winkel dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:11
Kenzi schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:42:
[...]

Dat zijn de voorwaarden bij een Aankoop op afstand oftewel internet.
Als ik de OP lees heeft hij het in de winkel gekocht, niet via internet. Dan gelden andere regels, geen wkoa.

Even de link aanklikken die ik eerder gepost heb dan vind je dit:
https://www.consuwijzer.n...ct-ruilen-of-terugbrengen
Volgens mij staat het ook in de algemene voorwaarden https://www.maxwell.nl/herroepingsrecht en ook op
https://maxwell.nl/beloften-van-maxwell elke dag niet tevreden
Geld terug.

Als ze daar geen gehoor aangeven dan zal ik de grootste virtuele trommel
Gaan pakken die ik kan vinden en heel veel kabaal op internet gaan
Maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Je wil niet weten hoeveel mensen niet tevreden zijn over een product omdat ze simpelweg voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dus bijvoorbeeld teveel verwachten van een laptop van €400. Uiteraard wil je als winkel niet met allemaal "2e hands" producten blijven zitten omdat mensen zelf verkeerde verwachtingen hebben. Zo had ik regelmatig mensen gehad die een laptop kwamen retourneren omdat de trackpad het "ineens" niet meer deed, of het scherm. Uitgezet via de FN sneltoets.... Maar dan wel een laptop zonder verpakking (want wie bewaart die nou?!) terug willen brengen. Wat ik maar wil zeggen: er zijn altijd 2 kanten van het verhaal.

Nu heb jij misschien een terechte klacht, maar eentje die lastig reproduceerbaar is. Je komt ook een beetje denigrerend (onbedoeld?) over met "dat personeel". De bereidwilligheid van de medewerker om je te (kunnen) helpen ligt ook aan de houding van de klant.
Hebben ze niet een showmodel waar je even op kan typen om te kijken of dat beter gaat? Heb je op internet gezocht naar reviews/vergelijkbare klachten?

Tevens is bij aankoop in een fysieke winkel het retourneren een gunst, geen recht (wel bij WKOA). En terecht dat ze dan kritisch zijn op ongebruikt en in originele verpakking. Je wil niet weten hoe onzorgvuldig veel mensen met hun net nieuwe producten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

catchingfire schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:50:
Hij is inderdaad in een fysieke winkel gekocht.

Die 2 mensen hebben even al staande met twee vingers "gehakt" op het toetsenbord en dan werkt het inderdaad. Als je als een normaal persoon zittend met tien vingers probeert te typen merk je dat het dan toch iets anders werkt.

Daarbij: ik ben als klant ontevreden over een product. Daar hoef ik dan toch niet over in discussie te gaan met dat personeel?
Hebt u spijt van een aankoop? Mag u het product dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.
Als je het online had gekocht had je inderdaad niet in discussie hoeven te gaan. Fysiek gekocht in de winkel wel. Echter ligt de bewijslast bij de winkel, maar die zal zeggen "wij hebben het getest en niks kunnen vinden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
SayWhatAgain! schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:10:Nu heb jij misschien een terechte klacht, maar eentje die lastig reproduceerbaar is. Je komt ook een beetje denigrerend (onbedoeld?) over met "dat personeel". De bereidwilligheid van de medewerker om je te (kunnen) helpen ligt ook aan de houding van de klant.
Dat komt idd wellicht onbedoeld fout over, ik bedoelde "het" personeel. Ze hebben me in die zin gelijk gegeven dat een toets precies in het midden geraakt moet worden. Als ze enigszins op de rand van een toets drukken werd er inderdaad, ook bij hun, af en toe geen aanslag geregistreerd.

Ik heb me ook zeer vriendelijk opgesteld bij mijn eerste bezoekje aan de winkel. Dat is best lastig als je twee man personeel tegenover je hebt staan met de armen over elkaar die laconiek kijkend zeggen dat er niets mis is met de laptop.
Hebben ze niet een showmodel waar je even op kan typen om te kijken of dat beter gaat? Heb je op internet gezocht naar reviews/vergelijkbare klachten?
Dat het toetsenbord niet top is, in de zin van dat het nogal doorbuigt in het midden, staat in vele reviews. Het probleem van missende toetsaanslagen heb ik na aankoop wel meldingen van gezien van andere gebruikers.
Tevens is bij aankoop in een fysieke winkel het retourneren een gunst, geen recht (wel bij WKOA). En terecht dat ze dan kritisch zijn op ongebruikt en in originele verpakking. Je wil niet weten hoe onzorgvuldig veel mensen met hun net nieuwe producten omgaan.
Geloof ik graag... Ik heb 'm heeeeel netjes behandeld, zelfs de adapter en kabels zitten nog in de verpakking omdat ik ook een Lenovo van m'n werk heb. En die typt als een speer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Oke, helaas zijn er ook altijd medewerkers die hun houding wel wat kunnen verbeteren. Een klant voelt zich niet serieus genomen met zo'n laconieke houding en dat is kwalijk. Als alles er nog netjes uitziet, dan zie ik eigenlijk niet zo in waarom ze moeilijk doen over retourneren. Even herinstallatie uitvoeren en met een lichte korting weer verkopen. Dat kost ze wel geld, maar levert een tevreden klant op. Een beetje goodwill kweken (in redelijkheid) kan geen kwaad.

Wat zou je zelf graag als oplossing zien? Zij willen waarschijnlijk graag de omzet behouden, dus misschien kun je voorstellen dat je een andere laptop bij ze koopt en de aankoopprijs van je huidige laptop als korting verrekend wordt? Dat gaat over het algemeen makkelijker dan je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Je speelt nu twee keer op het gevoel in, en wat _jij_ redelijk of onredelijk vindt. Er hoeft geen handje klap plaats te vinden.
Het doet er niet toe als maxwell een garantie aanbiedt dat je zonder opgaaf van reden bij ontevredenheid je product mag komen retourneren.
Het doet er ook op dt moment niet meer toe wat een enkel personeelslid van de winkel vindt.

irrelevant

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 14-09-2015 12:21 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Biedt gewoon aan ter reparatie, Lenovo zet kostenloos er een nieuw toetsenbordje in en probleem is opgelost.

Jij blij, winkel blij, opgelost ?

[ Voor 6% gewijzigd door Breezers op 14-09-2015 12:23 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Breezers schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:21:
Biedt gewoon aan ter reparatie, Lenovo zet er een nieuw toetsenbordje in en probleem is opgelost.

Jij blij, winkel blij, opgelost ?
En als dat niet de oplossing biedt, dan kan hij ook niet meer de retourbinnen14dagen-garantie aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Precies! Ik zou ook zeggen, recovery-partitie eroverheen en het ding is weer "zgan". Maar ze waren zeer stellig in dat ze een laptop niet in konden nemen, want als die eenmaal "aangemeld" was kon hij nooit meer als nieuw verkocht worden want dan stond ie al op de naam van "iemand" (de eerste "aanmelder"), dat had de verkoper op tv gezien.

Wat ik zelf graag als oplossing zou zien: geld terug. De verkopers waren dermate stellig dat het aan mij lag dat ze het ook niet zinvol achtten om het apparaat ter reparatie aan te bieden of te vervangen voor hetzelfde produkt. Er was immers niks mee, het probleem lag aan mij.
Liever niet vervangen voor een andere laptop in hun winkel gezien dat hun laptop-aanbod niet echt groot is en ik de kans klein acht dat ik bij hun iets kan vinden wat ik zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

paQ schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:23:
[...]

En als dat niet de oplossing biedt, dan kan hij ook niet meer de retourbinnen14dagen-garantie aanspreken.
En jij laat voor het gemak andere relevante informatie weg:
"Bent u om welke reden dan ook niet 100% tevreden over uw aankoop, dan krijgt u van ons uw geld terug als u binnen 14 dagen uw aankoop onbeschadigd en in de originele verpakking terug brengt."

En ja, retourneren bij aankoop in een winkel is niet zwart-wit, dus het is altijd een onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
SayWhatAgain! schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:10:
Dat is inderdaad waar ik laptops op selecteer... Als ik niet zonder fouten kan typen, sla ik het ding over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

SayWhatAgain! schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:28:
[...]

En jij laat voor het gemak andere relevante informatie weg:
"Bent u om welke reden dan ook niet 100% tevreden over uw aankoop, dan krijgt u van ons uw geld terug als u binnen 14 dagen uw aankoop onbeschadigd en in de originele verpakking terug brengt."
:?

Als TS daar aan voldoet, dan is de kous toch af?
En ja, retourneren bij aankoop in een winkel is niet zwart-wit, dus het is altijd een onderhandeling.
Niet volgens de belofte van Maxwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Hmh, beetje lullig voor je maar ik kan de winkel wel ergens volgen.
Heb in het verleden wel eens dezelfde fout gemaakt en daarom lees ik nu altijd éérst een hoop reviews en koop ik hem via internet want dan ik gemakkelijk retourneren moest ik onverhoopt toch niet tevreden zijn.

Vrees dat je nu grotendeels afhankelijk bent van de goodwill van de winkel, een compromis sluiten zoals "SayWhatAgain" voorstelt is mss dan nog de beste oplossing, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

paQ schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:58:
:?
Als TS daar aan voldoet, dan is de kous toch af?
Ik vind ook dat in dit geval, met de informatie die we hebben, dat de winkel daar best schappelijk in kan zijn. Het is maar net hoe strikt Maxwell met die clausule omgaat. Zijn alle plastic verpakkingsmaterialen intact? Zitten er gebruikssporen op de laptop (die heb je vrij snel).
Niet volgens de belofte van Maxwell
Het is dus de vraag hoe ze die regels toepassen. Dat onbeschadigd en in originele verpakking kan tot discussie leiden, zoals nu. Die medewerkers habdelen op het beleid dat ze geïnstrueerd is. En héél strikt genomen zeggen ze binnen 14 dagen. TS geeft aan: precies 2 weken, wat dan strikt genomen buiten die regeling valt. Zou enorm mierenneukenmodus zijn, maar als we Maxwell letterlijk aan hun regels willen houden.... Anyway, zoals ik zei: ik zou in dit geval de laptop retour nemen, als hij inderdaad in nette staat is.

@TS: al reactie van het hoofdkantoor? Vaak kijken de managers wat meer naar het grote plaatje en nemen een klein verlies graag voor een goede naam. Hopelijk bij jou ook.

[ Voor 7% gewijzigd door SayWhatAgain! op 14-09-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:23:
[...]

Het is dus de vraag hoe ze die regels toepassen. Dat onbeschadigd en in originele verpakking kan tot discussie leiden, zoals nu. Die medewerkers habdelen op het beleid dat ze geïnstrueerd is. En héél strikt genomen zeggen ze binnen 14 dagen. TS geeft aan: precies 2 weken, wat dan strikt genomen buiten die regeling valt. Zou enorm mierenneukenmodus zijn, maar als we Maxwell letterlijk aan hun regels willen houden.... Anyway, zoals ik zei: ik zou in dit geval de laptop retour nemen, als hij inderdaad in nette staat is.
Onduidelijke algemene voorwaarden mag je in je voordeel uitleggen: Wikipedia: Contra proferentem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Zo heb ik bij de BCC een aantal jaar geleden de eerste Asus Zenbook gekocht waarvan het toetsenbord (ook de aanslagen) een bekend probleem was. Al bleek dit probleem wel van persoonlijke aard te zijn maar ook ik kon hier niet aan wennen en heb de laptop daarom na precies twee weken terug gebracht. Ik heb de laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen en terug in de originele verpakking gedaan. Net zoals TS de kabels en al ingepakt gelaten en geen folie/plastic verwijderd. De verkoper heeft de laptop beoordeeld en geconcludeerd dat de laptop in originele staat verkeerde. Hierna gewoon het geld terug gekregen.

Het kan dus wel maar zal dan echt te maken hebben met de staat van de verpakking en laptop. (en of de verkoper een beetje goeie dag heeft? |:( )

[ Voor 3% gewijzigd door Dorpse op 14-09-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Wie A zegt, moet ook B zeggen.
Maxwell pronkt met niet mis te verstane garanties, dan moet je die ook leveren als je daarop wordt aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:48
paQ schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:18:

Maxwell pronkt met niet mis te verstane garanties
Lees je wel?
Die 14 dagen gelden voor aankopen via de website waarbij ook automatisch de WKOA van toepassing is.
Daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Dat maak jij er van.

Onder het kopje Beloften van Maxwell staat dat gewoon.
Daar staat nergens dat die beloften (alleen) van toepassing zijn op online aankopen.
Elke dag; niet tevreden, geld terug
Bent u om welke reden dan ook niet 100% tevreden over uw aankoop, dan krijgt u van ons uw geld terug als u binnen 14 dagen uw aankoop onbeschadigd en in de originele verpakking terug brengt.
brengt... niet "retourneert" of "terugstuurt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:51
ASW1 schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:25:
[...]

Lees je wel?
Die 14 dagen gelden voor aankopen via de website waarbij ook automatisch de WKOA van toepassing is.
Daar is hier geen sprake van.
Elke dag; niet tevreden, geld terug
Dit is niet de WKOA, dan hoef je namelijk niet terug te brengen, maar kan je opsturen.
Het terug brengen doet mij hier denken dat dit buiten de WKOA gewoon een extra iets is dat ze aanbieden.
Maar hoe zou je dit als klant moeten weten of dit wel of niet alleen voor bestellingen via de website geld als het er niet bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

-d-

Wat ik van de website kan opmaken is geen exclusiviteit op hun 'Elke dag; niet tevreden, geld terug' policy voor online aankopen. Lijkt me dus gewoon geldend in de winkel, mits je aan de voorwaarden voldoet (verpakking/geen beschadiging/etc.).
catchingfire schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:14:
Ben met deze klacht na precies 2wkn teruggeweest naar de winkel
Zat je nou nog binnen de 14 dagen, of er net buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
za29aug ('s middags) gekocht, za12sep ('s morgens) teruggegaan. Als ze nu gaan muggenziften dat ik uiterlijk vr11sep terug had moeten komen zou dat wel heel erg flauw zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door catchingfire op 14-09-2015 15:54 . Reden: datum gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
catchingfire schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:20:
za28aug ('s middags) gekocht, za12sep ('s morgens) teruggegaan. Als ze nu gaan muggenziften dat ik uiterlijk vr11sep terug had moeten komen zou dat wel heel erg flauw zijn.
Had je niet binnen 2 weken kunnen bedenken dat het toetsenbord niet bevalt? Dat zal de verkoper namelijk ook zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

catchingfire schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:20:
za28aug ('s middags) gekocht, za12sep ('s morgens) teruggegaan. Als ze nu gaan muggenziften dat ik uiterlijk vr11sep terug had moeten komen zou dat wel heel erg flauw zijn.
28 augustus is een vrijdag, 12 september een zaterdag. Als dat de datums zijn, dan ben je voorbij de twee weken en ben je afhankelijk van coulance.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

-d-

Flauw als het is, de policy geld dus niet meer. Je bent te laat er mee.
De winkel kan dus coulance geven, maar lijkt er op dat ze dit niet willen doen. Het is muggenziften, maar je hebt ook wel heel ruim de tijd genomen dit probleem te melden.

Er is dan nog altijd de vraag of het een defect is of niet. Als het zo is, moet de winkel uiteraard zorg dragen voor garantie. Maar het is de vraag of het hier om een defect gaat, of gewoon een matig low budget toetsenbord.

Misschien dat je eenzelfde laptop ergens kan uittesten (bij de Mediamarkt o.i.d.) en kan kijken of het typen hier ook problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik mag hopen dat Maxwell niet de eigen naam gaat Googelen, aangezien je dan snel bij dit topic gaat aankomen. Als je dan leest hoe negatief TS over dit bedrijf en het personeel, dan wens ik TS nog een prettige wedstrijd toe om coulance te krijgen hiervan....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Hij heeft de datum aangepast naar ook een zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Het gebeurt wel eens dat een toets niet helemaal lekker werkt. Het zal altijd wel een welles-nietus spel zijn. Opsturen voor garantie zal voor de TS mogelijk ook geld gaan kosten te meer omdat maxwell geen defect ziet. Ikzelf koop wel eens een laptop in duitsland met een duits toetsenbord. en vervang dat door een us toetsenbord. Ik koop die dan bij aliexpress in china. De toetsenbordjes zijn makkelijk te vervangen bij een lenovo, zelfs door iemand met twee linker handen als ik. Op youtube staan er ook filmpjes ,hoe je het moet vervangen.Volgens mij gebruiken de lenovo z50-70, g50-70 en b50-70 allemaal hetzelfde toetsenbord. Je vindt er een heleboel op aliexpress. Als het niet lukt om een goedwekend toetsenbord via maxell te verkrijgen, dan zou je het op bovenstaande manier kunnen doen. Het hoeft miet meer dan een paar tientjes te kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Het is allemaal netjes opgelost. Laptop is terug en ik heb een tegoedbon gekregen. Chapeau Maxwell!

En nu op zoek naar een andere laptop...
Pagina: 1