Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19
Het heeft mij altijd verbaasd hoe snel de accu's van mijn Android toestellen leeg raken t.o.v. mijn oude Nokia's 6310 en vroegere modellen.

Mijn eerste Android was een Nexus S, die het laatst draaide op Android 4.4, hield het max. een dag vol en dan 's-avonds weer op de lader, Idem voor zijn opvolger de HTC One M7. Mijn daarop volgende toestel een Sony Compact Z1 hield het 2 dagen vol maar dan moest je wel die speciale functie inschakelen (weet naam niet meer). anders was het ook 1 dag. Helaas heb ik 2 schermen aan de Sony gespendeerd, de eerst ging kapot door een val (stom, eigen schuld) de 2e is gebarsten in mijn broekzak........Nu heb ik een Motorola G 3gen en als ik daar normaal mee omga, dan haal ik wederom 2 dagen.

In de kast had ik nog de Nexus S liggen. Deze heb ik even gebruikt toen ik tussen de Sony en de Motorola inzat, 12 uur leefde de batterij nog. Maar het blijft wel een fijn en handzaam toestel. Ik ben gaan kijken of ik er nog wat mee kon en heb er Firefox OS opgezet. Dit werkt leuk maar is niet zaligmakend (helaas), jammer dat er zo weinig aanbod is van Apps want het loopt mooi en het is erg zuinig in het verbruik.

Ik heb het toestel opgeladen en het werkt nu al 5 dagen en de batterij is nog niet leeg, terwijl die met Andorid binnen 12 uur leeg is.......Ik draai een aantal Apps, zoals mail en firerunner en wat er verder standaard opzit. 3G staat aan, Wifi is verbonden.

Ik ben dus heel verbaasd, positief, over het gebruik tot nu toe.

Offgrid energie: SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD/Inster LR

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Denk dat het vooral veroorzaakt wordt door allerlei functionaliteit die firefox os niet heeft, oftewel apps die op de achtergrond blijven draaien.
Ik heb een huawei y330 toestelletje (android) dat vrij agressief achtergrondprocessen blokkeert heb ik het idee. Die haalt makkelijk een week op een volle accu en die loopt op android.
Dus ik geloof niet dat het OS zelf zoveel gebruikt, het is meer wat apps doen en in hoeverre het OS dat toestaat.