Upgraden of niet? Zo ja -- Naar wat?

Pagina: 1
Acties:

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 08:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart, processor, moederbord en misschien geheugen

Wat is je budget?
Zoveel als dat het kost

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaarten - Asus
Moederborden - ASRock
Processor - Intel
Geheugen - n.v.t.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem:
Intel i5 2500k
ASRock Z77 Extreme4-M
G.Skill 8 GB DDR3-1333 CL7-7-21
Asus GTX670

Verder nog een SSD en HDD en een 750W voeding.

Is het nodig om te upgraden? Zo ja naar wat? Zat zelf te denken aan een i7 4960k, Asus Z97M-Plus, Asus GTX 970 en zelfde geheugensetje als upgrade. Doen of niet?

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:32
De belangrijkste vraag is natuurlijk waarom je wil upgraden.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
yep. waarom denk je dat een upgrade zinvol is. en nog belangrijker wat doe je moet het systeem? gamen? zoja welke?. videobewerking? office? YouTube?

en welke voeding zit er in? de ene 750 watt voeding is de andere niet. dus merk en type. alleen merk is vaak niet voldoende.

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Waarom upgraden? Als je gaat upgrade, vervang dan alleen je videokaart. Je hebt een prima processor nog, ik zou daar niet te veel over twijfelen.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• ThaAresX
SantaMuerte schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:52:
De belangrijkste vraag is natuurlijk waarom je wil upgraden.
Tuurlijk, mijn fout. *DOH*.

Ik game nu voornamelijk op me pc. Maar begin te merken dat het oude 670 beestje moeite begint te krijgen met de huidige high-res/next-gen games, en ik wil dit voor zijn. Ik ben een graphics pron nerd dus ik moet alles op ultra spelen en dat trekt ie net niet (GTA 5 bijv.)
loki504 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:23:
yep. waarom denk je dat een upgrade zinvol is. en nog belangrijker wat doe je moet het systeem? gamen? zoja welke?. videobewerking? office? YouTube?

en welke voeding zit er in? de ene 750 watt voeding is de andere niet. dus merk en type. alleen merk is vaak niet voldoende.
Het is een OCZ ZT750W 80+ Bronze.

Maar zoals ik al zei, doe er voornamelijk op gamen. Dit is ook het gene dat het meeste vraagt van me pc. Verder sporadisch een of meerdere VM's draaien, of C# compilen. Maar dat is nu allemaal geen probleem.

Ik ben alleen bang dat me processor de bottleneck gaat worden als ik een nieuwe GPU haal.

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

ThaAresX schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:35:
[...]

Ik ben alleen bang dat me processor de bottleneck gaat worden als ik een nieuwe GPU haal.
Ik weet vrijwel zeker dat je i5 geen bottleneck zal worden in combinatie met een nieuwe GPU. Ik zelf draai een i7-2600K met een GTX780. Ik draai alle games op maximaal settings, als er een optie is voor up-scalling kan ik alles tot 125-150% opschroeven. Ik zou het eerst doen met een nieuwe GPU.

[ Voor 41% gewijzigd door TheunG op 14-09-2015 09:41 ]

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• loki504
YouTube: Core i5 6600K Skylake Benchmarks vs i5 4690K/ 3770K/ 2500K/ FX-8350

dit is met een titan x OC. oordeel zelf of een cpu zinvol is.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 14-09-2015 10:02 ]

• ThaAresX
Het is dus me videokaart die ik moet upgraden als ik het goed lees.

Suggesties voor welke? Zelf zat ik te denken aan een 970

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
ThaAresX schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:24:
Het is dus me videokaart die ik moet upgraden als ik het goed lees.

Suggesties voor welke? Zelf zat ik te denken aan een 970
Prima keus! :)
ThaAresX schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:47:
...
Is het nodig om te upgraden? Zo ja naar wat? Zat zelf te denken aan een i7 4960k, Asus Z97M-Plus, Asus GTX 970 en zelfde geheugensetje als upgrade. Doen of niet?
Een i7 4960k? Die bestaat niet.
Je haalt hier (zo vermoed ik) drie processors door elkaar:
pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Intel Core i7 4960X Boxed

--------

Ik zou eerst maar eens een nieuwe videokaart kopen. Met jouw merkvoorkeur is de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 dan de oplossing.
Mocht je na de upgrade toch niet tevreden zijn dan zien we dan wel verder.

Informaticus of vakkundig Googler?

• ThaAresX
Allereerst, sorry voor de late respons. Zat een week in het buitenland met zeer sporadisch internet.
TheTinusNL schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:16:

Een i7 4960k? Die bestaat niet.
Je haalt hier (zo vermoed ik) drie processors door elkaar:
pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Intel Core i7 4960X Boxed

Ik zou eerst maar eens een nieuwe videokaart kopen. Met jouw merkvoorkeur is de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 dan de oplossing.
Mocht je na de upgrade toch niet tevreden zijn dan zien we dan wel verder.
Je hebt gelijk. Ik bedoelde de 4970k inderdaad.

• TheTinusNL
  • Niet online
ThaAresX schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:08:
Allereerst, sorry voor de late respons. Zat een week in het buitenland met zeer sporadisch internet.

[...]

Je hebt gelijk. Ik bedoelde de 4970k inderdaad.
Nu klopt er nog steeds niets van... 8)7 :P
Ik ga er van uit dat je de pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed bedoelt.
Als je wilt gamen dan is een i5, zoals pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed, ook meer dan voldoende. Een i7 is dan weggegooid geld.

Maar zoals al eerder vermeld: ga eerst voor de GPU en kijk of je dan nog steeds problemen ondervindt. Een i5 2500k zou nog wel eventjes mee moeten kunnen. Mochten er echt nog steeds problemen blijven, dan pas moet je gaan kijken naar een upgrade van je processor.

• ThaAresX
TheTinusNL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:45:
[...]

Nu klopt er nog steeds niets van... 8)7 :P
Ik ga er van uit dat je de pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed bedoelt.
Als je wilt gamen dan is een i5, zoals pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed, ook meer dan voldoende. Een i7 is dan weggegooid geld.

Maar zoals al eerder vermeld: ga eerst voor de GPU en kijk of je dan nog steeds problemen ondervindt. Een i5 2500k zou nog wel eventjes mee moeten kunnen. Mochten er echt nog steeds problemen blijven, dan pas moet je gaan kijken naar een upgrade van je processor.
Ik had de pagina van CD Rom Land er nog naast open staan... Zo zie je maar weer hoe moeilijk overtypen is. Maar ik wil zwaardere games zoals Rome 2 : Total War gaan spelen, die nogal veel CPU en GPU rekenkracht vragen. Die 970 die ga ik zonder twijfel bestellen :).

Ook wil ik gaan streamen, en aangezien ik geen hele goede upload snelheid heb, is het dan nodig om hiervoor te upgraden?

Is een tussenstap misschien een idee? Ik heb namelijk een Z77 socket. Een i7 3770 of i5 3470 (Did I get the numbers right?) of is dan de upgrade te minimaal tegenover het geld?

• TheTinusNL
  • Niet online
ThaAresX schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:03:
[...]

Ik had de pagina van CD Rom Land er nog naast open staan... Zo zie je maar weer hoe moeilijk overtypen is. Maar ik wil zwaardere games zoals Rome 2 : Total War gaan spelen, die nogal veel CPU en GPU rekenkracht vragen. Die 970 die ga ik zonder twijfel bestellen :).

Ook wil ik gaan streamen, en aangezien ik geen hele goede upload snelheid heb, is het dan nodig om hiervoor te upgraden?

Is een tussenstap misschien een idee? Ik heb namelijk een Z77 socket. Een i7 3770 of i5 3470 (Did I get the numbers right?) of is dan de upgrade te minimaal tegenover het geld?
Je zou eens tweedehands i7 kunnen gaan zoeken voor een mooi prijsje, maar ik zou de voorkeur geven aan een compleet nieuw systeem. Zo weet je zeker dat je een flinke tijd vooruit kunt.

Maar ik blijf het herhalen: begin nou eerst eens met alleen een GPU, daarna zien we verder. Straks investeer je in een compleet nieuw systeem terwijl blijkt dat je met een GPU upgrade al voldoende had.

• loki504
Neem een gtx 970 en ga aan de slag met nvidia shadowplay. Kost je minimale rekenkracht. Mocht het toch nog te weinig zijn verkoop je i5 2500 en neem er een i7 3xxxk voor ertug(ben te lui om het op te zoeken). Of een xeon cpu(eigenlijk een i7 zonder igpu(gebruik je toch niet).

• ThaAresX
TheTinusNL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:11:
[...]

Je zou eens tweedehands i7 kunnen gaan zoeken voor een mooi prijsje, maar ik zou de voorkeur geven aan een compleet nieuw systeem. Zo weet je zeker dat je een flinke tijd vooruit kunt.

Maar ik blijf het herhalen: begin nou eerst eens met alleen een GPU, daarna zien we verder. Straks investeer je in een compleet nieuw systeem terwijl blijkt dat je met een GPU upgrade al voldoende had.
Voor een casemod wil ik ook een full atx bord hebben, dus is het handig om dit tweedehands setje te halen of is dat zo goed als nutteloos? Aangezien nieuwere generaties voornamelijk zuiniger zijn.

• TheTinusNL
  • Niet online
ThaAresX schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Voor een casemod wil ik ook een full atx bord hebben, dus is het handig om dit tweedehands setje te halen of is dat zo goed als nutteloos? Aangezien nieuwere generaties voornamelijk zuiniger zijn.
Heb je nou die nieuwe videokaart al? Begin daar nou eerst eens mee. |:(

Het verschil tussen 3770 en 2500k is zo weinig. Als je dan zo nodig een ATX bord wil, ga dan gelijk voor Skylake/Haswell build. Dan is het de upgrade misschien nog waard.

Pagina: 1