Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Graag zou ik willen weten welke budgetsmartphones het beste zijn. Ik heb hier zelf naar gezocht en ben (via MarquesBrownie op YouTube) terechtgekomen op de OnePlusOne, die ik bijvoorbeeld in de Vandenborre niet kan vinden, de Xiaomi mi 4i,.. Maar ik zou dus graag willen weten welke de beste zijn. Ik heb namelijk niet heel veel geld om aan een smartphone te geven en dacht aan een smartphone onder 300 euro?
Ik zoek vooral:
- Een krachtige/snelle gsm
- Goede camera, zowel front als back
- Eentje die niet te groot is (het liefst wil ik ze met 1 hand kunnen bedienen)
- En kortom gewoon eentje die niet blijft vasthangen en die een goede accuduur heeft,..

Ik besef wel dat je bij budgetsmartphones bepaalde specs moet opofferen, maar ik denk wel dat jullie weten wat ik bedoel :) Ik vraag het alleen hier omdat ik niet echt goed weet waar ik op moet letten bij smartphones etc...

Alvast heel hard bedankt :)

(PS: Het liefst een die ik gewoon in de winkel kan afhalen ;) )

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

Probeer wel met wat meer specificaties/wensen te komen om je gemakkelijker te kunnen helpen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 17:54
- Android/iOS/Windows?
- Schermgrootte?
- Wat heb je zelf al gevonden?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Motorola? Even geen model nummer in mijn hoofd.
Of Windows, lumia. Veel waar voor weinig geld.

Verwijderd

Topicstarter
Audiowaste schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:09:
- Android/iOS/Windows?
- Schermgrootte?
- Wat heb je zelf al gevonden?
De beste resultaten waren voor mij de OnePlusOne (maar die kon ik dus niet vinden in de winkels), de Nexus 5 (die was op coolblue 'nooit meer leverbaar') en dan de Sony Xperia M4 Aqua

Voor de rest zoek ik gewoon een gsm die niet te groot is (misschien 4-5 inch?) liefst Android, geen windows phone. Voor de rest zoek ik denk ik niets meer, dusja :)

• Audiowaste
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:55:
[...]

De beste resultaten waren voor mij de OnePlusOne (maar die kon ik dus niet vinden in de winkels), de Nexus 5 (die was op coolblue 'nooit meer leverbaar') en dan de Sony Xperia M4 Aqua

Voor de rest zoek ik gewoon een gsm die niet te groot is (misschien 4-5 inch?) liefst Android, geen windows phone. Voor de rest zoek ik denk ik niets meer, dusja :)
OnePlus One is 5,5 inch, dus het lijkt mij dat je die al niet wil?
Gebruik de Pricewatch eens, daarin kun je zelf ook filteren.
Als ik zoek op de door jou gegeven specificaties:
- Scherm tussen 4 en 5 inch
- Android
- Max. 300 euro

Dan kom ik op exact 578 telefoons uit en daar zitten de "chinaphones" niet eens tussen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Wom

Motorola Moto G is een telefoon door vele reviewers geroemd om zijn meer dan prima prijs-kwaliteitsverhouding. Misschien die als startpunt nemen en de diverse alternatieven er eens naast leggen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Moto E en moto G zijn goede budget knaller maar alles behalve snel (moto E's hebben regelmatig hangers en de moto G heeft dezelfde cpu/gpu)
Ik zou voor een nexus 5 of lg g2 gaan als je die nog ergens kan vinden onder de 300. De G2 was geruime tijd voor ruim onder de 300 beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Audiowaste schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:59:
[...]

OnePlus One is 5,5 inch, dus het lijkt mij dat je die al niet wil?
Gebruik de Pricewatch eens, daarin kun je zelf ook filteren.
Als ik zoek op de door jou gegeven specificaties:
- Scherm tussen 4 en 5 inch
- Android
- Max. 300 euro

Dan kom ik op exact 578 telefoons uit en daar zitten de "chinaphones" niet eens tussen.
Ja, ik bedoelde eigenlijk dat 5 inchers ook nog goed waren, ik wil gewoon het liefst een gsm die ik met 1 hand kan bedienen.

Ik heb via Pricewatch bijvoorbeeld de Honor 6 16GB gevonden die voldoet aan mijn eisen, het enige wat mij dan afschrikt is dat de accu al niet vervangbaar is en als ik dan de reviews bekijk dan lees ik bv dat er rap krassen op het scherm komen, er problemen zijn met wifi,.. bij de andere gsm's (bv de Honor 4X goud schrikken de reviews mij ook al af..)

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:05:
Moto E en moto G zijn goede budget knaller maar alles behalve snel (moto E's hebben regelmatig hangers en de moto G heeft dezelfde cpu/gpu)
Ik zou voor een nexus 5 of lg g2 gaan als je die nog ergens kan vinden onder de 300. De G2 was geruime tijd voor ruim onder de 300 beschikbaar.
Die had ik dus ook op Pricewatch gevonden, maar ook daar is de accu niet vervangbaar en de reviews zijn precies ook niet zo goed?

• Audiowaste
Waarom zou je de accu willen vervangen?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:12:
[...]

Die had ik dus ook op Pricewatch gevonden, maar ook daar is de accu niet vervangbaar en de reviews zijn precies ook niet zo goed?
Als je veel waarde aan accucapaciteit hecht ontkom je niet aan de Chinaphones. Zij zijn de enige die af en toe dikke accu's in een telefoon proppen helaas.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Wom

eL_Jay schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:13:
[...]

Als je veel waarde aan accucapaciteit hecht ontkom je niet aan de Chinaphones. Zij zijn de enige die af en toe dikke accu's in een telefoon proppen helaas.
Motorola Moto X Play is anders ook lekker voorzien :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Topicstarter
Audiowaste schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:13:
Waarom zou je de accu willen vervangen?
Goh, ik weet ook niet of dat zó een probleem is, maar toevallig heb ik nu dan de samsung galaxy advance en heb ik de batterij moeten vervangen omdat hij het geen 2 uur volhield (ookal gebruikte ik hem niet) waarna het beterde, maar nu heb ik exact hetzelfde probleem en wilt hij nog niet laden, daarnet was hij 23% geladen en hij steekt lang in de lader en hij is nu 20% geladen. Dus ik wil dat probleem niet opnieuw hebben.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:17:
[...]

Goh, ik weet ook niet of dat zó een probleem is, maar toevallig heb ik nu dan de samsung galaxy advance en heb ik de batterij moeten vervangen omdat hij het geen 2 uur volhield (ookal gebruikte ik hem niet) waarna het beterde, maar nu heb ik exact hetzelfde probleem en wilt hij nog niet laden, daarnet was hij 23% geladen en hij steekt lang in de lader en hij is nu 20% geladen. Dus ik wil dat probleem niet opnieuw hebben.
Kijk eens naar de reviews van de Motorola's. Die dingen houden het met gemak een hele dag vol.

De nieuwste versie heeft ook nog eens een heel behoorlijke camera (behalve in low-light) , en bijna stock software.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de motorola's bekeken, maar vind ze gewoon 'ok'. Misschien is deze een goede keuze? pricewatch: Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
300 euro reken ik overigens niet als budgettelefoon, dan heb je het al over een middenklasser.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb zelf een lumia 735, is zo rond de 180 euro te krijgen. Goedkoper als je goed zoekt (franse amazon), en die is toch al aardig mid-range imho.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:32:
Ik heb zelf een lumia 735, is zo rond de 180 euro te krijgen. Goedkoper als je goed zoekt (franse amazon), en die is toch al aardig mid-range imho.
Bedankt, maar ik had liever geen windows gewild

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 19:19
Mijn huidige Z3 compact heb ik voor onder de 300 euro kunnen krijgen icm abbonement. Misschien het overwegen waard om dat zo te proberen (ja, soms is abbo + mobiel WEL goedkoper dan losse mobiel + losse abbonement)

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:37:
Mijn huidige Z3 compact heb ik voor onder de 300 euro kunnen krijgen icm abbonement. Misschien het overwegen waard om dat zo te proberen (ja, soms is abbo + mobiel WEL goedkoper dan losse mobiel + losse abbonement)
Ik heb net de reviews bekeken, heb jij ook veel last van de klepjes bij het opladen (usb) en werkt het magnetisch opladen enzo ook niet goed? Er staat ook dat het scherm er blauwig uitziet en het niet goed in de hand ligt,.. heb jij er ook last van?

• Ardjee
Ik gebruik een magneetlader die ik uit china heb besteld: deze werkt voor mij goed genoeg: ik kan met een beetje oplettendheid prima opladen en tegelijk de mobiel gebruiken.

Het blauwige scherm: het valt op als je er op gaat letten met directe vergelijking ernaast, maar om te zeggen dat ik het erg vind: not really.

En hoe het in de hand ligt: ik gebruik er een hoesje omheen om hem te beschermen, dus hoe die los voelt weet ik nauwelijks. Ik kon herinneren dat die erg glad was, dus een hoesje eromheen is zeker geen overbodige luxe

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:05:
Ik gebruik een magneetlader die ik uit china heb besteld: deze werkt voor mij goed genoeg: ik kan met een beetje oplettendheid prima opladen en tegelijk de mobiel gebruiken.

Het blauwige scherm: het valt op als je er op gaat letten met directe vergelijking ernaast, maar om te zeggen dat ik het erg vind: not really.

En hoe het in de hand ligt: ik gebruik er een hoesje omheen om hem te beschermen, dus hoe die los voelt weet ik nauwelijks. Ik kon herinneren dat die erg glad was, dus een hoesje eromheen is zeker geen overbodige luxe
Ok, dankuwel, dus als je punten zou geven, hoeveel geef je em dan? :)

• Ardjee
Ik geef hem zelf een 8, maar ik zou hem eigenlijk niet aanraden aan mensen zonder dat ik mensen wijs op het feit dat het geen robuuste telefoon is. Ik zou in ieder geval ff inlezen over het spontaan barstende voor/achterkant, en of je dat risico wilt nemen. Zelf heb ik die gok genomen en gelukkig is er hier in ieder geval nog niets gebeurd.
Pagina: 1