Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Forwarder werkt niet op tweede router als acces point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een TP-Link (1043ND v1) router die ik alles acces point wil gaan inzetten.
De acces point werkt prima, maar wanneer een device via het acces point is verbonden werkt de forwarder niet. De forwarder werkt wel wanneer het device met de hoofdrouter is verbonden.

Ik dacht misschien ligt het aan DD-wrt omdat deze op de TP-Link is geïnstalleerd.
Maar ook wanneer ik DD-wrt eraf haal en de TP-Link terugzet naar fabrieksinstallatie blijft de forwarder weigeren.

Hieronder mijn netwerk instellingen:

Hoofdrouter (Ubee van Ziggo):
IP: 10.0.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DHCP: 10.0.0.100 - 10.0.0.200

Forwarder:
Port 1001 naar statisch IP 10.0.0.120

Accespoint (TP-Link 1043ND v1)
IP: 10.0.0.2
Subnet: 255.255.255.0
DHCP is uitgeschakeld
Firewall is uitgeschakeld

Wat zou dit in godsnaam kunnen zijn? Wat heb ik over het hoofd gezien?

Groet,

William

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

je moet bij de TP-Link 1043ND v1 de blauwe wan poort niet gebruiken maar de kabel van de ziggo in èèn van de 4 gele poorten op de 1043ND steken?

edit
IP 10.0.0.120
huh? je ip van de 1043nd is toch
IP: 10.0.0.2

[ Voor 35% gewijzigd door mrc4nl op 13-09-2015 23:31 ]

ora et labora

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Shot in the dark maar je weet 100% zeker dat je het IP 10.0.0.120 krijgt? (Just to be sure... :*) )
En inderdaad niet de WAN poort gebruiken van je TP-Link maar alleen de LAN poorten.
@mcr4nl: ik ga er vanuit dat TS niet zijn access point aan het port forwarden is naar het internet, zeker als daar de firewall enz. op uit staat >:)

[ Voor 28% gewijzigd door RGAT op 13-09-2015 23:32 ]

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt,

Ik gebruik niet de WAN poort. De acces point werkt goed. Alleen het forwarden werkt niet.
Zet ik de acces point uit dan zoekt het device naar de hoofdrouter en krijgt hij netjes IP 10.0.0.120.
Ook werkt de forwarder dan.

Rara

• RGAT
  • Niet online
Als je aan de TP-Link hangt, dan zit je gewoon in hetzelfde netwerk? Je kan een apparaat wat aan het modem hangt pingen en die kan jou ook pingen op 10.0.0.120?
Zou overigens sowieso niet 10.0.0.120 een forward maken maar naar een statisch IP buiten je DHCP scope, heb je ook geen gedoe dat een ander apparaat dat IP 'jat'.
Desnoods stel je een reservatie in op het modem in de DHCP server, dat apparaat met MAC adres X altijd IP Y krijgt en dan ook de forward voor dat IP.

Je krijgt aan de TP-Link dus ook het IP 10.0.0.120?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wat wil je eigenlijk forwarden in de eerste plaats? en waarnartoe welk "device" of is de 1043nd je device?

Ik heb tot vorige week ook een 1043nd als acces point gebruikt met een ziggo modem.
daar heb ik nooit forwarding voor moeten instellen

wifi was tricky omdat je eerst alles moest configureren, en moest toepassen, maar na het instellen kon je de web interface niet meer benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 13-09-2015 23:38 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een IP reservatie ingesteld en ik kan het IP adres pingen. Werkt allemaal prima. Geen devices hebben hetzelfde IP adres.

Ik heb een IP camera aangesloten met IP 10.0.0.120. Deze staat het dichts bij de 1043ND.
Dus het signaal moet van de hoofdrouter naar de 1043ND en dan naar de IP camera.

• RGAT
  • Niet online
Lastig, lijkt erop dat NAT traversal problemen hier ook niet het geval zijn als je met het modem wel alles werkend krijgt :/
Als je een ander apparaat erbij pakt wat ook een server host en die forward en aan de TP-Link hangt, kan me zo even niks anders bedenken...

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Omdat je een UBEE modem hebt zou ik de gereserveerde ip adressen NIET op de UBEE instellen maar in het device zelf!!!
De UBEE gaat namelijk niet goed om met de static-list en vooral niet in het geval van een tweede access point.
In jouw geval zou ik in de camera het ip-adres configureren met ip-adres 10.0.0.201 (buiten je dhcp range)

Ik snap eigenlijk niet waarvoor je de port-forwarding nodig hebt? Is dat om van buiten je eigen wifi contact met de camera te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Shaggie_NB op 13-09-2015 23:55 ]

Pagina: 1