Problemen met (her)activeren van Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 21:42
Beste dames en heren,

Ik zit hier sinds enige tijd al te klooien met een probleempje. Een aantal jaren geleden heb ik een laptop gehaald zonder voorgeïnstalleerde software. Ik heb vervolgens de windows7 OEM key gebruikt van een laptop die niet langer werd gebruikt om Windows op mijn laptop te activeren.
Dit werkte goed tot een tijd geleden.Net voordat Windows 10 werd gereleased kreeg ik een berichtje dat mijn Windows 7 license niet langer Genuine was. Ik heb er toen weinig aandacht aan besteed, maar de meldingen over het activeren van Windows beginnen nu behoorlijk irritant te worden, dus besloot ik een nieuwe OEM key te kopen.
Nu kom ik er achter dat ik niet langer de optie heb om Windows te activeren door naar Configuratiescherm>Systeem en beveiliging>Systeem te gaan. Er staat bij 'Windows Activeren': Status niet beschikbaar, en Product-id: Niet beschikbaar. Elke keer als ik de Calculator open of een foto dan krijg ik de melding dat ik het probleem Online op moet lossen. Windows zegt me dat ik WindowsActivationUpdate moet installeren. Nou heb ik de laatste tijd ook wat problemen met updaten, sinds de laatste update van woensdag krijg ik steeds het bericht dat de update is gefaald. M'n laptop start dan een keer of 2-3 opnieuw op, maakt steeds de update ongedaan en stopt dan uiteindelijk met de poging tot updaten. Volgens mij is het de bedoeling dat ik WindowsActivationUpdate eerst moet updaten voordat ik kan activeren, maar mijn updates lukken dus niet echt meer. Ik heb waarschijnlijk iets te lang gewacht waardoor problemen zich bleven opzadelen, weet iemand een manier om dit te fixen? Zou een system restore kunnen werken?

Edit:

Na uitgebreid onderzoek zijn er waarschijnlijk een paar Windows-bestanden verwijderd bij het runnen van anti-malware programma's. Ik ga een clean installation van Windows doen wanneer de tijd het toestaat.

Groetjes

ps. Topic mag gesloten worden wat mij betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door tenhagen12500 op 14-09-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Je kunt kijken of je die bestanden uit de quarantaine van de anti-malware kunt halen. Of je kunt system file checker laten lopen en zien of die het voor je kan oplossen. Om dat laatste te doen start je de command prompt en voer je het volgende commando uit: sfc .scannow,

Dat kan je een herinstallatie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 21:42
Bedankt voor de tip! Scheelde me inderdaad een herinstallatie en ik had tevens weer de optie om een activatiecode op te geven. Problemen allemaal opgelost